Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Denk aan je worden.

Hoi 

Ik wil nog een ding kwijt ik heb heel veel sexuweel misbruik en verkrachting mee gemaakt.  En ook wel met mensen gedeeld.  Na een tijdje worden er wel door die personen sexuweel getinte opmerkingen gemaakt ,terwijl dat wel triggerde kunnen zijn voor de mensen die dit leed dragen, of liefkozende worden naar slachtoffers van seksueel misbruik ,die dat als trigger ervaren . Ik hoop dat de mens wat vaker stil zouden staan, dat er heel veel personen eigenlijk zijn die zo iets hebben mee gemaakt. Ik lach het vaak weg . Dan kom ik thuis dan gaan die wordende door mijn hoofd heen . Ik vindt het toch dan niet leuk . En de gedachte dat ik er liever wat had willen zeggen .

 

 

Bezig met laden...

9 Reacties *

18 juni 2022
Hoi Witte Vlinder, Ik begrijp hoe lastig dit is, maar ik vrees dat niemand nog kan praten als we met ieder zijn triggers rekening moeten houden. Wat voor jou een trigger is, is het ms weer niet voor mij en andersom. En ik kan ook last hebben van bepaalde geuren of nabijheid, .. Men kan pas met dingen rekening houden als men het weet en dan nog. Zo wit zwart is het helaas niet. Zelf durf ik ook nks mijn misbruik. Misschien als ik stoer mee doe raakt het me niet. Ik weet het niet. Zolang iemand me niet persoonlijk erover aanspreekt ofzo kan ik er wel mee om. Zolang het ook maar niet te direct is. Dus iedereen is daar ook anders in. Ik begrijp dat het lastig is en je kan enkel iemand er op aan spreken indien je het storend vindt lijkt me maar vele onderwerpen kunnen niet besproken worden als je alle triggers van alle trauma in de wereld gaat nemen. En het verschilt van persoon tot persoon. Dus zo simpel lijkt het me niet om daar duidelijk over te communiceren. Iedereen gaat er ook anders mee om. Voor mij kan bijvoorbeeld een onbekende mij niet raken met wat die persoon ook zou zeggen. Iemand die ik ken vind ik dan vreselijk. Dit omdat mijn daders bekenden waren.. Hoop dat je aan diegenen die je triggers de boodschap kan geven om op dingen te letten en dat je dat al een heel eind brengt Emma
17 juni 2022
Bedoel je de boeken van A.H.Almaas? Hij heeft waarschijnlijk meer dan 20 boeken geschreven die te maken hebben met Essentie hier is de website die daarover gaat https://www.diamondapproach.org › ... Welkom bij Diamond Approach Nederland en België | Ridhwan
16 juni 2022
Ik las worden ipv woorden dus maakte ik even n andere associatie...maar idd voor mij is sex/sexualiteit nog altijd n beladen onderwerp ook al ligt t sexueel misbruik al heel lang achter me,maar oook ik maak dan wel s sexueel getinte grapjes,niet iedereen die ik ken weet van t sexueel misbruik af aan sommige heb ik t wel benoemd omdat t mij zelf hoog zat, t ergste wat ik gehoord heb is zoiets als dat door sexueel misbruik je iemands leven kapot maakt...ik weiger dat te geloven,ik en iedereeen van ons verdient t niet om door trauma/misbruik voor altijd te moeten blijven lijden en kapot te zijn/blijven,daarom probeer ik n andere wending aan m'n leven te geven,n positieve wending ! Ik wil niet dat mijn verleden (trauma s) bepalen wie of hoe ik ben ,enige wat ik weer wil zijn is mijn Essentie,dat wat ik echt ben ,wat Geluk & Liefde Is .Hoe is t zie is dat als ik gewoon eenvoudigweg mijn Essentie ben dat ik dan geen last meer heb van t verleden , Gelukkig en Blij kan zijn en onbeperkt kan voelen dat ik Besta!Het valt niet mee om hier de juiste woorden aan te geven want ik denk dat Essentie voorbij woorden en gedachten gaat.Daar heb ik veel over gelezen in de boeken van A.H. Almaas..,.Essentie is tijdloos en onsterfelijk maar door pijnlijke ervaringen(bv Trauma's) kan t contact met Essentie verloren raken maar Essentie blijft voor altijd bestaan en het contact met je Essentie kan hersteld worden en dan zit je niet meer vast aan t verleden,ben je n vrij en gelukkig mens en kan je genieten van zowel de essentiële kwaliteiten als al het andere moois dat het leven biedt.De benadering van A.H.Aomaas heet Diamantbenadering wat zoiets inhoudt is dat je alles wat er in/met je gebeurd met n open blik benaderd en dus zonder oordeel alles toelaat wat er in/met je gebeurd zodat je daardoor weer terug kan komen bij je Essentie. Ik hoop hiermee wat licht in de duisternis gebracht te hebben! Bedankt / Bless
17 juni 2022

Als antwoord op door 92e48ecb81ff4c…

Prachtig schorpioen! Ik ervaar ook die essentie! Ah almaas is geweldig ? Bless you (us) Xx
17 juni 2022

Als antwoord op door 92e48ecb81ff4c…

Hoi Ik kan het boek niet vinden. Groetjes wv
16 juni 2022
Hallo Witte Vlinder, Het komt me heel bekend voor wat je geschreven hebt. Als een opmerking van iemand mij triggert kan ik ook meestal niet anders als er eerst maar niet op reageren vanwege de shock en daarna lach ik dan ook wat vaag om de ander niet in verlegenheid te brengen. Bij een paar mensen probeer ik nu anders te reageren want ik vind ook dat ze best wel met mij rekening kunnen houden ipv ik alleen met hen want voor mij is de stemming al verpest door hun opmerking. Durf dit alleen bij een paar mensen in mijn naaste omgeving te doen maar hoop ooit sterk genoeg te zijn om altijd voor mezelf op te komen!
16 juni 2022
Ja, de triggers zijn lastig, in mijn geval ook moeilijk te voorspellen. Het kan van alles zijn, en ieder zal daar anders op reageren. Ik schrik als ik bepaalde woorden lees of hoor, die bij mij dan een beeld of reactie oproepen. Lastig is het.
16 juni 2022
Wie herkent dit? Groetjes witte vlinder
16 juni 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik herken het