Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Lijst met datingsite oplicht(st)ers?

In het kort, sinds januari heb ik me ingeschreven op een aantal Nederlandse datingsites. Sinds die tijd lijkt het wel of ik een speciale aantrekkingskracht heb op scammers. De teller staat tot op heden op 19. En nee, ik ben er nog niet ingetrapt. Mooie verhalen ten spijt maar gelukkig heb ik een financiële en ICT achtergrond. Nu is mijn vraag of er in Nederland ook een lijst is met namen, emailadressen, telefoonnummers en als het bekend is gebruikte adressen? Ik weet van het bestaan af van zo’n site in Duitsland maar vroeg me af of zoiets ook bestaat in Nederland?

 

Bezig met laden...

15 Reacties *

19 juni 2022
Ik heb nog een mooi herkenning lijstje je gekregen ook . Red Flags Please do not Ignore them: ?Military, doctor, (UN peace keeping mission) oil rig, engineer or contractor ?Wants to chat hangouts or WhatsApp or other apps ?Calls you Honey, Baby, Babe and my favorite my queen ?Falls in love with you, quickly ?Asks for money, bitcoin, gift cards etc ?Has No one in the world but you, parents died, wife died no family ?Asks for your personal information and more ?Has an important job but is able to chat for hours ?Wants to send you money or a package with gold or valuables ?Can't video call or it is short and not live. The camera is broken or asks for an Itunes gift card to update his phone or get data ?Starts sentence with Am (NO American does this) ?Widow, wife died cancer or car accident, cheated on him ?Child in boarding school (usually in the UK living with a nanny) or with relatives (uses children as pawns) ?Many sob stories, lost wallet, can't access money, no food, needs help with medical bills ?Age is but a number ?They are hot and you are not ?Shows fake passport or military ID as proof of being real ?May send gifts, flowers, teddy bears, pizza even offer to pay your bills to gain trust. May even want to send you an engagement ring
19 juni 2022
Ik ben lid geworden van de Facebook groep ScamHaters united. Daar wordt veel gedeeld over scammers. Namen foto’s en scammers die opgepakt worden. Via hen heb ik het voor elkaar gekregen dat mijn scammer met drie profielen verwijderd werd van Facebook. Ik heb een rapport gemaakt met alle info die ik had van mijn scammer en dat was veel. Dat is via hen doorgestuurd naar fbi en Interpol. Hier ga ik ook nog aangifte doen. Wel een hele moeilijke stap voor mij moet ik zeggen.
19 juni 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Een hele moeilijke, maar wel de enige juiste... Alleen zo zullen deze lui (tijdelijk) te stoppen zijn, anders blijven ze gewetenloos vele slachtoffers maken...
07 juni 2022
Hoi Willem1, Het zou mooi zijn als je op deze site https://www.male-scammers.com/ in het NL kon selecteren, in mijn situatie in 2020 met een oplichter/narcist heb ik veel aan deze site gehad, zo'n soort site zou fijn zijn als in Nederland opgericht kon worden. Verder staat op de site van Slachtofferhulp een link van Victic Support Europe, ik heb een aantal pogingen gedaan om in contact met ze te komen, maar er komt helaas geen reactie, heel erg jammer ik denk dat vele van ons baat hierbij zou hebben, en dat je er niet alleen voor staat. Groet, Cynthia
07 juni 2022
Ik nog veel meer—! Ik moet ze steeds allemaal verwijderen. En dan denk ik eindelijk een leuke man gevonden te hebben dan begint het weerz!
07 juni 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~3326] Troost je, datingsites als Badoo en Twoo gebruik ik ook alleen maar om te spelen, weet allang dat dit geen serieuse sites zijn voor een relatie te vinden...
04 juni 2022
Scammer zijn overal. Niet alleen op datingsites. Ik ben zelfs benaderd via LinkedInn. Voor zover ik weet is er in Nederland geen lijst met namen, email adressen, telefoonnummers e.d. Zoals Natasja al aan geeft is de omloop snelheid in namen enorm hoog. Fotos worden van echte FB profielen ed afgehaald, namen worden verzonnen en sim only kaarten worden redelijk snel gewisseld. Als Lexa een melding krijgt van een verdacht profiel halen ze dit vrij snel uit de lucht. Controle is haast onmogelijk. Helaas is datingfraude zo een lucratieve business dat voor ieder profiel wat uit de lucht wordt gehaald zo weer een nieuwe wordt aangemaakt. Daarom is het in mijn ogen heel belangrijk dat er zoveel mogelijk kennis over datingfraude wordt gedeeld. Groetjes Sylvia Slachtoffer I Ambassadeurs
Standaard profielafbeelding
ML
04 juni 2022
Zelf een scam verhaal meegemaakt. Sindsdien actief op tinder op zoek gegaan naar scammers ; al tig profielen tegenkomen - steeds dezelfde foto's andere naam etc.. Zo een lijst is geldig denk ik voor twee weken - ze switchen zo snel. WhatsApp's nummers kan je makkelijk kopiëren, vpn, .. ik wil wel iedereen erop attent maken om ASAP aangifte te doen bij de politie. Ze zijn misschien niet vriendelijk en behulpzaam maar mijn verhaal heeft een serieus staartje gekregen en indien ik geen aangifte gedaan had was ik echt kaalgeplukt. Ook al voel je je stom etc doe aub aangifte en geef ze al de info die je hebt. Het kan je veel miserie achteraf bezorgen.
07 juni 2022

Als antwoord op door cfdd2aeb020140…

Zou het helpen? Ik heb niet het idee!
07 juni 2022

Als antwoord op door cfdd2aeb020140…

Zou het helpen? Ik heb niet het Idee!
04 juni 2022
[~4907]: Ligt echt aan de sites: Sites als Badoo en Twoo zijn niet heel positief te noemen, Lexa controleert meer... Tinder heeft zichzelf overgegaloppeerd in mijn ogen, lees daar ook steeds meer negativiteit over... Google en datingsites zijn gewoon geen goeie combo, das duidelijk haha
04 juni 2022
Ik heb ook naar zo'n lijst gezocht, kon het ook niet vinden.
04 juni 2022
Pas 19? Alleen al afgelopen 1,5 maand heb ik er een kleine 30 aan de schandpaal genageld (bij bekende datingsites)... Lijkt wel of ze daar juist nu massaal allemaal aanwezig zijn, alsof ze net als corona zich zo een weg banen...
04 juni 2022

Als antwoord op door 72add644c23948…

Jeetje Raymon, Je begint je af te vragen of er nog wel betrouwbare profielen bestaan.
30 juni 2022

Als antwoord op door 72add644c23948…

Inderdaad het is net of bestaat er geen normaal mens meer.