Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Huiselijk geweld door vrouw

Beste mensen,

Al jaren werd ik met regelmaat geslagen, uitgescholden en vernederd door mijn ex-vrouw. Nooit heb ik dit aan iemand verteld en op dit moment weten mijn ouders het nog niet eens. 

Ik spreek er over met een beperkt aantal vrienden maar niemand heeft natuurlijk eenzelfde referentiekader waardoor ze natuurlijk allemaal heel lief en begripvol zijn en met goed advies en een schouder klaar staan maar ik zou eens met iemand die dezelfde ervaring heeft contact willen hebben. Ik heb twee keer aangifte gedaan. Met de eerste is nog niets gedaan en de tweede loopt nog. Ik heb overwogen om deze omwille van de kinderen in te trekken maar het intimideren en dergelijke gaat nu nog steeds door. 

Inmiddels loopt de scheiding en woont ze op een ander adres maar steeds blijft de dreiging en het intimideren.

Bezig met laden...

6 Reacties *

13 september 2019
Hallo 10! Er werd al aan mij doorgelinkt, maar ik zie nu pas je verhaal. In een woord waardeloos wat je nu al durft door te geven aan deze groep. Want het is het taboe, de schaamte en de ongeloofwaardigheid waar je tegen moet opboksen. Letterlijk. Ik nodig je uit om meer te vertellen en te starten met het heelproces, want je staat echt niet alleen. In 40% van alle meldingen rondom huiselijk geweld was het slachtoffer een man, dus je weet dat je er niet alleen voor staat. Tot die tijd, blijf geloven in een goede afloop en laat van je horen. Heel veel sterkte voor nu.
03 september 2019
Beste 10, Ik begrijp dat dit heel erg frustrerend is (op zijn zachts gezegd). Ik wou dat ik een advies of een passend antwoord voor je had, maar dat heb ik helaas niet. Dat je voor je gevoel niet serieus genomen word, niet geloofd word, je vecht tegen de bierkaai, andere (instanties) niet inzien wat jij ziet, dat je voor je gevoel jezelf moet blijven verdedigen, je gevoel van onmacht.... Dat heeft mij uiteindelijk de das omgedaan, vandaar ik je er niet in kan adviseren. Ik kan je alleen zeggen dat ik het begrijp. Liefs, Yvonne
02 september 2019
Dank je wel. Onlangs belde mijn ex-vrouw mij op. Ook de tweede aangifte is vanwege gebrek aan bewijs (ondanks dat mijn kinderen bij de rechter hebben verklaard dat ze me sloeg) vanwege gebrek aan bewijs geseponeerd. Het OM heeft geen idee hoe moeilijk het is om aangifte hierover te doen en waarschijnlijk geen notie hoe het binnenkomt wanneer er weer niets gedaan wordt. Ze geven hiermee een vrijbrief af.
23 juli 2019
Beste 10, Ik weet dat er op Gesloten lotgenotengroep mishandeling ook mannen zitten die hetzelfde hebben meegemaakt als jij. Dus misschien vind je het wat om daarvan lid te worden? Daarnaast vind je op deze site ook de link naar https://www.slachtofferhulp.nl/ervaringsverhalen/huiselijk-geweld-door-vrouw/ En daarop staat het hele verhaal van Ludwig die ook mishandeld is door zijn ex-vriendin...en ook link naar de documentaire over verschillende mannen die mishandeld zijn door hun vrouw. Ik denk je op beide links meer herkenning en erkenning zult vinden. Net als vrouwen, willen ook mannen herkenning vinden in hun verhaal en ervaringen, dus ik zou er zeker even op gaan kijken. Heel veel sterkte verder, liefs, Yvonne
18 juli 2019
Hallo 10, wat een heftig verhaal. Knap dat je het hier wel durft te delen. Als je behoefte hebt aan face2face lotgenoten contact kan dat ook. Lees erover op: https://www.slachtofferhulp.nl/emotionele-hulp/contact-met-lotgenoten/ Mocht je hier geen behoefte aan hebben, kun je ook altijd bij deze community terecht. Voel je welkom en schroom je niet om contact te zoeken, te delen of te reageren. Veel sterkte.
18 juli 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dag Eva, Dank voor jouw bericht. Heftig? Je zou alles moeten weten. Ik zie overigens geen groep voor huiselijk geweld. Ik ben eigenlijk wel op zoek naar iets van contact omdat ik merk dat ik, ondanks hulp, er last van heb en het gevoel heb dat er weinig begrip is. Dit laastse zeg ik verkeerd. Het is meer inlevingsvermogen.