Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Oplichting dmv inleg Crypto platform

Heden ben ik opgelicht door een bedrag van 240 euro over te maken tbv een handelsplatform voor Crypto's.

Bedrag is met IDEAL overgemaakt naar een Rabo rekening tnv Zurexa Ltd

Zijn er anderen die hier ook het slachtoffer van zijn geworden?

Bezig met laden...

1 Reactie *

27 juli 2022
Beste basnoopy, na zelf slachtoffer te zijn geweest van een soortgelijke oplichting ben ik me er meer in gaan verdiepen. In mijn geval betrof het enkele tienduizenden Euro's. Maar de hoogte van het bedrag is niet belangrijk. Iedereen die dit overkomt, zo blijkt, ondergaat dezelfde gevoelens van schaamte, verlies van zelfvertrouwen en vertrouwen in de mensen en woede. Niets om je voor te schamen overigens. Wat het lastig maakt om vragen zoals deze te beantwoorden, er zijn inmiddels zo veel verschillende manieren waarop ons zuur verdiende geld ontfutseld wordt. Het is bijna niet meer bij te houden. Ook in mijn geval ging het om crypto. Ik adviseer je om hier aangifte van te doen bij de politie. Mogelijk doen ze er weinig aan, maar het blijven doen van aangifte is belangrijk voor dossiervorming. Neem ook contact op met de Rabo bank. Over het algemeen is de reactie dat ze er niets aan doen omdat men zelf het geld heeft overgemaakt, maar je weet het nooit. Soms strijkt een bank over het hart (als ze dat hebben) en maken ze een uitzondering. Rest me je veel sterkte te wensen en weet dat de leden van deze community altijd een luisterend oor zullen hebben, mocht daar behoefte aan zijn.