Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

niemand begrijp mij?

Hi lieve mensen tijdje terug had ik mijn verhaal gedeeld over misbruik en dat ik nog twijfelde over aangifte te doen heb dat inmiddels gedaan maar ze willen er niks mee doen wat ik gek vind, want durf niet meer eens de straat op of met de trein wat heftig is ik zit in een moeilijke periode en ik wordt gewoon weg geduwd soort van de politie zij  letterlijke dat ik nee had moeten zeggen dat is toch ziek dat moment durf je dat niet, of moet ik dan honderd keer zeggen dat ik aangiften wil doen nou bij deze mensen wil ik mee zeggen dat het dus niet zo makkelijk kan gaan vind dit echt erg want ik vertel mijn verhaal,  en er wordt niks mee gaan dus ik moet weer zo verder met me leven, heb jij dit ook ervaren? heb je tips voor mij altijd welkom verder ben ik ook van  toneel af gegaan wat ik ook erg jammer vind omdat ik het wel een fijne plek vond maar het ging helaas niet meer maar dat is ook echt een opluchting check het vorige verhaal, liefs Sigrid  

Bezig met laden...

4 Reacties

01 oktober 2022 (bewerkt)
Hey lieverd ! Wat naar dat de politie er niks mee wil gaan doen , helaas heb ik het zelfde meegemaakt , Maar ik weet dat je er ooit kom hoe lastig dat ook is. Sinds dat ik me verhaal verteld heb ben ik soort van veder kunnen gaan en ja je vergeet het niet . En ja het blijft pijnlijk en ja je wil soms niet verder . Maar lieverd ik wil je vragen om de dingen weer op te gaan pakken . Ps: Ik geloof in je !
29 september 2022
Hoi Sigrid, ik heb even op je naam gezocht naar een bericht van je. Ik heb het niet kunnen vinden. Kun je me laten weten of je je verhaal al geplaatst hebt, zo ja onder welke naam. Groetjes.
29 september 2022
Lieve Siganna, Bedankt voor het delen van je verhaal. Wat goed van jou dat je uiteindelijk de stap genomen hebt om aangifte bij de politie te doen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor jou nu niet zo voelt, omdat je je niet gesteund voelt doordat er nu verder niks gedaan wordt of gedaan kan worden om met jouw aangifte aan de slag te gaan. Probeer het op een positieve manier te blijven bekijken, mocht de dader meerdere slachtoffers hebben gemaakt of nog gaan maken, dan is jouw aangifte natuurlijk heel belangrijk voor een toekomstige zaak tegen de dader. Zelf heb ik nooit aangifte tegen mijn dader gedaan, dus ik vind het zelf alleen maar heel knap dat jij dat wel hebt gedaan. Voor iemand die nooit in dezelfde soort situatie terecht is gekomen, is het makkelijk om te zeggen wat je had moeten doen, dus daar moet je niet naar luisteren. Je hebt gehandeld zoals je gedaan hebt of misschien heeft juist jouw lichaam gehandeld voor jou (door te verstijven of bevriezen). Hoe dan ook je mag en kan het jezelf niet kwalijk nemen. En zodra je zelf hetgeen dat gebeurd is meer kunt accepteren (met eventueel professionele hulp) kun je ook weer stappen gaan maken in je eigen leven. Veel liefs Larissa
29 september 2022
Beste Sigrid / Siganne Wat een vreemde en nare ervaring bij de politie toen je aangifte wilde doen van misbruik. Begrijp ik het goed dat je al eerder een bericht heb geplaatst. Ik kijk even of ik het kan vinden. Dat je het gevoel hebt dat niemand je begrijpt, zeker na zo’n ervaring, snap ik ook. Jammer dat je daardoor ook hebt besloten om niet meer naar de toneelvereniging te gaan.. Maar zo kun je niet doorgaan. Toen ik in de sores zat heb ik een afspraak gemaakt met een medewerker van slachtofferhulp. Zij hebben me erg goed geholpen om de zaken op een rijtje te zetten. Zeker met jouw ervaringen zou ik dat zeker doen.