Scam deel twee
Hallo iedereen,
ik wil graag mijn verhaal doen. In oktober via tinder een zogezegde Amerikaan leren kennen, appen, lieve berichtjes, hielp me op mijn vraag met de aankoop van bitcoins. Hij ging voor kerstmis naar mij komen. Hij moest last minute annuleren. Ik zat in zak en as. In februari nam Hij terug contact op. Dit keer als zijnde zijn echte persoon, een half Amerikaan/Ghanees uit Dubai. Ik was in shock. De bitcoins heeft hij in een app gezet en ik kan inloggen en dagelijks alles volgen maar toch denk ik weet ik dat die app vals is. Bij de helpdesk van safepal zijn Ze niet hulpvaardig.
hij vertelde dat zijn job wel degelijk trading is, dat hij enkel een foute foto gebruikt had en dat alles verder eerlijk was. Nu had hij probleem zijn huur te betalen. En ja ik heb hem (na 14ooo in bitcoin) ook nog eens 850 euro overgeschreven. Ik weet het. Hij is een scammer maar op een of andere manier geraak ik er niet vanaf. Ik zal eerlijk zijn ik wil er precies niet vanaf. Ik heb gezegd hem geen geld meer te sturen en hij was ok daarmee. Hij ging deze zomer komen maar dat zal niet gebeuren.
jullie gaan zeggen blokkeren, maar hoe ga je ermee om? Als ik twee dagen niks hoor mis ik hem al. Erg hé.
19 Reacties
Dank voor je woorden.
Graag gedaan! Deze community moet een veilige plek zijn om je verhaal te delen. Uit ervaring weet ik dat je als slachtoffer niet op dit soort reacties zit te wachten. Helaas kunnen we het niet altijd tegen gaan. Ik hoop dat je voldoende steun haalt uit de positieve reacties die je krijgt. Reactie van slachtoffers met als jij en ik waar je iets mee kan.
Groetjes Sylvia
Slachtoffer I ambassadeur
Tegenwoordig storten we ons onmiddellijk in allerlei onbekende avonturen. Levensgevaarlijk in deze wereld. Nooit meer doen en gelijk alle contacten verbreken. Scammers zijn boeven en vertrappen elke kostbare ziel. Laat je daarom nooit meer roven en stelen en slachten. Zoek een lieve partner in je eigen buurt en neem ook daar de tijd voor om elkaar echt goed te leren kennen. Alleen dan kan er iets moois gaan ontstaan dat wellicht blijft. Pas op uzelf, u bent veel te kostbaar, laat u nooit meer roven. Dood aan de scammers, zet de knop vandaag nog om, kap er direkt mee, beslis het vandaag nog, je bent zelf echt sterk genoeg om dat te doen en ga vanaf vandaag uw heerlijke relaxte toekomst tegemoet met liefde en vrede. Uw beloning wacht !
Dank je wel voor de serieuze waarschuwing en de goed bedoelde adviezen. Persoonlijk denk ik, of weet ik eigenlijk wel zeker, dat de slachtoffers binnen deze groep dit niet nog eens zal overkomen.
Ja de slachtoffers voelen zich vaak dom en naief. Maar dat zijn wij NIET!
Wij zijn slachtoffer van gewetenloze criminelen omdat wij niet op de hoogte waren van dit soort praktijken. Omdat wij uitgingen van het eerlijke en het goede in de mens.
Zet vandaag de knop nog om, kap er direct mee, beslis het vandaag nog....
Het is allemaal gemakkelijk geschreven. Maar voor de slachtoffers was het een echte relatie die eindigt. Bij de meeste komt dan eerst een stukje rouw om het verlies te verwerken.
En 'vrouwtjes' ... naast dat het woord vrouwtjes enorm denigrerend is voor alle slachtoffers ben je schijnbaar niet goed op de hoogte van de vele mannen die dit overkomt.
Ik snap dat je het allemaal goed bedoelt maar voordat je nog eens een 'preek' als dit achterlaat als reactie op een van de verhalen van de slachtoffers denk nog eens heel goed na welke impact sit soort woorden kunnen hebben op slachtoffers die hier in alle veiligheid zijn of haar verhaal achter laat.
Dank je wel alvast.
Groet Sylvia
Het is niet raar dat je loslaten zo moeilijk vindt. Voor jou was het een echte relatie. Zoals je kan lezen ben je hier niet de enige mee. Om verder te kunnen gaan met je eigen leven is het wel beter om het contact te verbreken. De kans is groot dat hij je weet gaat vragen om geld. Praat er over met mensen die je vertrouwd. Of schrijf het van je af hier op de community. Hier isbaltijd een luisterend oor te vinden.
Heel veel sterkte!
Groetjes Sylvia
Sterkte!
Geloof in jezelf en blijf bij je standpunt. Je kan het echt.
Groetjes Sylvia
Sterkte en succes.
..mijn God, hoe onderscheid je goed van kwaad
Wat is goed en wat is kwaad. Ik heb gedate met 'echte' mannen en kan je vertellen dat ook daar veel 'niet goeds' tussen zit.
Met betrekking tot scammers weet jij nu als geen ander waar je op moet letten: dit gaat je niet nog eens overkomen.
Alle mannen (en vrouwen) die aan het begin van een relatie om geld gaan vragen is niet goed. Ga daar met een grote boog om heen!
Groetjes Sylvia
Dit is geen liefde, hij heeft je in zijn macht en dat is nog erger dan geld verliezen want zo ben je jezelf echt kwijt als je geen hulp zoekt voor dat het te laat is.
Ik wens je heel veel wijsheid toe ❤️
Veel sterkte
Ik ga aangifte doen bij de politie, ook al haalt het niets uit.
Ik zit met hetzelfde euvel. Ondanks dat ik weet dat hij mij voor een groot bedrag heeft opgelicht, hoop ik stiekem dat hij weer contact met mij opneemt. Ik mis hem. Maar we moeten sterk zijn en ons erbij neerleggen dat het over is. Sommige mensen zullen ons voor gek verklaren en het niet begrijpen. Maar het is een soort rouwverwerking waar we inzitten. Sterkte.
Sterkte