Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Online adres-fraude door {gezegd} Jehova's getuige.

Beste mensen,

Ik vroeg mij af of meer mensen weleens brievenbuspost krijgen van Jehova's getuige. Ik kreeg zelfs een brief met 'we hebben je adresgegevens online opgezocht en wees niet bang we verwijderen het hierna weer'  Gebeurde niet want kreeg later weer een briefje van Jehova's met teksten dat 'overspel een zonde is' op een briefje met een geprint geldbedrag (dit vond ik best scheef radicaal). Ben bij de politie geweest maar die konden niet veel doen (wel via internet)

Ik heb hierdoor wel in spanning gezeten, je weet immers niet wat voor mensen het zijn.

Bezig met laden...

2 Reacties *

11 augustus 2022
Wilden ze dan dat je hun een bedrag ging betalen? Ik heb zelf 2 maanden terug eens een handgeschreven briefje ontvangen namens iemand van een of andere kerk. Daar stond ook in dat ze mijn adres gegevens online had opgezocht en dit weer zou verwijderen. Ik heb het toen weg gegooid, vond wel wat apart. Tot op heden nog niks weer gehoord!
11 augustus 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Nee, geen bedrag. Bij mij was het meer een emotionele indringing over moeilijke tijden na corona en een gelovig verhaal met een spreuk. En over een gesprek thuis. Ze zeiden dat ze mij trouwens gevonden hadden via Google-maps, ik heb dat account dus verwijderd en zelf heb ik het daarvoor niet gevonden. Hadden ook een emailadres, nooit hun geschreven want dan misbruiken ze mijn emailadres misschien weer.