Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Waarheid of opgelicht!

Ik ben lid van treffegirls.nl. Ik zoek hier een date. Wil je dames ontmoeten van deze site dan moet je een Meet Up veiligheids-ID's hebben.

Deze id, kost na veel omwegen 570 euro. Dit geld storten ze terug zeggen ze. De transacties gaan naar de Phillipijnen . Daar zit de sitemanger van treffegirls. Als je die id hebt dan ontmoet je de dame. Ik zit al twee dagen te wachten op mijn id en er is nog steeds geen dame geweest. Want die komt zoals ze zeggen pas als je je id hebt. Ik vond het allemaal raar, maar in doe mee uit nieuwsgierigheid en zwak moment van eenzaamheid. Heb op internet gelezen dat iemand zo identiek iets is overkomen. En dus is opgelicht!

Bezig met laden...

15 Reacties *

28 juli 2023
Dat hebben ze bij mij ook geprobeerd. Je wordt door een vrouw naar een eigen emailadres gelokt en dan moet je, in mijn geval, €250,00 overmaken naar de philipijnen voor een meetup ID met de belofde dat het terug gestort wordt. Een ander mailt jou om je te vertellen dat je op moet schieten en als dat niet doet wordt je ip adres geblokkeerd voor alle sekssites. Bij mij was het op flirtenhier.com. Dat is allemaal van de zelfde. Ik ben op tijd gestopt en heb het niet gedaan. In hun kleine lettertjes staat ook niets over een meetup ID. Wel dat je op moet letten
01 augustus 2022
Dank je voor jou reactie!
30 juli 2022
Maar je gevoelens en je eenzaamheid kun je niet uitschakelen. Eerst begint het met een onschuldig bedrag(320euro+320euro). Ze beloven dat alles wordt terug gestort. Op laatst vragen ze geld om de id op te halen(600euro) . Als je niet oplet en maar doet kost de pas 11240 euro. Met belofte dat ze alles terug storten. Ik ga aan de slag met de bank geld terug te vorderen. Maar denk dat ik het kwijt ben. Mocht je vragen hebben of meer ik ben te bereiken op johngeijbels@gmail.com.
31 juli 2022

Als antwoord op door d233d26377af4f…

Hallo Jones, Dat is ook het grootste probleem: ze spelen in op je gevoelens. Bij de 'klassieke' datingfraude laten ze je verliefd worden en vervolgens gaan ze geld vragen omdat ze naar je toe willen komen maar even een probleem hebben met hun bankrekening. Tegenwoordig gaat het nog verder en laten ze het slachtoffer inloggen op hun bankrekening. Allemaal om maar zoveel mogeljjk vertrouwen te winnen en het slachtoffer verliefd te laten worden. En dan slaan ze toe. Als het je eenmaal is overkomen herken je alle tekenen. Maar als je er niet mee bekend bent is het lastig. Toen het mij overkwam had ik nog nooit van datingfraude gehoord. Ik was op mijn hoede en heb alles gecheckt: werkgever, boorplatform, ik kreeg zelfs geld van anderen op mijn rekening gestort. Dat doen ze toch niet zomaar..... Daarom vind ik het zo belangrijk om mee te werken om zoveel mogelijk aandacht te geven aan dit onderwerp zodat het bekend wordt. Door interviews in een blad en als Psychologie magazine (niet mijn interview) bereiken we veel mensen. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
30 juli 2022
Door slachtofferhulp, fraudehelpdesk, overheidsinstellingen ed wordt steeds meer aandacht besteedt aan datingfraude. Nu twijfel ik of dit hier ook onder valt of dat het misschien meer thuis hoort bij online fraude. Zelf werk ik met enige regelmaat mee aan campagnes, interviews en onderzoeken mbt datingfraude. Je kan je verhaal delen bij recensies op de site e.d. Helaas blijft het met dit soort praktijken lastig en is het blijven opletten. Helaas is het vaak door schade en schande leren. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
30 juli 2022
Wat is de beste manier om dit onder de aandacht van mensen te brengen. Snap TV, radio. Maar hoe kan het anders dat mensen die allang alleen zijn niet het risico lopen om opgelicht worden.
30 juli 2022
Misbruik door users inderdaad. Ik wacht nog een aantal dagen, of ze hun diensten waarmaken. De date moet anders krijg ik mijn geld niet terug zeggen ze. Dus ik wacht af!
30 juli 2022
Wat ik uit je verhaal op maak is dat je opgelicht bent door mensen die hier deze site voor misbruiken. Aangifte doen is prima. De site op de hoogte brengen is ook eenn goede stap. Ik vrees dat het er nu op aankomt of het geld terug komt. Een contact ga je niet willen hoop ik. Wens je veel succes en wil je meer weten, vraag het gerust, jones
30 juli 2022
Ok, het verzoek om een bedrag te betalen, kwam dat van de site of van de persoon waar je contact mee had? Was het die persoon neem dan contact met de site op via https://m.treffegirls.com/support/contactUs en leg de situatie uit.
30 juli 2022

Als antwoord op door 2f86341e0e8247…

Personen waarmee ik contact heb. Ik weet dat ik voor service kan bellen. Ze praten er Duits en dat lukt goed. Ik heb aangifte gedaan bij de politie dat moet van de bank om het geld eventueel terug te krijgen. De diensten die deze personen verkopen is een id kaart voor een ontmoeting. Daar zit ik al een hele tijd op te wachten. Deze id is nodig om de veiligheid van mij en ontmoeting te garanderen. Na de ontmoeting storten ze het geld terug. Ben misschien ongeduldig. Maar vertrouw ut niet.
30 juli 2022
Beste Jones, even voor mijn beeldvorming, gaat het om treffegirls.nl of treffegirls.com? Treffegirls.nl bestaat niet (meer). De com versie is als goed gekwalificeerd. Zie https://www.scamadviser.com/nl/check-website/treffegirls.com Ik kijk graag even mee.
30 juli 2022

Als antwoord op door 2f86341e0e8247…

treffegirls.com
30 juli 2022

Als antwoord op door 2f86341e0e8247…

Ik heb het ontevredenheids formulier ingevuld. Dank je wel voor je link!
30 juli 2022
Hi Jones Zoals ik het lees is dit opgelicht. Via omwegen geld betaald klinkt niet heel goed. Ik ken de site zelf niet maar als ik er op google staat er 'kostenloser dating service'. Je kan via je bank kijken of ze het geld terug kunnen halen maar dit ligt er aan naar wat voor soort rekening (welk land) je het geld over hebt gemaakt. Anders vrees ik dat je het geld kwijt bent. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
30 juli 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Zal ik toch aangifte doen bij de politie of heb je een ander idee?