Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Rare gevoelens

Heey iedereen

Lang heb ik getwijfeld om dit te delen vooral als (sportieve) jongen zijnde van 24. Ik heb in een relatie gezeten waarbij ik een 'corrigerende' tik kreeg in me gezicht als ik niet alles liet gebeuren of deed wat me toenmalige vriendin van me wilde. Gek genoeg zag ik dit nooit als fout, vond dit vooral moeten kunnen en zag het probleem eigenlijk bij mij liggen.  Ben graag benieuwd naar visie van andere mensen hier op. Sinds Kort krijg ik ambulante begeleiding voor stemmingswisselingen.  En sta ik aangemeld voor trauma therapie maar wel voor wat anders.  Ik twijfel zelf over bovenstaande of dat ik dit wel/niet moet  delen. Ik wil me niet aanstellen maar schaam me ook enorm. Hoe ik het zelf omschrijf dat ik nogal in de war ben met me gevoel hierove.

Bezig met laden...

2 Reacties

29 september 2022 (bewerkt)
Hoi Bregje, Dit is zeker iets om met de therapie te bespreken. En zeuren doe je echt niet. Jij bent baas over jezelf en niemand heeft het recht om jou een corrigerende tik te geven. Dus probeer je gevoel serieus te nemen. Wens je veel sterkte en je bent zeker geen zeur. Lieve groetjes Jenny
29 september 2022
Goedemorgen Bregje, wat goed dat je deelt. Mooie stap. Ik lees je verwarring. Er is duidelijk over je grens heen gegaan en daar heb je last van. Tijdens mijn therapieën zei mijn therapeut altijd: twijfel of in de war is altijd NEE. Met die NEE bedoelde ze dan dat het echt niet oké is wat er gebeurde. Voor jou voelt dit niet oké en dat is het ook niet. Mijn advies is om dit stuk zeker mee te nemen in de gesprekken met je ambulant begeleider. Wellicht kan het je namelijk nog verder helpen en meer inzicht geven. Sterkte in jouw proces. Lieve groet, Jorien