Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Hoe om te gaan met overgebleven emoties

Ik ben door mijn ex vriend langere tijd mishandeld. Nu ik daar weg ben, dacht ik dat alle problemen opgelost zouden zijn. Maar ik blijf nu zitten met sterke emoties als ik eraan denk of getriggerd word. Het is een combinatie van woede,schaamte,angst,verdriet en zo nog wel even door. Vooral het fijt dat hij de.laatste maanden vreemd is gegaan doen mij erg pijn. Het voelt dan alsof ik echt gebruikt werd voor het huishouden en om op af te razen.

 

Heeft iemand tips hoe deze emotie minder kan worden? Tijd heb ik er al overheen laten gaan, maar het lijkt weinig te helpen.

Bezig met laden...

5 Reacties *

20 januari 2020
bij mij is vandaag de rechtzitting ik heb niet het idee dat we erg serieus genomen worden, maar de schade die je erraan over houd zal je de rest van je leven achtervolgen. ik hou je op de hoogte van de uitspraak. en altijd politie inschakelen! slachtofferhulp helpt ons enorm. hou je taai
19 januari 2020
Ook ik herken de emoties die je beschrijft en het soort van gelijktijdig optreden ervan. Wat naar dat het ook zo lang nog aanhoudt. Het je inmiddels een manier van verwerken die voor jou helpt? Ik hoop het! Ik ben ook opzoek naar een manier om nare gebeurtenissen en emoties te verwerken maar als ik therapieën zie waarbij je alle gebeurtenissen constant gaat herhalen wordt ik toch bang. Ik hoor graag van je hoe je dit hebt aangepakt.
29 augustus 2019
Ik herken zo van wat je verteld!. Ik kom uit een relatie van 23 jaar en ben geestelijk en lichamelijk mishandeld. Ook was mijn ex in de laatste fase van onze relatie met dingen bezig wat ik zie als vreemdgaan. Ik ben nu 4 jaar bij hem weg en voel zoveel !!!. Woede,haat,pijn en verdriet En alle vragen die zich constant afspelen in je hoofd. Ik heb mijn tijd verknoeid in een relatie waar niks goeds uit voort is gekomen (behalve mijn 2 dochters). Ik dacht als ik bij hem weg ben kan ik eindelijk genieten van het leven . Nou dat lukt tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Ik heb ptss en zit aan de antidepressiva. Heb revalidatie traject moeten volgen door een mishandeling van hem en volg trauma theraphie. Ik denk dat voor jou theraphie ook verstandig is. Er niet mee blijven lopen maar hulp vragen bij het verwerken van dit alles. Ik denk dat de woede, pijn em verdriet altijd aanwezig zal blijven als je aan hem denkt maar door middel van therapie kun je er mee leren omgaan.
31 juli 2019
is EMDR een oplossing bij een therapeut . kan je goed praten en in je hoofd je agressie kwijt , ik was ook erg boos naar mijn mishandeling ben twee keer naar EMDR geweest en helpt bij mij wel sterkte . verneem het wel hou het gaat
23 juli 2019
Beste Newonhere, Het is heel herkenbaar wat je schrijft en je bent er zeker niet de enige in. Wat ik je kan adviseren en wat velen van ons ook gedaan hebben, is hulp erbij zoeken. Als jij met al die gevoelens en triggers leeft, dan is de kans groot dat dit niet met rust over gaat en ook tijd er over heen laten gaan heeft dan geen zin. Dus even naar de huisarts en een verwijzing vragen voor een therapeut en het liefst één die ervaring heeft met trauma gerelateerde klachten. Soms heb je gewoon even wat hulp nodig. Heel veel succes en sterkte ! Liefs, Yvonne