Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Beroemdheid

Sinds februari 2021 chat ik met iemand die zegt Vin Diesel heren, ik geloofde ee niks van en verveelde mij. Het was Corona tijd en ik was net gepensioneerd. Al snel werd hij natuurlijk erg verliefd en ik vonden wel leuk. En kwamen er geldverzoeken ik gaf telkens niet meer dan 20 tot 50 e..ik wilde met hem bellen of videocall doen en dat deed hij nooit, ik weet het is stom van mijn kant maar ik vond de chat leuk... . het loopt zo door en afgelopen week zei hij opeens ik kom naar Den Haag, boekte een hotel daar, een dure en wilde dat ik ook iets meebetaald, ik zat in een roes en stortte 500, op een Ierse bankrekening,  toen hij geland was wachtte ik in het hotel en toen was er nog 200 nodig, ik wilde dat eig niet betalen, maar hij hadden zoon bij hem en kon de kamer niet in en kocht Cards voor hem en werd ondertussen boos ,na 4 uur geschat te hebben wilde ik die cards geven aan hem, want ii heb hem al die maanden niet gezien en hij wilde mij niet zien, stom van mij maar ergens hoop je toch dat het goedkomt,  ik weed boos,  gaf screenshots  van de cards en ging naar huis vheb hem geblokkeerde en toen opeens kwam er een persobsl assistent via de mail binnen en die heeft met mij gesproken en ik heb vin gedeblokkeerd en zou hem gisterochtend ontmoeten.. en toen kwam de volgende geldkraan, eerst 100, screenshots en dan ontmoeten,  ik heb het gedaan en toen bleek 1 card niet te werken en moest ik den andere kopen en dat heb ik niet meer gedaan en ik ga het niet meer doen, vin is geblokkeerd. Die personal assistent blokkeer ik straks als ik thuiskom en toch heb ik twijfel of hij niet echt in het hotel zit, ik twijfel of ik naar de politie moet gaan en daar dan de lach van de dag wordt.

Bezig met laden...

12 Reacties *

23 januari 2023
Hoe meer mensen aangifte doen hoe beter. Dan komt het uiteindelijk in de publiciteit en dat biedt kansen voor mensen die op deze wijze,, indirect dus, worden gewaarschuwd
23 januari 2023
Toch naar de politie! En geleidelijk gaan beseffen dat je niet in die vijver moet vissen. Hoe het wel moet om uit je eenzaamheid te komen weet ik ook niet. Ik heb hetzelfde. Kennelijk kunnen jij en ik ons niet voorstellen hoe gemeen mensen kunnen zijn.. laten we beseffen dat we mooie mensen zijn die zelf vanuit goedheid handelen…. Dat moet onze koers blijven. En neem afscheid van die absurde en gemene wereld
12 augustus 2022
Je verteld hij is geblokkeerd nu kan je zijn gesprekken in spam gooien en dan krijg jij ze niet meer te zien. Misschien dat je het een paar keer moet doen maar dan houd het op. Heel veel succes.
25 juli 2022
Zeker werk van maken, aangifte doen. Je bent opgelicht door een stelletje criminelen. Blokkeren en alle contacten verbreken. Je geld ben je kwijt dat is een feit. Sterkte de komende tijd en probeer het een plekje te geven. Ga door met je leven.
24 juli 2022
Hi Repelsteeltje, Dit is echt datingfraude. Vin Diesel kan zelf heel goed een kamer boeken. Stuur alsjeblieft geen geld meer en koop geen cards meer. Blokkeren is de beste optie! Zolang dit soort mensen denken dat er iets te halen valt zullen ze alles uit de kast halen om je nog meer geld afhandig te maken. Naar de politie gaan en aangifte doen is wel het advies. Als ze je uitlachen mag je daar zeker iets van zeggen. Jij bent namelijk slachtoffer van fraude en de politie is verplicht de aangifte op te nemen. Er zit een helaas aan: ze kunnen er weinig mee doen. Je geld krijg je er helaas niet mee terug. Wel geeft het steeds meer inzicht in op welke schaal deze criminele organisaties werken. Wat dan een kleine beetje hoop is dat er in de toekomst wel iets aan gedaan kan worden. Ik wens je heel veel sterkte. Praten help om een en ander te verwerken. Als het nodig is kan je hier een luisterend oor vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
30 juli 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Dank je ..het delen was al fijn ?
24 juli 2022
Heel naar wat je overkomen is! Er is geen Vin Diesel die op jou zit te wachten in een hotel. En een rijke filmster heeft geld genoeg en zal nooit een fan om geld vragen. Op Instagram krioelt het van de fake profielen van beroemdheden.
24 juli 2022
Lieve Repesteeltje je bent zo ongelooflijk gescamd. Het lijkt mijn verhaal wel maar dan net even anders. Ik vind het verschrikkelijk voor je want je bent al je geld kwijt en een verschrikkelijke ervaring rijker. Please geef geen geld meer het is waarschijnlijk een jonge uit Afrika was bij mij ook zo. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je financieel niet in de problemen bent gekomen. Groetjes een bezorgde medeburger.
06 augustus 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dank je, ik ben niet alles gegeven en nu ook evht niet meer in gegaan op een volgende geldvraag, thx
Standaard profielafbeelding
Nar
24 juli 2022
Goedemorgen. Zeker naar de politie gaan en je verhaal vertellen. Hopelijk wordt je niet de lach van de dag maar wordt je daar behandeld met compassie want dat verdien je, je bent gemanipuleerd en bedrogen. Sterkte en alsjeblieft niet meer twijfelen.
06 augustus 2022

Als antwoord op door 51ee74e4b98f40…

Updates, ik heb hem eindelijk geblokkeerd in google chat, gesteund door jullie adviezen en vertellen van de keiharde waarheid.. ik krijg hem alleen niet geblokkeerd bij gmail..wel bij de chat ..missch ien kan iemand mij daar in adviseren
06 augustus 2022

Als antwoord op door 51ee74e4b98f40…

Repelsteeltje, goed gedaan!! In de mail kan je hem als ongewenst aangeven. Dat kan je meestal terug vinden in de 3 stipjes als je de mail hebt geopend. Of in je mailbox de mail selecteren en daar als ongewenst aangeven. De mails komen dan direct in de spam mail. Wees trots op jezelf dat je deze stap hebt gezet. Ik vind het in iedergeval enorm knap van je. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur