Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Tips voor en door helpers

Mijn man heeft mijn zoon mishandeld

Mijn man heeft mijn zoon beschadigd aan de armen en de keel. Mijn man was dronken en boos en wilde een buurman aanvallen. Mijn zoon heeft hem tegen gehouden en daarmee verwondingen opgelopen. Op het moment van het gebeuren was er geen contact mogelijk met mijn man en zag hij niet wat hij zijn kind aandeed. 

Niemand hoort aan mijn kind te komen. Nu is dit wel gebeurd en dat door mijn man. Ik voel zoveel woede naar mijn man. Temeer omdat hij niets meer weet, zijn excuus heeft aangeboden en per direct is gestopt met de alcohol kan ik mijn woede niet op hem botvieren.

Hoe kom ik van mijn woede af?

Bezig met laden...

3 Reacties *

29 juni 2022
Hallo Steven, dank je wel voor je advies. Er komt idd meer bij kijken. Ik ga contact zoeken met mijn huisarts. Helaas is mijn man niet echt bereid om gesprekken te voeren. Dat maakt het moeilijk. Kans op herhaling is klein, tenzij hij gaat drinken. De buurman is vergevingsgezind en heeft zijn excuus geaccepteerd. Maar ik merk dat ik niet genoeg heb aan excuus. Voor mij iets te makkelijk
27 oktober 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hey! Wat een lastige situatie, Wat mij persoonlijk aanspreekt is deze opmerking: “Helaas is mijn man niet echt bereid om gesprekken te voeren.” Misschien is jou boosheid door dit niet veranderd, en dat zou begrijpelijk ook zijn nadat hij jou zoon dit heeft aangedaan. Het bereid zijn om gesprekken te voeren na iets zoals dit is zeer belanrijk voor jou, je man en je zoon. Hij heeft jou en je zoon hierin pijn gedaan, en dit is zijn pakkie aan om dit op te lossen. Een redelijke oplossing is dus dat hij gesprekken gaat voeren. Ookal vind hij het misschien niks. Soms zijn dingen nodig ookal vinden we het niks. Ik hoop dat dit helpt! Liefs❤️
29 juni 2022
Ik zou adviseren met de huisrts en/of poh te spreken. Er zijn verschillende zaken die hierbij aan bod komen. Enerzijds het trauma van machteloosheid wanneer je kind iets aangedaan wordt Anderzijds dat je man tot iets dusdanigs in staat is. Je eigen kwetsbaarheid mogelijk ook. Betrouwbaarheid van je man, zegt niet te drinken maar hoe is dat voor je ? En zo zullen er mogelijk meer gevoelens en gedachten zijn. Hopelijk is je man bereid om ook gesprekken te voeren want je relatie moet hier ook van herstellen. En alcohol vervaagd grenzen, het is niet dat deze ze helemaal doet verdwijnen. Emotie regulatie is een belangrijk onderwerp dan ook voor je man. Zeker gezien het naar je buurman is en hij deze dus vaker zal treffen en vaker een trigger zal krijgen