Aangifte tegen verkrachters
Morgen ga ik twee aangiftes doen tegen mijn verkrachters
Alles zal ik in details moeten vertellen
Ik zie hier zo erg tegen op De zedenagent die me heeft bijgestaan in het ziekenhuis en beide
intakes heeft gedaan zal ook de aangiftes van mij opnemen
De gevolgen worden steeds beter zichtbaarder voor mij
Alles wat de daders van mij wisten heb ik voor mezelf gewist
Mijn hobbies allemaal weg gegooid, mijn lange haren waar ik zo
trots op was heb ik afgeknipt
Maar het helpt niet
Het ergste waar ik tegen op zie is dat als ik de twee aangiftes
morgen heb gedaan en ik het buro uitloop, is dat er niemand zal
zijn om mij op te vangen
Ik mag een vertrouwenspersoon mee nemen maar als ik dat doe word die
persoon waarschijnlijk ook als rand getuige gezien
De verkrachters hebben mijn leven zoveel
beinvloed en ik wil niet dat er iemand anders door word benadeeld
Heeft iemand hier ervaring mee die me misschien wat advies kan geven
Want op dit moment kan ik niet nadenken, te emotioneel, elke x
als iemand wat zegt barst ik in tranen uit of word juist
heel agressief met woorden, dus ik ben stil en zeg zo weinig mogelijk
Ik heb wel via het csg een hulpverlener maar daar kan ik
pas de volgende dag heen omdat ik niet weet hoe laat ik
klaar ben met beide aangiftes, ik probeer het wel in 1 dag te doen, want
nogmaals die spanning van het wachten trek ik niet
11 Reacties
Wat Mo verteld klopt precies. Het is het overlevingsmechanisme. Daarom snelle hartslag en alert op alles. Heb me ook alleen gevoeld. Vooral de nachten. Maar je hebt de stap gezet. Daar mag je trots op zijn. Zelf betrap ik me erop dat wanneer ik ga slapen altijd eerst mijn armen kruislinks voor mijn borsten houdt. Gek he. Ik denk een soort zelfbescherming. Gaat automatisch. Nog nooit iemand verteld. Zelfs de psychologe toen niet. En doe het nog steeds.
LIefs Chamilla
Wat me op dit moment het meeste helpt is: je lichaam vertelt je iets: het lichaam voelt het gevaar en geeft signalen door. Dat is een krachtig overlevingsmechanisme. Negeren maakt het erger. Dan gaat het lichaam hardere signalen sturen. Dus ik luister maar naar wat er gebeurt. Hartslag omhoog. Ademhaling sneller. Onrust in de benen. En vertel maar dat het nu niet in gevaar is.
Dat lukt natuurlijk mij ook niet altijd even goed...
Nooit meer alleen. Dat gevoel helpt ook. Als ik alleen in bed lig en mijn angsten probeer te managen, dan liggen op dat moment velen (helaas) met mij hiermee te worstelen. En ik ben één van hen.
Ik hoop dat de aangifte goed opgepakt wordt en jouw daders de verantwoording moeten gaan afleggen voor hun daden. Ik hoop dat jij meer en meer kunt gaan praten. Want daar ligt de sleutel tot herstel.
Liefs
De nachten zijn het ergst. Kan je misschien een homeopatisch middel krijgen wat helpt? Had ook slapeloze nachten en lag dan maar op de bank. Alles maalt door je hoofd. Kan je misschien bij een goede vriendin een tijdje overnachten of bij familie?. Ik wilde ook niet verslaafd raken aan slaaptabletten. Op aanraden van mijn psychologe heb ik daar een mindfulness cursus gevolgd. Dat heeft me toen wel geholpen en kon ik me ontspannen. Het is maar een tip.
Liefs Chamilla.
Het is alweer een paar dagen na het doen van de aangifte. Hoe gaat het nu met je?. Kan je alles wat verwerken. Ik weet hoe ingrijpend alles kan zijn en ik was opgelucht dat ik de stap had gezet. ik hoop dat je je wat beter voelt en steun hebt.
Ik leef met je mee.
Liefs Chamilla.
Wat goed dat je, je verhaal hier durft te delen! Wat verschrikkelijk dat je dit is overkomen. Aangifte doen is zeker een grote stap. Mijn advies zou zijn om te bellen met slachterofferhulp. Ik weet niet of je dit al hebt gedaan? Zij kunnen je ook begeleiden bij het doen van aangifte. Zie meegestuurde link
https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/seksueel-misbruik/contact-met-de-politie/
Mocht je morgen de behoefte hebben om privé verder te praten na de aangifte, mag je me een privé bericht sturen.
Veel sterkte bij de verwerking en het doen van de aangiftes!
Lieve groet,
Hendrika
Ten eerste omdat hij simpelweg vrij heeft dan
Ten tweede ik weet niet eens hoe laat ik klaar ben morgen
Maar hij is wel op de hoogte
En dankjewel voor het aanbod
Ik weet niet hoe ik me morgen voel na afloop en of ik in
staat ben om iets te kunnen zeggen
Maar ik doe mijn best
En dankjewel voor je lieve bericht