Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

De volgende stap...

Beste lotgenoten,

Vorig jaar ben ik hier voor het eerst online gekomen.

Nu durf ik het te zeggen: ik ben misbruikt tussen mijn 10e en mijn 12e jaar.

Lang heb ik het in andere woorden gezegd, maar nu durf ik het hardop tegen mezelf in de spiegel te zeggen: ik ben misbruikt, ze heeft me gebruikt voor haar eigen genot. Ik kan het niet mooier maken, de beelden die erbij horen zijn niet fraai. Na mijn ervaringen van vorig jaar op het forum ben ik in een diep dal geraakt, niet alleen hierdoor maar door een samenloop van prive-omstandigheden.

Ik heb alles weer diep weggestopt toen. Maar ik ben er weer. Klaar voor de volgende stap! 

Groet, Tom

Bezig met laden...

8 Reacties *

15 juni 2022
Hey Tom-123, Wat dapper dat je de volgende stap wil zetten. Weest vooral trots op jezelf want je hebt eigenlijk al behoorlijke stappen gezet! Vervelend om te horen dat je daarna in een diep dal bent geraakt, maar tegelijkertijd ook heel herkenbaar en misschien wel horende bij ieders persoonlijke proces. Weet dat je gevoel er ook mag zijn en dat je die mag toelaten. De eerste stappen naar herstel heb je al gemaakt en jij bepaald het ritme en het tempo! Je hoeft het niet alleen te doen! Hou je taai, want je bent sterker dan je denkt!
15 juni 2022

Als antwoord op door 0897350e2f6e41…

Dank Laura, fijn dat je aangeeft dat ik zelf het tempo en ritme bepaal. Een open deur wellicht, maar fijn voor mij om dit in de gaten te houden. Vorige keer liep ik over van emoties en kwam alles er in 1 keer uit. Dat was wel heftig. Ik ga het nu in kleine stapjes doen. Dank voor je wijze woorden!
15 juni 2022
Hoi Tom,, Hier ook herkenning, ik vind het nog steeds lastig het de woorden te geven die het zijn. Wat goed dat je klaar bent voor de volgende stap.
15 juni 2022

Als antwoord op door 35d362c0079748…

Hoi Josje, Dank voor je aardige reactie. De woorden zijn moeilijk uit te spreken, de beelden moeilijk te wissen. Wat een gedoe :-( ik kruip telkens weer in mijn schulp met het wegduwen van herinneringen. Maar ik ga er komen. Thanks!
15 juni 2022
Hoi Tom-123, Wat goed dat je dit deelt! Fijn dat er na dat je in een dal heb gezeten, er toch uit bent gekomen en nu klaar bent voor de volgende stap. Ik wens je heel veel sterkte toe, in de stappen die je gaat zetten. Hoe zwaar sommige stappen ook gaan zijn, het is al heel knap dat je dit al bereikt heb. Groetjes, janine.
15 juni 2022

Als antwoord op door faa402f5551d4b…

Dank voor de steun Janine!
15 juni 2022
Herkenning
15 juni 2022
Ter verduidelijking van mijn verhaal hierboven: De ervaringen op het forum waren zeker niet negatief, mocht mijn verhaal dat suggereren. Ik zat zelf in de knoop met van alles. Ik heb hele Lieve mensen ontmoet toen. Helaas moest ik even afstand nemen van alles.