Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Depressief en weer slaapproblemen.

Depressief en slaapproblemen.
Al een tijd zo slecht slapen en last van triggers, normaal na 6 jaar?
Al slaaptabletten van de huisarts gekregen maar weet het even niet. Nog steeds het gemis van mijn hond na zijn overlijden 3 maanden geleden. Is mijn steun geweest al die jaren na mijn verkrachting. Veel begeleiding gehad van psychologe en EMDR behandelingen. Nu de stap gezet voor een nieuwe hond die ik morgen ophaal. Gebeld met schoonzuster over de nieuwe hond. Kan die negatieve reacties niet aan op het moment. Ik woon alleen en kreeg alleen maar te horen dat ik mijn vrijheid dan kwijt ben. Hondenharen enzo. Mijn reactie dat ik de wandelingen en gezelschap mis wordt niet naar geluisterd. Ik kan toch wel alleen wandelen, krijg je ook aanspraak zei ze. Hond praat toch niet terug zei ze ook nog. Heb wel goede vriendinnen dat is het niet. Voel mij ook wel veiliger in huis met een hond. Ik ben er zo klaar mee. Ik ben er wel tegenin gegaan, maar ik ben altijd te zachtaardig. Later mij succes wensen met het ophalen van de hond. Maar nu voel ik me rot en heb gehuild. Voel me anders altijd sterk. Denk erover om te vragen om een afspraak voor de psychologe. Denk erover om het contact met mijn schoonzuster maar een tijdje te verbreken. Ik had me er zo op verheugd om de hond op te halen. Ik ben een volwassen vrouw en bemoei me ook niet met haar leven. Hoe ga ik hier mee om?.
Tips zijn welkom.

Bezig met laden...

3 Reacties

28 augustus 2022
Dankjewel Myron-67. Ik ben gelukkig niet de enige hoor ik nu. Een kaartje schrijven is een heel goed idee. Mijn hele leven word ik al betutteld. Na mijn verkrachting ben ik juist sterker geworden. De dader onder ogen komen en de rechtszaak bijwonen in de zaal. In het voorjaar was de rechtszaak voor verlenging TBS. Daar wilde ik in ieder geval bij zijn. Gelukkig iemand van slachtofferhulp mee. Ik had toen de hoop dat mijn schoonzuster mee wilde maar toen ze zei daar ga je toch niet naar toe wist ik genoeg. Rechtszaak kon ze ook niet aan. Ik snap het ook wel. Verder is ze heel lief en behulpzaam. En erg veel geholpen. Hele familie praat er niet meer over. Ik snap het wel. Gelukkig een goede vriendin die me eerst heeft opgevangen in huis. Daar kon ik alles mee bespreken. Zeg nu vaak het gaat goed. Maar ik vind het fijn dat je op mijn reactie hebt gereageerd. Dat doet mij goed. Dankjewel hoor.
27 augustus 2022
Il herken dat, soms willen mensen je helpen en schieten dan door met ongevraagd advies. Ze gaan je betuttelen. Mijn huisdieren zijn op hoge leeftijd, ik moet er niet aan denken om te kwijt te raken. Ik noemde op dat dan misschien toch weer een kitten zou pakken, later misschien een pup.Niet om mijn hond en kat te vervangen, dat is onmogelijk maar omdat ik niet zonder de troost van dieren wil leven.Ik kreeg de raad, om het niet te doen, in verband met vakantie...ik heb al 26 jaar huisdieren? Blijkbaar ben ik door verkrachting en aanranding heel kwetsbaar en emotioneel maar niet een klein kind....... Geniet van jouw hond, ik gun het jou van harte, dat zit wel goed. Misschien houd je schoonzus niet van dieren, maar dat mag niks met jou te maken hebben.Respect voor jou mening en keuzes is belangrijk, dat zal zij ook moeten leren. Je zou het op een kaartje kunnen zetten bv .Lieve ****, je bent mijn schoonzus, ik respecteer jou, en begrijp dat je je soms zorgen maakt maar ik ben een volwassen vrouw en wil graag willen dat je mij keuzes ook respecteert.. Dan kun je zien hoe ze reageert, misschien schrikt ze, had ze het niet door, en als het negatief.is....kun je altijd nog even afstand nemen Laat je niet gek maken, ??‍???,
27 augustus 2022 (bewerkt)
Hey chamilla, Misschien makkelijk gezegd, maar leg de reactie naast je neer. Je krijgt een nieuw hondje! Wat leuk! Weer een maatje, lekker wandelen met elkaar, een zachte snuit die je hand likt en superblij is als je thuis komt! Leuk toch? Prima dat je schoonzus er een andere mening over heeft of alleen de lastige dingen ziet. Het wordt gelukkig niet haar hond. Jij voelt je er fijn bij dus geniet ervan! Enne ja das normaal na 6 jaar