Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Respect

Lieve leden,

Gisteren heeft een slachtoffer zijn/haar verhaal hier gedeeld. Hij/zij vertelde dat hij/zij contact had met de echte persoon achter de fotos maar ook met de scammer.
Het slachtoffer vertelde zelfs hoeveel geld hij/zij was kwijt geraakt. In mijn ogen enorm stoer.
Voor het slachtoffer is/was het contact een manier om het hele gebeuren te verwerken. Naast een aantal mooie en troostende reacties vonden enkele leden van de community het nodig om te oordelen.

Mijn reactie op de eerste enigszins negatieve post was helaas niet voldoende want een ander lid, dat slechts kort daarvoor lid was geworden en zelf geen verhaal had gedeeld vond het ook nodig om zich negatief uit te laten.
Hierop heeft het slachtoffer het verhaal helaas verwijderd. Het slachtoffer liet mij weten dat hij/zij spijt had dat het verhaal hier te hebben gedaan en zich slecht voelde hierdoor.

Deze community moet een veilige haven zijn voor iedereen die zijn/haar verhaal wilt delen. Je mag denken van een verhaal wat je wilt maar ga niet oordelen of beter gezegd veroordelen. Je weet namelijk nooit het hele verhaal. En bedenk eens hoeveel moeite het iemand misschien wel gekost heeft om zijn/haar verhaal te doen.

Laten we gewoon een beetje respect hebben voor elkaar.

Groetjes Sylvia
Slachtoffer I ambassadeur 

Bezig met laden...

7 Reacties *

06 juni 2022
Lieve mensen.. Bedankt voor julle lieve reacties... Ik heb mijn verhaal verwijderd omdat ik heel verdrietig werd van enkele reacties.. Ik ben slachtoffer geworden van scam love.. Ja.. En ik was verliefd (net als jullie).. Ik ben enorm bedrogen en opgelicht wat mij veel verdriet doet.. Helaas is hier niks meer aan te doen.. Ik krijg het geld niet terug.. Voor mij was het heel erg belangrijk om te weten wie de man achter de foto was, en wie mijn scammer was.. Ik ben hier achter gekomen en heb met beide mannen goed contakt.. (lees.. Hier gingen dagenlange grsprekken aan vooraf).. Voor mij is het contakt enorm belangrijk voor mijn verwerking.. Ik hield/hou van deze mannen.. Ze zijn een deel van mijn leven geworden en dat zullen ze altijd blijven.. Ik ben scamslachtoffer, en ook dat veeg je niet zomaar weg... Voor mij is er maar een doel.. Vooruit kijken.. En al kan ik maar een scammer ervan weerhouden te stoppen, dan is mijn doel bereikt.. Ik hoop dat mensen hun negatieve reacties voor zich houden, dit is maar een klein stukje van mijn hele verhaal.. Geloof me.. Ik ben kapot gegaan.. Maar ik probeer op deze manier kracht te vinden... Veel liefde toegewenst... ❤
06 juni 2022
Ongelooflijk dat mensen met hun oordeel klaar staan..Help elkaar in plaats van elkaar af te branden. Diegene die is opgelicht voelt zich al beroerd en schuldig.
06 juni 2022
Het is inderdaad juist heel goed dat ze haar verhaal wilde delen. Zo jammer dat mensen er negatief op reageren. We zijn hier toch juist om elkaar te steunen? Wat moet het haar verschrikkelijk geraakt hebben en ze had al zoveel meegemaakt! Mijn motto geldt ook hier: behandel een anders zoals je zelf behandeld wil worden. Ik wens de vrouw veel sterkte in haar verwerkingsproces, hoe ze dat dan ook doet ?
06 juni 2022
Helaas is dit overal de tendens, als ik maar kan zeggen wat ik wil, vrij egocentrisch. Ik hoop alleen wel dat deze mevrouw bij zichzelf te rade gaat, om zichzelf nog meer pijn te besparen. Het is namelijk niet niks om bedrogen te worden en ik had de indruk dat ze daar aan voorbij ging. Hoe bijzonder ook de andere draai die ze aan hun contact had gegeven. Ik had ook gereageerd op haar verhaal, als ik haar gekwetst heb op enige manier dan bied ik mijn excuses aan. Nooit de bedoeling vanuit mij. Ik hoop dat dit bij de juiste persoon komt vanuit jullie. Mvg Marjon
06 juni 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Marjon, iedereen verwerkt op een eigen manier. Als deze manier werkt voor het slachtoffer dan is dat prima! En dan is het zeker niet aan anderen om er iets van te vinden. Ik weet inmiddels dat het slachtoffer heel goed beseft dat ze bedrigen is en hier ook verdriet om heeft. Groetjes, Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
06 juni 2022
Dank je wel Sylvia.. Voor de mooie woorden ! Het voelde voor mij niet meer goed, ik werd verdrietig van sommige reacties.. Ik wens iedereen die slachtoffer is geworden veel goeds, kracht en sterkte toe...
06 juni 2022
Eens!!