Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

sextortion

Ik ben vandaag slachtoffer geworden van “sextortion” dit wil zeggen dat ik na het delen van pikante foto’s werd afgeperst, of poging tot afpersing, online. 
ik had namelijk iemand leren kennen waar een klik mee had en we hebben eerst wat normaal aan Het chatten geweest. Dit voelde fijn aan en uiteindelijk zijn we overgegaan tot het delen van pikante foto’s. Ik kreeg van haar lingerie of naaktfoto’s en deelde met haar zelf foto’s van mezelf in ondergoed. Op deze foto’s was nooit mijn gezicht zichtbaar omdat ik toch nog wat voorzichtig wou zijn. Het delen van deze foto’s en onze communicatie verliep voornamelijk via snapchat, maar uiteindelijk vroeg ze dan toch of ze men nummer mocht omdat ze een filmpje ging doorsturen en dat deze te groot was om via snap door te sturen. Ik gaf haar men nummer en ze stuurde me op whatssapp. Daar hebben we een heel kort gesprek gehad. Nog voor ze foto’s of filmpjes naar me doorstuurde kreeg ik al snel van een ander nummer een hele reeks aan intimiderende berichten met daarbij ook de foto’s en eerdere communicatie die ik had gehad met de vrouw. Al snel maakte hij me duidelijk dat ik geld moest overmaken naar zijn rekeningnummer want anders zou hij alles verspreiden naar mijn contacten van sociale media. Ik kreeg meteen een heel benauwd gevoel met daarbij ook het gevoel van schaamte en machteloosheid. Al snel had ik besloten dat ik niet wou betalen, maar ik wou ook niet dat mijn foto’s online verspreid werden. Ik heb hel even aan het lijntje kunnnen houden door te zeggen dat ik mijn bankpas niet bij de hand had en dat deze nog op men werk lag. Ik kreeg van hem maximaal 20 min om deze te gaan halen en het geld over te maken voor hij alles zou verspreiden. Deze 20 minuten hebben me de tijd gegeven om heel snel naar de politie te gaan om aangifte te doen. Eens ik daar was aangekomen en men verhaal had gedaan werd ik door de afperser opgebeld om te zeggen dat ik meteen moest overmaken. Hier heeft de politie de telefoon aangenomen, zich bekendgemaakt en heeft de afperser meteen afgelegd. Nu na aangifte gedaan te hebben en weer thuis aangekomen te zijn is het maar moeilijk om de slaap te vatten. Schuldgevoel en schaamte blijven me wakker houden. Ik ben nog steeds bang dat de foto’s verspreid zullen worden met vrienden, familie of zelfs men werkgever. Ik hoop snel innerlijke rust te vinden na deze verschrikkelijke gebeurtenis.
Misschien heeft iemand van jullie net zoiets meegemaakt en heeft tips om me verder te helpen om rust te vinden en om er mee om te gaan. 
alvast bedankt om mee te lezen en voor eventuele hulp of tips.

Bezig met laden...

3 Reacties *

21 juli 2022
Hoi Witte rups, Jeetje wat een verhaal. Ik vind het vreselijk voor je dat dit je overkomen is. Ik kan me voorstellen dat de angst je achtervolgt. Je hebt ontzettend goed gehandeld door gelijk aangifte te doen. Heel erg knap dat je zo snel kon nadenken in die situatie! Weet dat jij je nergens voor hoeft te schamen! Dit soort mensen zijn vaak heel goed in manipuleren. Zij zouden zich moeten schamen. Heb je er wel eens aan gedacht om naar de huisarts te gaan? Als je je veilig voelt bij hem/haar zou je wellicht hulp kunnen krijgen om het van je af te praten. Vaak is er een praktijkondersteuner die graag met je praat over dat wat je dwars zit. Geheel vertrouwelijk. Ik wens je heel veel kracht toe. Bedankt dat je je verhaal wilt delen! Liefs, Ro
13 juli 2022
hallo witte rups ik heb ook iets soortgelijks mee gemaakt ik ben 4 maanden uit elkaar nou heeft mijn ex in een dronken bui naaktfotos op facebook gezet van mij en zelf naar mijn vader gestuurd. Ik ben ermee naar de politie gegaan de politie heeft mij verteld om overal screenshots van te maken en aangifte te doen voor smaad en laster maar dat moet wel binnen 3 maand. Ik ben ook nog steeds bang dat de fotos verspreid worden ik weet hoe je je voelt alleen bij jou is het nog veel erger maar mischien gaat de aangifte wel helpen er is mij geadviseerd om aangifte te blijven doen als je niks doet dan blijven ze doorgaan maar ik begrijp je angst heb precies hetzelfde:( wat heftig allemaal ik hoop voor je dat het op houd maar ik denk na die aangifte dat ze dat wel afschrikt en dat ze het niet snel weer doen. heel veel sterkte toegewenst het komt goed liefs svenja
07 juli 2022
Hey! Bij mij is het ook zo begonnen en liep het helaas ook erg uig, met bedreigingen, op komen zoeken,stalken en alles... ik kon ook weinig slapen toen ik aangefite enz had gedaan omdat ik doosbang was/ben. Ik heb bij de huisarts slaap pillen gekregen, die helpen vaak wel, soms ook niet maarja. Misschien is alles uitschrijven op een papiertje handig en daarna scheur je het kapot. Als je er over wilt praten, mijn insta is brxtt3157 (0 volgers want ik accept niemand ) ik ben erg trots op je! groetjes,