engineer gas en olie offshore missie w
Hallo,
twee weken geleden heb ik een leuke italiaanse man q(half british indian) via een datingssite leren kennen, gelijk over gegaan naar whatsapp. Hij kon niet afspreken omdat hij naar de noordzee moest voor 10 dagen hij moest op een booreiland werken waar hij zijn bepekt mag gebruiken, zo kan mag hij geen foto maken en zijn camera is geblokkeerd voor video bellen. We hebben leuke contact gehad, fotos en korte video’s gewisseld. Het lag me toch niet helemaal lekker dat ik niet kon zien wie achter de schermen zat. Na opdringen heeft ie via skype video gebeld, na 2 seconden was de verbinding verbroken omdat zijn camera geblokkeerd werd. Ik kon hem wel zien, dat was geruststellend.
de 10 dagen werden 2 weken en hij zou donderdag 30 juni terug komen, ticket is inmiddels geboekt en heeft ie ook laten zien via whatsapp.
Vandaag heeft is een bericht gestuurd dat hij problemen heeft, zijn werknemers zouden verkeerde materiaal hebben besteld of weinig, nu miet hij zsm de materialen bestellen zodat hij zijn werk af kan krijgen en terug kan op donderdag om mij te zien want hij kan niet want zei die. Ik ook niet trouwens, ik werd een soort van verliefd zeg maar. Maar altijd was ik terughoudend en zei ik ik wil je eerst ontmoeten.
Dus om mij snel te zien moet hij de spullen vandaag voor 17:00 bestellen. Hij kon niet inloggen, ik moest voor hem een mail sturen met de bestelling. Binnen no time kreeg ik de factuur binnen van 25000, deze moest eerst betaald worden daarna kan de bestelling verstuurd worden. Hij kon niet inloggen op zijn bank, hij stuurde zijn inloggegevens, hij zei dat ie mij 100 % vertrouwt. Ik moest voor hem eerst19000 overmaken naar het bedrijf waar hij heeft besteld omdat de limiet voor overmaken was 20k. De rest van 6000 op de zelfde manier proberen over te maken maar toen kreeg ik een melding dat de bankrekening inactief werd. Hij ging bellen met de bank zei die en toen kreeg hij te horen dat hij 48 uur moest wachten voordat de bankrekening weer actief wordt. Hij moest vandaag vetalen anders raakt hij zijn baan kwijt. Heeft ne gevraagd om de rest dus 6000 over te maken met de belofte deze over 2 dagen weer aan mij terug te betalen. Dat heb ik geweigerd, ik zei dat ik dat niet heb en dat ik het raar vind dat hij dit probleem heeft, dat hij zijn organisatie moest benaderen of manager en niet mij waarop hij antwoordde dat hij zijn eigen manager is. Ik ging daarna gelijk op internet zoeken naar datingssitefraude en kwan dezelfde verhalen tegen. Ik heb hem gelijk geblokeerd maar nu ben ik bang dat hij mijn fotos en mijn gegevens weer gebruikt om iemand anders op te lichten. Ik de politie gebeld, het is bij een melding gebleven omdat er geen strafbare feit is begaan, heb dus geen geld overgemaakt.
Ik heb nu veel hoofdpijn en stress dat ik niet kan slapen!
8 Reacties
Ik heb exact hetzelfde mee gemaakt. Zelfde verhaal. Deze man zou Australiër zijn. We hebben zelfs gebeeldbelt maar toen had ik ook mijn twijfels. Toen ik niet wilde betalen liet hij een hele andere kant van zichzelf zien. Alles geblokkeerd en aangifte gedaan. Politie denk net als ik dat het een nigirian scam is is dus ook bij een melding gebleven. Boos op mezelf dat ik hierin getrapt ben. Nooit begrepen dat vrouwen hiervoor vielen maar nu weet ik beter.
Vaak wordt er een hele trucendoos uit de kast gehaald om vertrouwen te winnen en om alles geloofwaardig te doen lijken.
Je bent een hele ervaring rijker en heen en weer geslingerd door allerlei gevoelens.
Neem de tijd om het te verwerken, schrijf het van je af, praat er met anderen over, of hier.
Voel je vooral niet schuldig, want jij bent gewoon slachtoffer en mag tijd nemen om te helen en eroverheen te komen en er sterker uit te komen.
Er is een spel gespeeld met je gevoelens en emoties.
En wees blij dat je op tijd bent gaan zoeken naar meer informatie en geen geld van jezelf hebt overgemaakt.
Trust your instincts en blijf inderdaad in de liefde geloven!
Groeten, CreAria
Nogmaals heel veel sterkte en blijf in de liefde geloven !!
Marjon
Super goed dat je geen geld hebt overgemaakt! Dit is duidelijk ook dating fraude. Hij (?)zal jouw gegevens heus niet gebruiken, probeer maar trots te zijn op jezelf en te ontspannen, je hebt jezelf een hoop ellende bespaard.
Sterkte met het verwerken.