Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Docter scam

Dag lieve lezers,

 

Weet niet zo goed hoe te beginnen....maar vandaag is ook bij mij de harde waarheid naar boven gekomen. Zal de korte versie proberen...

Via een site een leuke man leren kennen een arts nog wel jaja....alles verliep vlot en gezellig via de chat...

Alleen hij zat in de Oekraïne en kon niet bij zijn bankrekening...(hij is een Canadese chirurg...zegt hij) maar hij wilde heel graag mij leren kennen en bezoeken...

Kortom na wat heen en weer gepraat ben ik zo dom geweest om geld overtemaken voor vliegticket en nog wat andere kosten.

Nu komt het....hij stuurt me zondag een kopie van Zijn geboekte vlucht voor vandaag naar Amsterdam.

 Dus vandaag  naar Schiphol...en wat denk je...hij zit niet op de betreffende vlucht...

Navraag bij vliegmaatschappij levert ook niks op (privacy bla bla bla).

Vervolgens word ik gebeld door een privenr met de mededeling dat " meneer" in Rome zit en is aangehouden en of ik even zijn borg kan betalen...

Ik kreeg letterlijk een lichte hartverzakking....

Toen meteen een paar werknemers aangesproken..en naar de marechaussee gegaan..Maar die zeggen we kunnen niks doen...we kunnen geen gegevens inzien in Italië...

Kortom voel me rot...en belazerd...en.ga geen ene cent betalen natuurlijk...

Morgen wellicht aangifte doen maar heb geen zin om daar niet serieus genomen te worden ofzo...

Het ergste vind ik nog dat ik emotioneel hier in ben getrapt...oja heb hem geblokkeerd nu...hij bleef nog zielig doen en zeggen dat hij van me houd...ja ja....

Ook vraag ik me af...

 

 

 

.

Bezig met laden...

8 Reacties *

17 december 2022
Ik heb het nu met een orthopedisch chirurg uit amerika woont sinds 2 jaar in nederland en werd de dag voor we elkaar zouden ontmoeten uit gezonden naar Qatar. Hij was charmend en alles lief. Weken gingen goed zonder geld te vragen en ineens wilde hij terug verplaatst worden naar nederland. Kreeg inzage in zijn account en daarna kreeg ik een berichtje dat zijn account geblokkeerd was en of ik even 1200 over wilde maken. Ik schrok en houd nu al een week vol dat ik niet betaal. Ik kreeg de brief zijn id alles wat even in werking zetten of het allemaal toch niet echt was. Ik heb hem geblokt na het lezen van jullie reactie en ja het kost me emotioneel veel maar dank jullie wel
29 september 2022
Hoi Amber,, Ik herken jouw gevoelens nou ook ..ik voel me nu het zelfde ik zit nu nog thuis ziek ik kan niet meer goed denken ik heb geen kracht geen moed meer op dit moment..ik ben ook gaan kijken op scamHaster United en ik volg die .ik wist niets over dit .want ik was niet opzoek naar daten .maar hij kwam op mijn Instagram..ik had eerst niet gereageerd .maar hij blijft maar berichten sturen op de chat met lieve woorden.en jaa hoor ik ben gaan reageren..ja we zitten zo goed op één lijn . Ik vertrouw hem en geef hem heel mijn hart ..ik voel me zo verloren nu lijk als of mijn leven is af genomen de man die je van houd is verloren ????
29 september 2022
Hi . Ik leest jouw verhaal ..omg ik ben pas zwaar opgelicht ik zit nog diep in .ik zit nog te verwerken maar verhaal ik moet pakket in ontvangst en goed veilig voor hem zo veel betaalde om pakket vrij te spelen ,???no zit ik in de diepte pakket is nooit aan gekomen . ???
16 augustus 2022
Hi Amber, Als ik naar mijn eigen ervaring kijk dan zal je de eerste tijd in iedereen die je online ontmoet een scammer zien. Je weet nu eel waar je op moet letten dus het zal je niet meer zo snel overkomen. Neem je tijd om.het te verwerken. Zoals je als schrijft de ene dag is beter dan de ander. Twijfel in ieder geval niet aan jezelf! Dat zijn de mannen die je dit hebben aangedaan niet waard! Jij bent nog steeds.die sterkte vrouw van voorheen maar dan met een hoop meer ervaring. Praten/schrijven lucht op is mijn ervaring en hoor ik van veel anderen. Weet dat je hier altijd je verhaal kan delen. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
06 augustus 2022
Hi Amber50 Wat een naar verhaal. Dit is echt datingfraude. Het is inmiddels een paar dagen geleden dat je je verhaal hebt gepost. Ik hoop dat je niets meer betaald hebt. Je vraagt hoelang het duurt. Helaas is het niet zo simpel om daar antwoord op te geven. Vergeet niet dat het voor jou een echte relatie was. Als die verbroken wordt kost het tijd om er over heen te komen. Gun jezelf die tijd ook. Mijn ervaring en de ervaring van veel anderen hier is dat praten helpt. Dat kan met een goede bekende maar uiteraard is ook hier in de community altijd een luisterend oor te vinden. Ik wens je veel sterkte. Geloof in jezelf. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
10 augustus 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Hoi, Ik heb geen geld meer overgemaakt en alle contact is geblokkeerd. De ene dag gaat beter als de andere. Ik wil het snel achter me laten maar het heeft tijd nodig..... Kan maar niet bevatten hoe ik het gevoel heb gehad om zo op 1 lijn te zitten met deze persoon. .... En verder vooruitkijkend naar de toekomst hoe krijg je het vertrouwen weer terug in jezelf en in een ander. Of blijf ik nu iedere man zien als een " scammer"?... Het doet me wel goed om hier af en toe mijn hart te luchten.
02 augustus 2022
Hallo Amber, Jouw verhaal lijkt in grote lijnen érg op mijn verhaal helaas... Voel je absoluut niet dom, ook ik ben er met beide benen ingetrapt.
02 augustus 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Voel me aan de ene kant klaarwakker en vastberaden maar de rest van de tijd gewoon beroerd, gewoon misselijk en kan het nog niet geloven...soms Lijkt wel of mijn verstand niet meer werkte ofzo.....en dat in nog geen 2 maanden tijd. Hoelang duurt zoiets om te verwerken.....?