Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Mijn man en mijn dochter: vermoedens en veel wanhoop

Mijn dochter is net vier geworden. Ze is zes weken terug beginnen praten over het feit dat ze bang is voor haar vader, dat ze 's nachts bang is 'voor de wolf', ze was ineens niet meer zindelijk, het was verschrikkelijk. En ik ben langzaam maar zeker tot het besef gekomen, dat mijn man niet is wat ik denk dat hij is. Het was geen gelukkige relatie, hij is afstandelijk en er was veel frustratie en ruzie, maar dit had ik in de verste verten niet zien aankomen. Ik ben zelf slachtoffer, bij mij was het een buur, ik was tussen 4 en 6. Ben daarvoor in behandeling, vorig jaar acht weken stationair opgenomen (ik heb spijtig genoeg anger issues). Mijn man heeft sinds de verdenking het huis verlaten en is mij meteen beginnen zwart maken. Ik heb een dochter die hysterisch werd als ze met haar vader alleen gelaten werd (en ik stomme koe dacht dat ze gewoon een mama kindje was) en zegt dat papa haar 's nachts uit haar bed haalt en haar pamper uitdoet, wat hij dan doet wil ze niet zeggen, en een man die overal rondbazuint dat ik gestoord ben en aandacht nodig heb en alles vreselijk overdrijf. Ik heb er meteen voor gezorgd, dat ze niet meer met hem alleen is, sinds toen zijn de nachtmerries eten het in de broek doen weg en is mijn kind blij en opgewekt. En mijn man is gewoon opgehouden met normaal te doen tegen mij, het enige dat hij nog doet is snauwen en dreigen, mijn kind af te pakken omdat ik een slechte moeder ben. Ik sta er alleen voor, ik woon in het buitenland en moet nu de verschillende instanties ervan overtuigen, dat er thuis iets heel ergs gebeurd is, zonder er helemaal zeker van te zijn, ik kan alleen dat weergeven wat mijn dochter verteld heeft, en daar was niemand anders bij. Het is een echte nachtmerrie. Mijn man vertoont veel kenmerken van een narcist, heel charmant en gevoelig en thuis koud en gemeen tegen ons. Heeft er iemand raad voor mij?

Bezig met laden...

4 Reacties *

19 september 2019
Dag Lilly88, het is een zaak van lange adem voordat alles duidelijk gaat worden. Ik kan je alleen maar adviseren om alles, maar dan ook alles, vast te leggen en te bespreken met een vertrouwenspersoon. Mijn ervaring is dat alles wat je zegt of doet meteen tegen je gebruikt wordt, maar dan negatief. Probeer iedere dag iets positiefs te vinden voor jezelf, anders ga je er aan onderdoor. Zo te lezen heb je een goede advocaat, hou je vast aan het idee dat de waarheid altijd boven komt. Ik weet niet in welk land je nu zit, maar een klacht indienen over het handelen van de politie is wellicht mogelijk. Want hier is een kind bij betrokken en dan zal er een onafhankelijke check moeten komen. Probeer het in elk geval bespreekbaar te maken en leg je niet te snel neer bij een weigering van instanties. Heel veel sterkte.
17 september 2019
Hallo Ludwig, dankjewel voor je bericht. Spijtig genoeg is het alleen maar erger geworden. De politie heeft geen onderzoek gedaan, er zijn geen bewijzen, ik heb zogezegd ongeloofwaardig en mijn dochter werd niet verhoord, omdat een verklaring van iemand van vier jaar voor gerecht niet bruikbaar zou zijn. Dezelfde dag dat de politie deze mededeling verstuurde, kwam een brief van de achtergrond advocaat van mijn man, hij wil het volledige hoederecht over onze dochter, ik zou een gevaar voor haar zijn. Deze aanvraag is volgens mijn advocaat tevergeefs, maar het is bang afwachten wat de rechter zegt, het zijn kosten, en dit monster gaat verder met zijn wraaktocht tegen mij. Kennissen, buren, zijn familie worden tegen mij opgezet, het is niet normaal. Gelukkig gaat het met mijn dochter heel goed. Het enige is dat ze weigert alleen met haar vader om te gaan, er moet altijd iemand bij zijn. De jeugdbescherming begint moeilijk te doen, ik zou haar schaden door een begeleide omgang te blijven eisen, men kan zich niet voorstellen dat iemand die een hoge positie heeft in de farmaceutische industrie zoiets zou doen. Dat betekent ook dat hij eindeloos geld heeft voor aanklachten tegen mij. mijn man is heel succesvol met zijn slachtoffer gedoe 'ik weet niet waarom ze dat zegt, ze is gek'.
16 september 2019
Dag Lily88, goed om te lezen dat je direct zelf actie hebt ondernomen. Je kind zal later trots op je wezen. Wat je omschrijft als narcisme komt inderdaad overeen met mijn ervaringen: isoleren, bedreigen en afpakken wat je lief is. Want het moet en mag alleen maar om hun zelf gaan, jij doet er niet toe. Ik hoop dat je inmiddels in rustiger vaarwater belandt bent, laat gerust nog iets van je horen. Veel sterkte voor nu toegewenst.
05 augustus 2019
Hallo [~589] wat erg dat je dit moet meemaken. Heb je al contact gehad met Slachtofferhulp? Hier kun je zien hoe je contact met ze kunt opnemen: https://www.slachtofferhulp.nl/contact/ Veel sterkte!