Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Mr. Private Securitye

Een maand geleden kwam ik via Lexa in contact met Ricardo. Niet het type waar ik op zou vallen, maar interessant genoeg om een gesprek mee aan te gaan. Ons contact was de eerste 2 weken af en aan. Na 2 weken intensiveerde dit en zijn we naar what's app verhuisd.

De gesprekken die wij voerden waren intens, nooit sexueel. Afgewisseld met luchtige conversaties. Hij had een hele ingewikkelde baan en daar hamerde hij steeds op. Na een week whats app zouden we afspreken. Wandelen met de hond. Datum afgesproken, ondertussen vaak gebeld en 1x via video. (Kort en er was geen geluid)

Twee dagen voor onze date gebeurde er iets op zijn werk en kwam hij in een situatie waar hij niet weg kon. Daar kwam de eerste geldkwestie in zicht. Alle rode vlaggen gingen omhoog. Ik heb mij er niet mee ingelaten, dit ook uitgesproken en dat ik voorzichtig was. Hij begreep het allemaal. In de twee weken die volgde bleven we contact houden. We belden nog vaker en de gesprekken bleven op inhoud. 

Hierna begon hij weer over afspreken en dat hij ervan overtuigd was dat wij samen een toekomst zouden hebben. Weer over die 2500,-. En weer gingen mijn rode vlaggen omhoog. Inmiddels begon ik echt voor deze man te voelen, maar ergens knaagde er iets.

Ik moest 2500,- borg betalen zodat hij van zijn 'militaire basis' af kon. Dat kon ik in bitcoin betalen. Nog meer rode vlaggen. Gezegd dat ik dat niet ging doen en op het punt dat ik het niet meer vertrouwde en het spel ging meespelen. Gezegd dat ik zijn bedrijf ging mailen over andere betaalwijze. Antwoord gekregen dat het alleen via een duitse bank kon en geen naam bij de afzender.

Ik ben de adressen gaan googlen waar de 2 kantoren gevestigd zouden zijn waar hij voor werkte. Het US kantoor bleek een groot weiland op maps. Al scrollend kwam ik op een andere pagina waar hij als romance scammer vernoemd staat. En ik kwam nog een melding tegen. Heb hem direct geblokkeerd. Gelukkig heb ik niks betaald MAAR...waar ik nu tegen vecht en emotioneel zo'n last van heb.

Ik voel me emotioneel aangerand, geen idee of het bestaat, maar dat is mijn gevoel! Ik heb met hem gedeeld wat mij in het leven beweegt, een inkijk in mijn ziel gegeven, mij open gesteld, gevoel gedeeld...en met wie in vredesnaam??? Mijn gedachten,gevoel. Het was van mij! En ik dacht dat ik het deelde met iemand die er veel hetzelfde over dacht en bij voelde. Vertrouwen...weg! 

Ik heb er last van, alle gesprekken herbeleef ik, ik slaap er slecht van en ben boos!

Is er iemand die dit begrijpt? 

 

Bezig met laden...

12 Reacties *

04 februari 2023
Ik begrijp je ook. Ik kan moeilijk omgaan met het onrechtvaardigheidsgevoel. Ik heb 'mijn' persoon wel in het echt ontmoet. Binnen gelaten in mijn huis, in mijn bed. Ik had er een 'échte' relatie mee. Achteraf gebleken was het 1 grote leugen. Je beleeft inderdaad alles opnieuw. Wetende dat het voor hem een smerig spel was, terwijl het voor mij oprechte gevoelens waren. Je voelt je zo misbruikt!!! Gelukkig heb ik net op tijd ingezien dat er iets niet klopte, en ben niet ingegaan op zijn verzoeken om geld. Naar de politie geweest, maar die kunnen niets doen. Hij blijft actief op instagram, datingsite. Ik weet dat hij verder slachtoffers aan het maken is, en dat hij ondertussen in alle luxe kan leven. Daar kan ik zo moeilijk mee om!!! Je ziet het gebeuren...
07 juni 2022
intens gemeen
07 juni 2022
Jazeker! Ik ben ook door een Riccardo M opgelicht! Tot en met gisteren zeer intensief contact gehad. Ik was helemaal in de ban van hem. Heb hem een aantal keren geblokkeerd maar kwam steeds terug met nieuwe nummers. In totaal nu 70.000 euro kwijtgeraakt aan hem. Ik heb het er echt heel moeilijk mee. Kwam erachter dat hij ondanks onze relatie op facebookdating stond. Een aantal vrouwen heb ik nu benaderd om te waarschuwen. Hele lieve woordjes kreeg ik toegezonden maar allemaal knippen plakken van internet af. Hij benaderd bergen vrouwen om geld los te krijgen. Hij is werkelijk duivels en als hij iets van je wil blijft hij de hele tijd bellen. Ook nachts meerdere keren. Hij gebruikt ook zijn kinderen in het verhaal, ik heb zelfs met ze gesproken. Er gebeurde steeds van alles waardoor er geld nodig was en hij niet kon komen, het zou dezelfde riccardo kunnen zijn. Ik heb vandaag een hele lijst gemaakt van alle bankrekeningen en handlangers die hij heeft. Het is een grote organisatie. Ik ga ga het delen met schamhaters of Facebook. Die gaan de lijst doorzenden naar fbi en Interpol. Ik hoop dat hij krijgt wat hij verdiend!
07 juni 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Jeetje Babe15! Wat een persoonlijk drama, ik wens je ontzettend veel sterkte dit te verwerken. Weet niet of het dezelfde man is. In mijn Ricardo verhaal waren geen kinderen...
06 juni 2022
Ik ken het
31 mei 2022
Ik begrijp je helemaal. Ik heb dat ook mee gemaakt. Maar neem jezelf niets kwalijk, die zieke lui zijn zo geslepen en geraffineerd. Het heeft wel even tijd nodig om er over heen te komen, ik ben er ook nog zeker niet. Maar het komt vast goed! Lieve groet, Marlies
30 mei 2022
Ik begrijp het helemaal. Zelf ben ik 1x in zo'n zelfde en 1x in een ander soort datingfraude terecht gekomen. 1x als jouw verhaal, gelukkig geen geld overgemaakt. Bleken Ghanezen te zijn die zo heerlijk op je gevoel inspelen?. De 2e keer echt iemand ontmoet die al, bleek later, meerdere vrouwen had bespeeld en bestolen. Ik heb destijds mijn verhaal niet durven plaatsen uit schaamte. Maar ben ruim 15.000 aan geld en goederen kwijt. Politie zegt dat deze heer, bekend bij politie, het al vanaf zijn 19e vrouwen oplicht. Dus pas aub op hij struint elke datingsite af. Naam die deze heer gebruikt is Marco Mark etc. Zijn echte naam is Johnny Mollema en komt uit regio Groningen. Dus meis ik begrijp je frustratie en herleef het iedere keer weer. Van mij is nu 1 1/2 jaar geleden, maar weet het als de dag van gisteren. Groetjes van mij.
30 mei 2022
Ik begrijp het ook helemaal! Maar probeer een weg te vinden om dit gevoel kwijt te raken, deze geraffineerde hufters zijn het niet waard om je zo lang beroerd en ellendig door te voelen, voor hen ben je niets waard, ze willen alleen je geld. Waarschijnlijk hebben zij weinig opgepikt van wat je gedeeld hebt met ze.... ze zijn veel te druk met heel veel vrouwen tegelijk, en vaak zijn het ook nog eens verschillende mannen die met je chatten. Neem deze verschrikkelijke ervaring mee op de weg die je vervolgd door alert te zijn met nieuwe ontmoetingen en contacten, wees selectief in wat je wel en niet verteld aan iemand die je nog nooit echt ontmoet hebt. Heel veel sterkte en kracht om deze verschrikkelijke ervaring te dragen.
30 mei 2022

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

Dat idee alleen al. Dat ik mss iemand anders op app had en weer een ander aan de telefoon ofzo. Maag draait om.
30 mei 2022
Ik begrijp je zeker wel! Het lijkt allemaal zo echt en je vertelt over jezelf en wat je bezighoudt. Ik heb het ook meegemaakt en heb via Bitcoins ook nog geld gestuurd. Ik had zelf ook nog foto's gestuurd waarvan er één op zijn Instagram kwam te staan. Godzijdank een foto van mijn fiets maar toch! Het gaat om het idee. Ik wens je veel sterkte met het verwerken hiervan. Realiseer je vooral dat hij de slechte is in dit verhaal, niet jij! Jij mag er zijn, vergeet dat niet!
30 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dag Tilly, Lief, je reactie. Ik weet dat ik het niet bij mezelf moet zoeken. Maar heb wel serieus aan mezelf getwijfeld. Vrouw van de wereld, met gezond verstand en dan toch...het had geen week langer moeten duren. Dan was ik er mss wel ingetrapt. Zo geslepen en geraffineerd, heb er geen woorden voor.
30 mei 2022
Ik begrijp je helemaal. Ik heb wel geld aan zo'n scammer betaald maar het emotionele "verlies" is vele malen erger. Vertrouwen doe ik niemand meer...