Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Slachtoffer van huiselijk geweld

Hi allemaal,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier en wil graag mijn verhaal met jullie delen.

Ik heb sinds 3 jaar een relatie met een man waarvan ik overtuigd was dat hij de ware liefde was voor mij. Hij deed altijd alles wat ik altijd in een relatie zocht en niet kende.

Helaas bleek al redelijk snel dat hij ook minder leuke kanten had. In het begin vooral extreme jaloezie met daaruit volgend een soort 'buien' waarin hij mij vooral verbaal kon mishandelen. Door me te overspoelen met continue dezelfde vragen en . En wat ik daarop ook antwoordde, het was nooit goed. Hij verklaarde vervolgens altijd dat het kwam door gebeurtenissen uit verleden en langzaam kwamen de verhalen ook naar boven. Deze waren zeer heftig en omdat hij buiten die buien om echt mijn droom man was besloot ik ervoor te gaan en dacht ik hem wel te kunnen helpen. Onze relatie was heel passioneel en we zijn na 1,5 jaar dan ook al getrouwd. 

Al snel werden de verbale mishandelingen ook af en toe fysieke mishandelingen waar hij me vaak wurgde, duwde, kneep en af en toe vol in mijn gezicht sloeg. Na 2x heb ik geëist dat hij in therapie ging. Heeft hij ook gedaan, maar deze therapie was niet toereikend. Dus zijn we een nieuw traject gestart. Hier is hij alleen nooit aan begonnen.

En nu de afgelopen weken kwam hij steeds vaker in een 'bui' van agressie, achterdocht en jaloezie. Ik vermoedde dat hij weer terug aan de cocaïne zat. Dit gebruikte hij in het begin van onze relatie ook, maar hier heb ik hem al vrij snel wel vanaf gekregen. Zijn gedrag veranderde toen ook. Maar nu zag ik hetzelfde gedrag weer als toen van in het begin. Ik eiste een drugstest die ik zelf gekocht had. Maar dit weigerde hij. Vorig weekend werd hij weer zo agressief dat de politie erbij moest komen. Toen heb ik geen aangifte gedaan omdat ik hem eigenlijk maar bleef beschermen vanwege zijn werk en zijn eigen kinderen. 

Maar afgelopen weekend is het zo erg uit de hand gelopen dat hij mij gewurgd heeft waarbij ik buiten westen ben geweest en vervolgens geschopt heeft en een kopstoot heeft gegeven waardoor ik een nacht in het ziekenhuis heb doorgebracht en hij werd opgepakt door de politie. Dus nu heb ik wel aangifte gedaan en heeft hij nu nog 7 dagen een huis- en contactverbod. 

Inmiddels liggen we ook al in scheiding en daarvoor hoop ik deze week nog een handtekening te kunnen zetten.

Nu is alleen andere woonruimte nog heel spannend. Volgende week mag hij namelijk terug komen in ons gezamenlijk huis. Maar dat wil ik niet meer, dus moet ik voor die tijd opvang hebben. Ben dus heel druk in gesprek met Veilig Thuis en de gemeente...

Bezig met laden...

7 Reacties *

06 oktober 2022
Beste Joycie, Wat goed dat je dit durft te delen. Wat ik ook heel knap vind, is dat je aangifte hebt gedaan tegen hem en de stap hebt genomen om van hem te willen scheiden. Ik kan me voorstellen dat die knoop doorhakken, ondanks alle nare ervaringen en gebeurtenissen heel moeilijk is. Ondanks alles wat er is gebeurt kun je nog steeds het gevoel hebben van diegene te houden en zoals je zelf ook aangeeft neig je er dan toe om vooral de leuke dingen te blijven zien. Zelf heb ik ook in die situatie gezeten, waarin je beseft dat het eigenlijk geen fijne relatie is en dat de dingen die gebeuren niet oke zijn. Maar toch hou je van diegene en probeer je de relatie te redden. Echt heel knap dat je nu voor jezelf en je eigen veiligheid kiest en afstand van deze man wilt nemen. Ik hoop dat je snel tot een oplossing voor een nieuw onderdak kunt komen en dat je uiteindelijk, als je daaraan toe bent, een partner kan vinden die wel het beste met je voor heeft! Heel veel sterkte de komende periode! Als je een keertje wilt praten mag je altijd een berichtje sturen. Liefs, Larissa
Standaard profielafbeelding
M96
22 september 2022
Kun je momenteel al terecht in een van hun opvanglocaties? Misschien lukt het om via sociale huur toch nog een woning in eigen stad/dorp te vinden en kan Veilig Thuis jullie daar wellicht voorrang in bieden. Jij en je ex-partner hebben nu geen contact meer tussendoor gehad, of wel? Hoe voel je je zelf ondertussen?
22 september 2022

Als antwoord op door e8b73f6590ac49…

Ik ben net thuis van het gesprek met Veilig thuis en de gemeente. Er is een plekje voor me vrij in een soort van blijf van mijn lijf huis, maar zonder mijn zoon en er zitten heel veel regels aan vast, waaronder niet mogen werken de komende weken e.d. En dat is niet wat ik wil. En het zou per direct zijn, dus vandaag al. Maar ik wil eerst komend weekend nog mijn spullen veilig stellen. Dus ik zit te wachten op een telefoontje van hun om te kijken of er nog regels aangepast kunnen worden. Andere optie is alleen nog toch samen onder 1 dak leven tot de woning verkocht is onder hele strenge veiligheidsmaatregelen. Maar dit heeft natuurlijk niet de voorkeur. Sowieso gaat mijn zoon dus de komende weken/maanden naar zijn vader. En nee, mijn partner en ik hebben sinds zaterdagnacht geen contact meer gehad. Hebben beiden een contactverbod. Heel misschien dat er voor morgen een partnergesprek wordt gepland met Veilig Thuis erbij en iemand van het sociaal wijkteam.
22 september 2022
Nou, we hebben samen een koopwoning en hij heeft helemaal niemand waar hij terecht kan. Ik heb ook werkelijk geen idee waar hij nu verblijft. Ik heb nog een zoon van 15 uit een vorige relatie die bij ons in woont en zijn vader wilt ook absoluut niet dat hij nog in contact komt met mijn huidige partner. En Veilig Thuis denkt dat het voor ons beiden beter is om in een opvang te zitten waarvandaan we dan een permanente andere woning kunnen zoeken. Maar nog steeds vind ik het heel krom dat wij dan moeten vertrekken. Want mijn zoon heeft zijn school en vrienden hier en we moeten nu maar zien waar we terechtkomen. Buiten dat maakt mijn partner op dit moment nog enorme schulden vanwege zijn drugsgebruik en ben ik bang dat hij mijn spullen die we al verdeeld hadden voor na de scheiding nu gaat verkopen. Dus ik ben ook al een verhuizing voor mijn eigen spullen aan het regelen voor aanstaande dinsdag. Ook extra stress. Ik zou bij familie lunnen intrekken voorlopig. Maar die wonen allemaal niet in de woonplaats waar ik woon dus dat is lastig met mijn zoon zijn school. En ik wil het zelf ook liever niet
Standaard profielafbeelding
M96
22 september 2022
Hoe is het tot stand gekomen dat hij mag terugkomen en jij weg moet? Dat lijkt me echt de omgekeerde wereld. Ik ga door iets soortgelijks op dit moment, dus als je er privé over wil praten, kan dat. Ja dat is heel herkenbaar als je niks om handen hebt, heb je geen afleiding en komen alle emoties en gevoelens binnen. Dat is ook niet erg, dat hoort bij je verwerkingsproces. Dat zal met pieken en dalen gaan <3 Heb je genoeg steun van familie en vrienden? Kun je misschien een tijd overbruggen om bij hen te verblijven totdat je een fijne plek hebt gevonden?
Standaard profielafbeelding
M96
21 september 2022
Lieve Joycie77, Wat ben ik geëmotioneerd van je verhaal. Dankjewel en goed van je dat je dit met ons wil delen. Wat verschrikkelijk beangstigend moet het zijn geweest. Ik herken enkele dingen die je beschrijft in de relatie die ik recentelijk heb gehad. Als je het fijn vindt, kun je mij altijd een privé bericht sturen om van je af te schrijven. Hoe voel je je nu? Ik kan me voorstellen dat je nog in een overlevingsstand verkeert. Het is nu belangrijk dat je in je eentje tot rust kan komen. In je eentje hoeft niet alleen te zijn, maar met mensen om je heen die je kunnen ondersteunen en waarbij je niet op je tenen hoeft te lopen.. bang voor mogelijk gevaar.. Dikke knuffel.
21 september 2022

Als antwoord op door e8b73f6590ac49…

Hi M96, ik sta idd nog in overlevingsstand. Ik heb dagelijks meerdere afspraken staan met instanties om huisvesting te regelen. Aanstaande dinsdag mag mijn bijna ex partner terug in ons gezamenlijke huis. Dus ik moet voor die tijd iets anders hebben. En van daaruit een permanente andere woning zoeken. Ons huis wordt binnenkort te koop gezet namelijk. En het is in Nederland blijkbaar de omgekeerd wereld dat de dader terug in huis mag en ik iets anders moet gaan zoeken. Vandaag voor het eerst 1 dag zonder afspraken en ineens leek alles binnen te komen wat ik afgelopen zaterdagavond heb doorstaan. Ik heb heel veel gehuild. En ben daarna een stuk gaan wandelen. Maar liep continue om me heen te kijken of ik hem zag. En wat wil? Toen ik bijna thuis was zag ik hem rijden en kreeg weer even een enorme paniekaanval. Ik had nooit verwacht dat dit zoveel met me zou doen...