Mijn ervaring met sexting
Hallo iedereen,
Ik zie dat er een groep is aangemaakt voor slachtoffers van sexting. Ik dacht. Laat ik het voortouw nemen en dit een beetje op gang brengen.
Mijn naam is Maaike, ik ben nu 18. Ik ben van m'n 14de tot 17de gegroomed door een volwassen man. We deden grotendeels aan sexting.
Ik kwam hem tegen op Instagram, hij stelde zich voor als een jongen van 15. Het klikte gelijk en we praatten elke dag. Opgegeven moment wilde hij natuurlijk meer. Heb in het begin mijn grenzen goed kunnen aangeven. Maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor zijn lieve woordjes. Ik heb hem naaktfoto's gestuurd.
Achteraf gezien, was dit een hele netwerk operatie. Ik heb met zoveel meisjes gepraat die ook met hem in contact waren. Zelfs 2 van mijn internet vriendinnen in die tijd hebben sexting gedaan met hem. Maar niet zo diep als ik of een paar anderen waar ik nog contact mee heb.
Hij heeft mij zo gemanipuleerd dat ik niet zonder hem kon. Als hij een dag niet reageerde, was mijn hele dag verpest. Het was best wel eng.
Uiteindelijk door hulp van vrienden de stap genomen om hem te blokkeren en naar mijn ouders te gaan. Ik dacht. Het is alleen sexting, waarom voel ik me dan zo ziek en vies?
Begin 2022 kreeg ik een berichtje van een meisje. De "jongen" bleek een catfish te zijn. Hij was een volwassen man van eind 20/begin 30. En deelde zijn account met vrienden. Mijn wereld stortte in. Zijn vrienden hebben mijn foto's dus ook gezien?
Sindsdien gaat het slecht. Pieken en dalen. Maar als er dalen zijn, zijn ze heel diep. Ik heb gelukkig hele lieve ouders en vrienden. En hele goede therapeuten die mij helpen met mijn emoties.
Ik heb het meeste last van het gevoel dat ik bedrogen ben, dat er van mijn naïviteit en onzekerheid misbruik is gemaakt. Alles is een leugen, ik weet niet meer wie ik moet vertrouwen. Ik kan nu helemaal niks meer doen met mensen. Niet flirten of meer. Ik klap dan dicht en krijg paniekaanvallen. Mijn hersenen waarschuwen mij.
Een gedachte die ik elke dag heb is: "ik was 14, wat is er nou sexy/geil aan een 14 jarig meisje. Ik was een kind."
Ik zal hem nooit kunnen vergeven, maar ik probeer het wel een beetje los te laten. Anders kan ik niet helen.
Als je dit leest en denkt. Jeetje, iemand heeft ook online misbruik van mij gemaakt, ik heb iemand nodig om erover te praten. Stuur me een berichtje. Reageer hieronder. Deel je eigen verhaal. Deze community is een safe space. Je bent hier veilig.
Xxx,
Maaike
3 Reacties
door je bericht durf ik na een aantal maanden mijn verhaal ook te doen ook al word ik er angstig van om het te doen.
Ik kreeg via Facebook een vriendschap verzoek van een meisje. ik dacht ik voeg je toe maar niet echt aandacht aan besteed zeg maar, ze plaatste schilderijen die ik er wel mooi uit vond zien en daarom vond ik ze leuk. na een paar keer geliked te hebben kreeg ik een prive bericht van haar of ik intresse had om er 1 aan te schaffen. ik had dat afgewezen en het was een aantal weken stil. vervolgens kreeg ik weer een berichtje van haar gewoon om te praten, we hadden goede gesprekken gehad en ik voelde wel een klik. want ik dacht is dit dan misschien ''de ware'' de gesprekken werden serieuzer en we begonnen over toekomst plannen te praten. daarna ging het over kinderen en kinderwensen. ze stuurde een naakt foto van haar zelf (dacht ik) en ze vroeg er 1 van mij, ik was er eerst bang voor om dit te doen aangezien ik haar nog nooit gezien had en ik het wel angstig vond omdat ik bang was dat het dus een nep account zou zijn en dat het nare gevolgen zou hebben. uiteindelijk toch iets gestuurd en met wat op en neer zenden kreeg ik een bericht dat ze zei dat ze van me hield en dat we echt samen moesten zijn. daar schrok ik een beetje van en zei dus ''weet je het wel zeker het houden van ? we hebben elkaar alleen gesproken via facebook en social media'' en toen ik dat stuurde kwam alles te voorschijn. ze had de account van heel mijn familie opgezocht en dreigde er mee mijn foto's door te sturen tenzij dat ik €5000 over zou maken. ik raakte in paniek, ik was bang voor de afschuw van mijn familie,vrienden en mijn werk. mijn hoofd sloeg op hol en ik heb mezelf toen verwond, omdat ik zo bang was en er met niemand over durfde te praten bleef ik mezelf verwonden om het zo te vergeten. maar het lukte niet ik heb vol angst en schaamte mijn vader opgebeld of hij naar mij kon komen om te praten. ik heb het verteld en hij was behulpzaam en zorgend en dat had ik niet verwacht omdat ik zo bang was... gelukkig is het nu opgehouden. maar de angst zit er nog wel bij mij.
ik moet wel zeggen nu ik dit allemaal getyped heb mijn angsten en stress wel terug komen maar ik moest het doen.
ik denk dat ik het zolang heb uitgesteld omdat ik het raar vind omdat ik een jongen ben.
Groetjes Lars
Ik heb met open mond je verhaal gelezen. Wat heb ik een bewondering voor jouw kracht. Hoe je hier mee omgaat is echt heel volwassen en sterk van je. Ik hoop dat je dat zelf ook zo voelt!
Ik ben zelf ook de dupe geweest van sexting. Ik gaf vooral mijzelf de schuld. Hoe kan ik nou zo stom zijn geweest. Pas veel later begreep ik, dat ik zo ontzettend gemanipuleerd was, dat ik dingen deed die ik uit mijzelf eigenlijk nooit zou doen. Ze zijn zo goed in je veilig laten voelen. En zelfverzekerd en geliefd. Ze weten precies hoe ze zich moeten opstellen om hun doelen te behalen. Misselijkmakend is het!
Ik vond mijn foto's ooit terug in de klassen whatsappgroep van m'n opleiding. Ik was net 17. De leraar zat ook in die app. Ik zakte door de grond en ben ook gestopt met de opleising. Niet alleen kwam het besef dat alles wat ik dacht te hebben opgebouwd met die jongen die mij dit aan deed,nep was. Maar ook dat hij niet de enige was die hier om zit te lachen, terwijl ik moet huilen. Dat geeft z'n ontzettend eenzaam gevoel.
Ik ben zo blij om te lezen dat je lieve ouders en vrienden om je heen hebt, die duidelijk heel veel om je geven! Je hebt ook therapie lees ik. Wat goed van je om die stap te zetten. Merk je dat je er baat bij hebt?
Onthoud een ding altijd goed: dit soort type mensen, die dit doen. Weten dondersgoed wie ze als slachtoffer willen uitkiezen. Iemand die lief is, vergevingsgezind, iemand die extra liefde/ aandacht verdient. Of ze kiezen voor jonge, nog wat onzeker meiden. Puur omdat ze daarvan weten hoe ze macht kunnen pakken.
Dat zegt alles over hoe stom zij zijn. En wat voor puur hart jij hebt.
Blijf dicht bij wie je bent en vertrouw op je warme omgeving aan goede mensen.
Ik wens je alle kracht toe
Liefs, Ro
Jeetje wat maakt mij dit misselijk. De gedachte dat mensen die je kent je foto's te zien krijgen en erom lachen. We leven in een zieke wereld. Het spijt me dat je hier het slachtoffer van bent geworden.
Ik heb de "geluk" gehad dat mijn "dader" in 't buitenland woont. Hij heeft niet mijn sociale leven kunnen verpesten. Ja hij heeft mij doodsbang voor online gesprekken met mannen gemaakt. Maar ik kan gewoon naar school en werk zonder dat iemand weet wat er is gebeurd.
Ik snap wat je bedoeld met het eenzame gevoel. Het is verschrikkelijk. Ook ik voel mij nog eenzaam, ookal heb ik geweldige mensen om me heen. Niemand begrijpt wat er is gebeurd.
Gelukkig kan ik mijn therapeut 24/7 bereiken. Ik app dagelijks met haar en zie haar wekelijks. Zonder haar zou ik niet weten wat ik met mezelf aan moet.
Ben ook sinds kort met EMDR gestart bij een andere therapeut. Niet perse voor wat er is gebeurd, maar voor angsten en onzekerheden. Wat door mijn ervaring ook erger is geworden. Heb nog niet genoeg sessies gehad om te zeggen of het werkt.
Mijn eerste reactie toen ik erachter kwam dat hij volwassen was, was: Maaike, geef aub jezelf niet de schuld. Jij kan er niks aan doen.
Mijn moeder zei 't ook gelijk tegen mij en zegt het nog dagelijks. Maar ik merk dat ik mezelf soms toch de schuld geef. Ik wist dat naaktfoto's sturen niet slim was. En ik was degene die met dm' en begon. Wat als ik anders had gehandeld, misschien zou dit niet zo'n impact op me hebben gehad. Maar die gedachtes moet ik negeren. En iedereen die slachtoffer is van zoiets ook. Het is nooit jouw fout dat iemand misbruik maakt van jou.
Ik wil zo graag mensen hebben en behoeden voor het gevaar van het internet. Ik wil dat niemand ooit doormaakt wat ik heb doorgemaakt. Ookal weet ik dat het op dit moment bij zoveel jonge mensen gebeurt.
Ik probeer nu gewoon mensen in mijn omgeving bewust te maken. Collega's vertellen dat ze goed hun kinderen in de gaten moeten houden als ze op de telefoon zitten. Of mijn broertje vertellen dat hij meisjes met respect moet behandelen en nooit om naaktfoto's moet vragen. Alle kleine beetjes helpen toch?
Ik hoop dat jij ook goeie mensen in jouw omgeving hebt. Bij wie je terecht kunt als je het nodig hebt. En als je, of iemand anders die dit leest met me wilt praten. Stuur maar gewoon een berichtje. Of vraag voor m'n insta.
Xxx,
Maaike