Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Schreeuw om hulp!

Beste iedereen,

 

ik ben moeder van 3 prachtige kids met helaas verschrikkelijke ervaringen. Ik heb 8 jaar lang in een narcistische relatie gezeten. Ik ben bij mijn ex gekomen toen mijn oudste 2 was en mijn jongste 3 mnd (2 meiden) en snel na een half jaar zwanger van hem geraakt en een zoontje er bij gekregen. Ik had geen gezonde relatie met hem wat ook niet kan met een narcist. Hij heeft mij geestelijk kapot gemaakt en gebrainwasht en zo verschrikkelijk blind gemaakt dat ik nooit heb gezien of gemerkt dat hij mijn 2 dochters misbruikte. 

Nu ben ik ander half jaar bij hem weg zins dat dit naar buiten kwam en heb aangifte gedaan en mijn meiden zijn verhoort. Deze zaak loopt nog steeds helaas.

Waar ik wanhopig inmiddels naar opzoek ben is iemand waar ik mijn verhaal mee kan delen. Die mij begrijpen kan en waar ik vragen aan kan stellen hoe ik hier in godsnaam uit kan komen en mee om kan gaan. Ik heb alles hulp voor mijn kinderen daar door ik alles voor zodat zij hier goed uit kunnen komen en dit een plekje kunnen geven en zorgeloos op kunnen groeien. Maar ik heb ook mezelf. En ik heb verschrikkelijke behoefte aan begrip en steun van iemand die mij kan begrijpen en wat touwtjes in handen kan geven zodat ik mijn kids zo goed mogelijk kan blijven onder steunen in dit verschrikkelijk proces. Ik voel me zo verschrikkelijk schuldig en zo slechte moeder. Alles wat ik dacht en heb opgebouwd ook samen met de kids was nep. Alles maar voor zijn rare behoeftes. Ik heb er zn klap van opgelopen dat begrijpt niemand. (Met mijn kids gaat het gelukkig goed en gaat steeds beter met de juiste hulp die ze hebben). Ik mag me niet zo voelen ik mag niet zo denken want ik moet door. Wij zijn er nu vanaf tot zo ver en als hij straks wel veroordeelt word mag ik juist blij zijn. Want daar ligt het streven. Nou maar helaas werkt dat niet zo was dat maar zo dan had ik hier geen bericht hoeven schrijven. Ik word zo onder druk gezet ook door instanties en mag het niet opvallen dat ik er ook erg zwaar mee heb. Dat dit ook een trauma en rouw verwerking voor mij is. 

 

Wie o wie weet waar ik terecht kan als moeder zijnde van de slachtoffers of wie kan mij hier wat tips geven?

 

alvast erg bedankt

Bezig met laden...

8 Reacties *

07 oktober 2019
[~601] misschien wil je iets vertellen over hoe het nu met je/jullie gaat?
17 september 2019
Beste... Phfff wat een herkenning in jou verhaal. Hier inmiddels bijna 1 jaar verder nadat mijn dochter van 8 mij heeft verteld wat mijn inmiddels ex ( niet haar vader ) met haar heeft gedaan... en alles zo op een slinkse manier aangepakt... ook een narcist eerste klas. de hulpverlening voor haar loopt en zei doet het goed!! Gelukkig! Het politie onderzoek loopt nog steeds... en wat is dat slopend. Het is nog steeds wachten op uitslagen van het NFI voordat alles naar het OM gaat. Maar ik ben er ook nog... wat jij ook aangeeft. Heb hulp maar kom niet verder omdat ik de uitkomst niet weet. Terwijl hij gewoon vrolijk verder gaat en inmiddels een nieuwe relatie heeft met iemand met meerdere kinderen in de zelfde leeftijd als die van mij. En de politie niets doet. Hierin loop ik vast... Wat ik jou mee wil geven is dat je het beste hebt gedaan voor je kinderen. Zodra jij het wist heb je gehandeld en is het gestopt!
31 augustus 2019
Beste Wish80 Misschien heb je mijn verhaal gelezen op de site van Slachtofferhulp? Maar even in het kort; na 57 jaar heb ik de stilte rondom sexueel misbruik verbroken. Snel werd duidelijk dat ik een ptss had. Gezien mijn leeftijd wilde ik geen lang therapie traject. Via de lotgenotengroep van Slachtofferhulp heb ik Psytrec “ontdekt” Zij bieden na een telefonische intake een uitgebreide intake aan. Gevolgd in mijn situatie van 2 x 4 dagen intensieve therapie intern. Dagen van 07.15 tot 21.30 uur; een programma van exposure therapie, EMDR, sport en psycho-educatie. Ik heb de kliniek, na 8 dagen dus, PTSS vrij verlaten en daarna nog ongeveer 6 maanden wekelijks een nazorgtraject gevold. Het is een unieke aanpak die mede begeleid wordt door professoren van de VU en de Radboud universiteit. De wachttijd is niet lang. Je kunt zelf een test op de site van Psytrec doen. Globaal wordt er gesteld dat je de therapie periode met 36 maanden bekort. Ik wil wel opmerken dat het advies van de huisarts teleurstellend is. Het is niet te begrijpen welke impact deze ervaringen op kinderen heeft. Er kan niet snel genoeg goede hulp aangeboden worden. Iedere dag dat je wacht, vervorm je je gedrag en dat heeft veel invloed op je ontwikkeling, je schoolprestaties en het krijgen van een relatie. Onvoorstelbaar!!! Beste Wish80, alle succes in een begripvolle omgeving van lieve mensen wens ik je van harte toe. Philip
31 augustus 2019
Na het lezen heb ik veel er om moeten huilen. Ik weet het ook wel alleen mijn gevoel en verstand zitten in 2 strijd omdat het 2 verschillende dingen zijn. Maar je bericht is super lief dankje dat doet me goed. Zeker mijn zoontje word niet vergeten. Voor hem ook allemaal traumatisch. Mijn huisarts wist niet eens waar ik met mijn kinderen heen moest. Ze zijn flexibel di komen er wel over heen. Dat is wat die zei. Dus helaas daar heb ik niets aan. Geeft niet er is genoeg waar ik heen kan en ben heen gegaan. Graag zou ik met je praten willen over welke therapie. Bedankt
24 augustus 2019
Lieve Wish80 Eerst mijn bewondering dat je je verhaal met ons deelde en hoe je het al goed voor je prachtige dochters hebt geregeld. Ik ga er vanuit dat je ook je zoon(tje) de broodnodige aandacht krijgt. En dan jij! Hoe kom je er bij “een slechte moeder”? Jullie zijn allemaal de dupe van een intens zieke man. Jij hebt er voor gezorgd dat de nare situatie is doorbroken en er hulp is voor je kids. Wat kan een moeder nog meer doen? Veel waardering dus voor hoe je het gedaan hebt en nu nog doet. Want ook zorgen voor jezelf is wat nodig is en wat je verdiend! Het is echt heel ernstig wat je overkomen is en wat je nog steeds heel veel narigheid en pijn oplevert. Professionele hulp, waar jij een klik mee hebt, wens ik je toe. Zelf heb ik erg veel baat gehad bij een kortstondig, intensief traject waarmee ik de behandeltijd zeker met 36 maanden heb kunnen verkorten. Misschien dat je met je huisarts een aantal benaderingen op een rij kunt zetten en de voor jou meest haalbare therapie kunt vinden. Het delen met lotgenoten heeft mij in dit proces veel opgeleverd maar een goede therapie is onvoorwaardelijk. Je kunt alleen zelf je problemen aanpakken, en daar mag je je professioneel laten ondersteunen. Ik wens je heel veel moed en sterkte om het allemaal aan te gaan en wens je ook veel steun van lotgenoten moeders. Als je wil, wil je ik wel schrijven welke therapie mij geholpen heeft. Philip
12 augustus 2019
Hoi Wish80, Wat een heftig verhaal... Ik had als moeder van slachtoffer ook nog veel behoefte aan steun / therapie. Ik zocht ook herkenning/erkenning van het feit dat je als moeder ook erg veel last kan hebben van de situatie. Ik heb geen pasklaar antwoord, maar voor mij werkt haptotherapie erg goed. Ik ken een hele fijne haptotherapeut. Daarnaast ben ik mijn verhaal gaan doen bij de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Zij is onder andere ook psychologe. Alleen al het verhaal delen en je gevoelens toelaten in een veilige en niet-veroordelende omgeving is helend. Ik hen overigens ook een verleden waarin ik getrouwd ben geweest met een narcist. Uiteindelijk is het mij gelukt om ‘het te zien’ en heb ik mijzelf bevrijd uit die destructieve relatie. Het maakt je inderdaad kapot en ook daarvoor is het zeer aan te raden om in therapie te gaan om te helen. Voor mij werkte destijds haptotherapie. Sterkte.
31 augustus 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik had nooit van die therapie gehoord. Baat het niet dan schaad het niet. Zou het graag met je over willen hebben. Dankje
07 augustus 2019
Hoi Wish, bedankt voor het delen van jouw verhaal. Je bent hier op het goede adres om lotgenoten te vinden. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als ik iets voor je kan doen hoor ik het graag. Veel sterkte.