Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

mishandeling

Hallo ik wil graag mijn verhaal delen na 7 jaar relatie ben ik gestopt vanwege

huiselijk geweld keel grijpen en slaan en haren trekken.

Ik word nog steeds zwart gemaakt mijn ex vriend heeft naaktfoto's geplaatst

op facebook en bedreigd mijn vader ook mijn vader heeft hij naaktfoto's gestuurd van mij.

Ik ga van de week aangifte doen maar ben vooral heel erg bang dat hij me lastig komt

vallen daarna.

Bezig met laden...

4 Reacties *

14 september 2022
Lieve Linda, Wat vreselijk, alsof mishandeling nog niet genoeg is om ook nog eens jouw intieme foto's terug te vinden op facebook, en dat ze naar je vader zijn gestuurd. Laat je absoluut niet uit het veld slaan hierdoor! Hij is hiermee fout geweest, en weet dat er miljoenen mensen over de hele wereld naaktfoto's naar elkaar sturen. Jij hoeft je daar niet voor te schamen, hij moet zich schamen voor het feit dat hij er zo mee om gaat. Dit soort dingen doe je in vertrouwen, en als hij op deze manier dit vertrouwen schendt, dan zegt dat meer over hem als over jou. Ik zou zeker aangifte gaan doen, ook om het bedreigen van jou en je vader. De politierechter kan hem een huis-, straat- en contactverbod opleggen en je kunt hulp krijgen vanuit Slachtofferhulp en Veilig Thuis. Blijf sterk, laat je niet uit de weg slaan. Je kunt dit!
29 juni 2022
Hoi Linda, Jij kent je ex het beste en kan waarschijnlijk redelijk inschatten waartoe hij in staat is. Ook hier geldt: geef het aan bij de aangifte. Om zoveel als mogelijk te voorkomen dat je iets vergeet te melden; schrijf alles eerst op. Al zijn het maar steekwoorden. Voordeel van schrijven is dat je iets gedetailleerd kan omschrijven. Aangifte doen is toch een emotioneel moment en als je al iets op papier hebt maak je het voor jezelf wat makkelijker. Laat echter de angst dat hij wellicht iets kan doen NIET je aangifte in de weg staan. Met alles wat hij eventueel doet maakt jouw zaak alleen maar sterker. Als er sprake is van intieme zaken wat maakt dat je liever met een vrouwelijke agent wil praten, kun je bij de politie ook vragen naar een vrouwelijke agent om de aangifte bij te doen. Geef dat ook aan hoor. Agenten hebben daar echt begrip voor. Sterkte en kracht! Warme groet, Arnold
28 juni 2022
Goedendag Linda31, Aangifte doen is sowieso goed. Hiermee weet de politie wat er gaande is en kunnen zij een onderzoek starten. Als je vader bedreigd wordt door dezelfde persoon is het raadzaam dat ook hij aangifte doet. Geef vooral aan dat je bang voor hem bent. Mocht je lichamelijke kenmerken hebben waaruit blijkt dat je mishandeld bent (blauwe knijp plekken bijvoorbeeld) dan is het zaak zo snel mogelijk aangifte te doen. Je kunt dan een stukje bewijsmateriaal laten zien. Dat hij intieme foto's van je heeft geplaatst en doorstuurd is ronduit te erg voor woorden. Meld dat ook bij je aangifte. Ik wens je sterkte en kracht toe in dit proces. Groetjes, Arnold
28 juni 2022

Als antwoord op door 7e4ff368322d43…

hallo arnold super lief van je dit berichtje doet mij goed ja ik vind het heel erg dat hij dit gedaan heeft ben alleen bang wat de gevolgen zijn als ik aangifte doe ik weet niet waar die toe in staat is. Heel erg bedankt voor je berichtje liefs linda