Leven na een verkrachting.
Hoi lieve lezers,
Op mijn 17de liep ik 's ochtends vroeg naar de bushalte, waar ik door een vreemde man van achter werd beet gepakt en een mes op mijn keel zette. Na een poging om weg te komen, ben ik de bosjes in gesleurd. Waar hij mij heeft verkracht en bedreigd. Gelukkig kon ik thuis terecht bij mijn ouders en ben door politie en slachtofferhulp goed begeleid. Hij is op gepakt en heeft 4 jaar gekregen. Dit is nu 17 jaar geleden. Ik heb 3x EMDR gehad en veel gesprekken. Ik merkte alleen dat ik alles zonder gevoel deed en dat het nog steeds erg op slot zit. Mijn natuurlijke reactie tijdens de verkrachting was gelijk bevriezen en dissociëren. Ik heb gelukkig al veel overwonnen, heb nu een gezin met 2 mooie kids. Maar ik heb nog altijd het gevoel onder een stolp te leven, durf nog niet alleen in het donker over straat en kan nog niet echt genieten van intimiteit en seks. Ik heb sinds kort contact met een ervaringsdeskundige en dat bevalt wel. Dit heb ik enorm gemist tijdens al die therapieën. Trauma zit niet alleen in je hoofd, maar in heel je lichaam en er veranderd zoveel na een trauma. Ook ben ik benieuwd hoe het andere slachtoffers vergaat en wat bij hun heeft geholpen. En hebben zij ook last tijdens seks etc?
16 Reacties