Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Aangifte tegen verkrachters

Morgen ga ik twee aangiftes doen tegen mijn verkrachters

Alles zal ik in details moeten vertellen

Ik zie hier zo erg tegen op De zedenagent die me heeft bijgestaan in het ziekenhuis en beide

intakes heeft gedaan zal ook de aangiftes van mij opnemen

De gevolgen worden steeds beter zichtbaarder voor mij

Alles wat de daders van mij wisten heb ik voor mezelf gewist

Mijn hobbies allemaal weg gegooid, mijn lange haren waar ik zo

trots op was heb ik afgeknipt

Maar het helpt niet

Het ergste waar ik tegen op zie is dat als ik de twee aangiftes

morgen heb gedaan en ik het buro uitloop, is dat er niemand zal

zijn om mij op te vangen

Ik mag een vertrouwenspersoon mee nemen maar als ik dat doe word die 

persoon waarschijnlijk ook als rand getuige gezien

De verkrachters hebben mijn leven zoveel

beinvloed en ik wil niet dat er iemand anders door word benadeeld

Heeft iemand hier ervaring mee die me misschien wat advies kan geven

 

Want op dit moment kan ik niet nadenken, te emotioneel, elke x

als iemand wat zegt barst ik in tranen uit of word juist

heel agressief met woorden, dus ik ben stil en zeg zo weinig mogelijk

Ik heb wel via het csg een hulpverlener maar daar kan ik

pas de volgende dag heen omdat ik niet weet hoe laat ik

klaar ben met beide aangiftes, ik probeer het wel in 1 dag te doen, want 

nogmaals die spanning van het wachten trek ik niet

 

 

 

Bezig met laden...

11 Reacties *

08 oktober 2022
Hallo Matoo, Wat Mo verteld klopt precies. Het is het overlevingsmechanisme. Daarom snelle hartslag en alert op alles. Heb me ook alleen gevoeld. Vooral de nachten. Maar je hebt de stap gezet. Daar mag je trots op zijn. Zelf betrap ik me erop dat wanneer ik ga slapen altijd eerst mijn armen kruislinks voor mijn borsten houdt. Gek he. Ik denk een soort zelfbescherming. Gaat automatisch. Nog nooit iemand verteld. Zelfs de psychologe toen niet. En doe het nog steeds. LIefs Chamilla
Standaard profielafbeelding
Mo
08 oktober 2022
Hier ook... valeriaan doet het goed en ook melatonine gebruikt in het verleden. Wat me op dit moment het meeste helpt is: je lichaam vertelt je iets: het lichaam voelt het gevaar en geeft signalen door. Dat is een krachtig overlevingsmechanisme. Negeren maakt het erger. Dan gaat het lichaam hardere signalen sturen. Dus ik luister maar naar wat er gebeurt. Hartslag omhoog. Ademhaling sneller. Onrust in de benen. En vertel maar dat het nu niet in gevaar is. Dat lukt natuurlijk mij ook niet altijd even goed... Nooit meer alleen. Dat gevoel helpt ook. Als ik alleen in bed lig en mijn angsten probeer te managen, dan liggen op dat moment velen (helaas) met mij hiermee te worstelen. En ik ben één van hen. Ik hoop dat de aangifte goed opgepakt wordt en jouw daders de verantwoording moeten gaan afleggen voor hun daden. Ik hoop dat jij meer en meer kunt gaan praten. Want daar ligt de sleutel tot herstel. Liefs
08 oktober 2022
Hallo Matoo, De nachten zijn het ergst. Kan je misschien een homeopatisch middel krijgen wat helpt? Had ook slapeloze nachten en lag dan maar op de bank. Alles maalt door je hoofd. Kan je misschien bij een goede vriendin een tijdje overnachten of bij familie?. Ik wilde ook niet verslaafd raken aan slaaptabletten. Op aanraden van mijn psychologe heb ik daar een mindfulness cursus gevolgd. Dat heeft me toen wel geholpen en kon ik me ontspannen. Het is maar een tip. Liefs Chamilla.
08 oktober 2022

Als antwoord op door 9e0b7e513d174e…

Mijn contact met de familie is niet zodanig dat ik daar kan blijven voor een paar nachten Twee van de vier kinderen vinden dat ik het op mezelf heb afgeroepen Mijn dochter heeft geen ruimte en mijn jongste woont bij mij in Ik denk dat ik maar op kort termijn mijn huisarts moet gaan bellen dat is t enigste wat ik nu nog kan bedenken Homeopatisch kan misschien maar ook dat kost geld en dat heb ik niet
26 september 2022
Hallo Matoo, Het is alweer een paar dagen na het doen van de aangifte. Hoe gaat het nu met je?. Kan je alles wat verwerken. Ik weet hoe ingrijpend alles kan zijn en ik was opgelucht dat ik de stap had gezet. ik hoop dat je je wat beter voelt en steun hebt. Ik leef met je mee. Liefs Chamilla.
07 oktober 2022

Als antwoord op door 9e0b7e513d174e…

Het gaat niet echt goed.De avond toen ik naar huis moest voelde ik me opgelucht De aangiftes zijn gedaan en nu kan ik niets anders doen dan wachten Ik heb een hulpverlener die begripvol en aardig is maar toch ik kan niet goed over mijn gevoel praten Ik ben nog steeds bang voor de daders Ik weet niet wat ze gaan doen Voor mijn zoon die bij me woont hou ik me in en doe alsof alles ok is Maar de avonden de nachten dan komt alles weer op me af Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan Heb twee weken rustgevende medicatie gehad nu niet meer Maar zoals het nu gaat dat is ook niet goed Ik merk dat ik af reageer op de mensen die me willen helpen Daar is niemand bij die dit ook heeft mee gemaakt Ik kan er geen woorden aan geven wat er s nachts door me heen gaat Ik hoop dat ik t red want anders hebben die mannen gewonnen Maar ik probeer overeind te blijven
19 september 2022
Beste Matoo, Wat goed dat je, je verhaal hier durft te delen! Wat verschrikkelijk dat je dit is overkomen. Aangifte doen is zeker een grote stap. Mijn advies zou zijn om te bellen met slachterofferhulp. Ik weet niet of je dit al hebt gedaan? Zij kunnen je ook begeleiden bij het doen van aangifte. Zie meegestuurde link https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/seksueel-misbruik/contact-met-de-politie/ Mocht je morgen de behoefte hebben om privé verder te praten na de aangifte, mag je me een privé bericht sturen. Veel sterkte bij de verwerking en het doen van de aangiftes! Lieve groet, Hendrika
19 september 2022

Als antwoord op door 20e8d907423b4c…

Ik heb al een contact persoon bij het slachtofferhulp, die kan mij morgen niet opvangen Ten eerste omdat hij simpelweg vrij heeft dan Ten tweede ik weet niet eens hoe laat ik klaar ben morgen Maar hij is wel op de hoogte En dankjewel voor het aanbod Ik weet niet hoe ik me morgen voel na afloop en of ik in staat ben om iets te kunnen zeggen Maar ik doe mijn best
19 september 2022

Als antwoord op door 20e8d907423b4c…

Jij ook bedankt voor je lieve bericht
Standaard profielafbeelding
Mo
19 september 2022
Adem in adem uit. Ik vergeet mijn aangifte nooit meer. Maar op dat moment was ik er maar half. Ik hoop dat je iemand vindt die jou toch kan opvangen morgen. Al is het maar voor een kussen, een deken, een warme kop thee. Mocht er uiteindelijk niemand voor je zijn of het lukt niet om iemand te vragen: Sluit dan één seconde je ogen. Ik ben er. Net als velen. Met jou.
19 september 2022

Als antwoord op door 42b2ef4b609142…

Ik hoop alleen maar dat ik deze gedachte vast kan houden, dat ik niet de enigste ben En dankjewel voor je lieve bericht