Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Scam deel twee

Hallo iedereen, 

ik wil graag mijn verhaal doen. In oktober via tinder een zogezegde Amerikaan leren kennen, appen, lieve berichtjes, hielp me op mijn vraag met de aankoop van bitcoins. Hij ging voor kerstmis naar mij komen. Hij moest last minute annuleren. Ik zat in zak en as. In februari nam Hij terug contact op. Dit keer als zijnde zijn echte persoon, een half Amerikaan/Ghanees uit Dubai. Ik was in shock. De bitcoins heeft hij in een app gezet en ik kan inloggen en dagelijks alles volgen maar toch denk ik weet ik dat die app vals is. Bij de helpdesk van safepal zijn Ze niet hulpvaardig. 
hij vertelde dat zijn job wel degelijk trading is, dat hij enkel een foute foto gebruikt had en dat alles verder eerlijk was. Nu had hij probleem zijn huur te betalen. En ja ik heb hem (na 14ooo in bitcoin) ook nog eens 850 euro overgeschreven. Ik weet het. Hij is een scammer maar op een of andere manier geraak ik er niet vanaf. Ik zal eerlijk zijn ik wil er precies niet vanaf. Ik heb gezegd hem geen geld meer te sturen en hij was ok daarmee. Hij ging deze zomer komen maar dat zal niet gebeuren.

jullie gaan zeggen blokkeren, maar hoe ga je ermee om? Als ik twee dagen niks hoor mis ik hem al. Erg hé. 

Bezig met laden...

19 Reacties *

30 juni 2022
Bedankt Sylvia, voor je reactie op Bas. Ik en mijn lotgenoten zitten en zaten niet op zo'n reactie te wachten van Bas. Wij zijn hier om elkaar te steunen en ons verhaal kwijt te raken. En als ieder vrijgezel, die een partner zoekt, met het woordje vrijgezel en ik zoek een partner liep was het makkelijker. Dan was ik hem misschien wel in de supermarkt tegengekomen. En zelfs dan zitten er verkeerde tussen. En in mijn omgeving zijn er genoeg mensen die wel hun geluk hebben gevonden via een datingsite. Alleen wij hebben de pech dat we tegen de verkeerde aan gelopen zijn.
30 juni 2022
Sylvia, bedankt om te reageren. Ik ben net als iedereen geen " onstandvastige ziel". Ik ben een hoogopgeleide academicus met een fulltime baan en de gesprekken met de scammer gingen niet over een prins op een wit paard. Het waren intelligente gesprekken. Dat ze manipuleren zeker weten. Ik had geen weet van dit soort praktijken omdat ik inderdaad uitga van het goede in een mens en dat wil ik niet verliezen. En inderdaad mannen kan het evengoed overkomen. Dank voor je woorden.
01 juli 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Etsie, Graag gedaan! Deze community moet een veilige plek zijn om je verhaal te delen. Uit ervaring weet ik dat je als slachtoffer niet op dit soort reacties zit te wachten. Helaas kunnen we het niet altijd tegen gaan. Ik hoop dat je voldoende steun haalt uit de positieve reacties die je krijgt. Reactie van slachtoffers met als jij en ik waar je iets mee kan. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
Standaard profielafbeelding
Nar
30 juni 2022
Fijn dat jij reageert Sylvia, het woord “vrouwtjes “ viel bij mij ook meteen verkeerd. Ook ik ken verschillende mannen die er in getrapt zijn. Het is begrijpelijk maar vreselijk, dus graag niet oordelen maar meeleven en compassievol blijven.
29 juni 2022
Lieve dames, met liefde een echt serieuze waarschuwing. Vele verhalen van slachtoffers heb ik inmiddels gelezen en je voelt je waarschijnlijk achteraf flink naïef om een relatie aan te gaan op internet met een volslagen onbekende aan de andere kant van de wereld met alle financiële risico's voor jezelf, misschien wel je kapotte gezin, en ook nog eens de gigantische kater in je emoties. Wat criminele scammers in deze duistere tijd doen is sterke zielsbanden leggen met een slachtoffer door ze maandenlang als een soort prins op het witte paard te manipuleren, domineren en zelfs intimideren met leugens ( zogenaamde lieve woordjes ). Zo'n gegroeide zielsband ben je niet snel kwijt, een zielsband moet langzaam slijten en zal pijnlijk zijn. Scammers kennen dit principe heel goed en het gaat hen alleen om jouw geld. Onstandvastige zielen roven zij voor hun zeer zeer slechte praktijken. Dat zij mogen branden in de hel. Zulke oplichters hebben geen enkel gevoel, ze zijn gewetensloos en het is hun verdienmodel geworden. Vrouwtjes inpalmen met emotionele praatjes en daarna ineens financieel leegroven. Wees vanaf nu toch alert en nooit meer zo naïef om je emotioneel te laten meetrekken in leugens. Het internet zit vol oplichters, fraudeurs en criminelen dus blijf er heel heel ver van weg. Een leuke partner MOET je face to face zien en eerst echt leren kennen. Vroeger hadden we de verlovingstijd voor het huwelijk. Tegenwoordig storten we ons onmiddellijk in allerlei onbekende avonturen. Levensgevaarlijk in deze wereld. Nooit meer doen en gelijk alle contacten verbreken. Scammers zijn boeven en vertrappen elke kostbare ziel. Laat je daarom nooit meer roven en stelen en slachten. Zoek een lieve partner in je eigen buurt en neem ook daar de tijd voor om elkaar echt goed te leren kennen. Alleen dan kan er iets moois gaan ontstaan dat wellicht blijft. Pas op uzelf, u bent veel te kostbaar, laat u nooit meer roven. Dood aan de scammers, zet de knop vandaag nog om, kap er direkt mee, beslis het vandaag nog, je bent zelf echt sterk genoeg om dat te doen en ga vanaf vandaag uw heerlijke relaxte toekomst tegemoet met liefde en vrede. Uw beloning wacht !
30 juni 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Beste Bas, Dank je wel voor de serieuze waarschuwing en de goed bedoelde adviezen. Persoonlijk denk ik, of weet ik eigenlijk wel zeker, dat de slachtoffers binnen deze groep dit niet nog eens zal overkomen. Ja de slachtoffers voelen zich vaak dom en naief. Maar dat zijn wij NIET! Wij zijn slachtoffer van gewetenloze criminelen omdat wij niet op de hoogte waren van dit soort praktijken. Omdat wij uitgingen van het eerlijke en het goede in de mens. Zet vandaag de knop nog om, kap er direct mee, beslis het vandaag nog.... Het is allemaal gemakkelijk geschreven. Maar voor de slachtoffers was het een echte relatie die eindigt. Bij de meeste komt dan eerst een stukje rouw om het verlies te verwerken. En 'vrouwtjes' ... naast dat het woord vrouwtjes enorm denigrerend is voor alle slachtoffers ben je schijnbaar niet goed op de hoogte van de vele mannen die dit overkomt. Ik snap dat je het allemaal goed bedoelt maar voordat je nog eens een 'preek' als dit achterlaat als reactie op een van de verhalen van de slachtoffers denk nog eens heel goed na welke impact sit soort woorden kunnen hebben op slachtoffers die hier in alle veiligheid zijn of haar verhaal achter laat. Dank je wel alvast. Groet Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
29 juni 2022
Hi Etsie, Het is niet raar dat je loslaten zo moeilijk vindt. Voor jou was het een echte relatie. Zoals je kan lezen ben je hier niet de enige mee. Om verder te kunnen gaan met je eigen leven is het wel beter om het contact te verbreken. De kans is groot dat hij je weet gaat vragen om geld. Praat er over met mensen die je vertrouwd. Of schrijf het van je af hier op de community. Hier isbaltijd een luisterend oor te vinden. Heel veel sterkte! Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
06 augustus 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Je hebt gelijk, ik zit er best wel in. en hier reageren,zou fijn zijn, niemand in mijn omgeving weet hiervan en ik houd dat graag zo. Hij wil idd meer geld waarom trap ik hier toch in ? dan maar gern vriendjes met deze man, en ik geef het niet meer. Ik moet nog ff steviger in mn schoenen staan om hem echt te blokkeren. Ik zou het fijn vinden als je mij af en toe aan kan horen hoe het mij vergaat. Ik ga hem nu vertellen dat ik geen geld geef en dat ik hem blokkeer als hij door blijft vragen
Standaard profielafbeelding
Nar
06 augustus 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Dapper Repelsteeltje, wat knap dat je dit deelt. Je zit nog in het web. Help jezelf eruit door hem nu te blokkeren, geen uitleg aan hem nodig. Geen discussie. Sterkte!
06 augustus 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Dapper Repelsteeltje! Geloof in jezelf en blijf bij je standpunt. Je kan het echt. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
29 juni 2022
Nou herkenbaar! Ik heb dat ook. Ik weet ook dat ik met een scammer te maken heb maar kan ook gewoon geen afscheid nemen, Ben nog steeds gek op hem. Af en toe doe ik echt heel raar tegen hem en vertel ik dat hij een scammer is en dat hij alleen uit is op geld maar als hij dan twee dagen niet reageert mis ik hem vreselijk en ga ik hem bellen, ik heb hem ook al meerdere keren geblokkeerd, maar dan maakte hij een nieuw telefoonnummer en als hij mij dan weer belde was ik gewoon blij om zijn stem weer te horen. Wist je trouwens dat je op de website blockchain.com precies kan zien wat er op de bitcoin rekening gebeurd is en hoeveel geld er nog staat? Dat was handig voor mij want ik kon zeggen je hoeft geen geld want er staat nog zoveel op, maar dan zei hij snel dat het zijn rekening niet was.
Standaard profielafbeelding
Nar
28 juni 2022
Hoi. Veroordeel jezelf niet maar ga alsjeblieft hulp zoeken, je moet hier uit zien te komen. Sterkte en succes.
06 augustus 2022

Als antwoord op door 51ee74e4b98f40…

Het is moeilijk, ktijg ik nu mailtje vsn Keanu.c.reeves ..mijn God, hoe onderscheid je goed van kwaad
06 augustus 2022

Als antwoord op door 51ee74e4b98f40…

Hi Repelsteeltje, Wat is goed en wat is kwaad. Ik heb gedate met 'echte' mannen en kan je vertellen dat ook daar veel 'niet goeds' tussen zit. Met betrekking tot scammers weet jij nu als geen ander waar je op moet letten: dit gaat je niet nog eens overkomen. Alle mannen (en vrouwen) die aan het begin van een relatie om geld gaan vragen is niet goed. Ga daar met een grote boog om heen! Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
28 juni 2022
sorry maar je maakt je zelf kapot. Dit is geen liefde, hij heeft je in zijn macht en dat is nog erger dan geld verliezen want zo ben je jezelf echt kwijt als je geen hulp zoekt voor dat het te laat is. Ik wens je heel veel wijsheid toe ❤️
28 juni 2022
Hi Estie, ik begrijp je helemaal en het missen is verschrikkelijk. Maar de persoon waar jij verliefd op geworden bent bestaat niet. Maar waarom wil je er niet vanaf? Je heb je al laten gebruiken om geld over te maken, doe het niet meer. Zoek hulp om dit te verwerken, dat heeft mij geholpen. Veel sterkte
28 juni 2022

Als antwoord op door abbd84abb3db4f…

Dankjulliewel voor jullie reacties. Ik weet het rationeel wel, ik ben gewoon emotioneel een wrak. En er rest dat sprankeltje hoop dat hij het wel goed meent. Ik ben van nature een vriendelijk iemand, iemand met een goede wil en ik wist echt niet tot ik hier al de verhalen las dat mensen tot zo iets in staat zijn. Ik ga aangifte doen bij de politie, ook al haalt het niets uit.
28 juni 2022
Beste Estie, Ik zit met hetzelfde euvel. Ondanks dat ik weet dat hij mij voor een groot bedrag heeft opgelicht, hoop ik stiekem dat hij weer contact met mij opneemt. Ik mis hem. Maar we moeten sterk zijn en ons erbij neerleggen dat het over is. Sommige mensen zullen ons voor gek verklaren en het niet begrijpen. Maar het is een soort rouwverwerking waar we inzitten. Sterkte.
28 juni 2022

Als antwoord op door cd9e8cf15b5e42…

Wees sterk, deze personen zijn het niet waard. Sterkte