Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Bijna 20 jaar lang misbruikt en verkracht

Hoi allemaal,

In mijn leven heb ik al veel meegemaakt. 1 van deze dingen is dat ik bijna 20 jaar lang misbruikt en verkracht ben door een oom. Ik was een jaar of 6 toen het begon. Bij mijn ouders thuis liep alles niet lekker, bij mijn oom kon ik thuis even ontvluchten. Tot hij begon aan me te zitten. Elke keer ging hij een stapje verder. Ik begreep er niets van. Hij vertelde mij dat dit normaal was, dat dit erbij hoorde. Toen ik 11 was kreeg hij zijn eerste kindje, mijn neefje. Ik paste regelmatig op. Ondertussen ging alles nog steeds stapjes verder. Dit was ook het moment waarop hij mij voor het eerst verkrachtte. Ik schreeuwde van pijn en wilde hem van me afduwen. Dat ging niet. Ik voelde me zo machteloos, zo klein. Vanaf dit moment ging hij me chanteren. Ik mocht dit tegen niemand vertellen, want dan mocht ik mijn neefje niet meer zien. Bovendien zouden mijn ouders me toch niet geloven. Ik geloofde hem, want thuis voelde ik me ook niet geliefd. Steeds vaker kwam hij mij opzoeken en ik probeerde van alles om niet met hem alleen te zijn. Ik wist me geen raad. Hij heeft me tot mijn 24e gedwongen tot seksuele handelingen, aan mij gezeten en me verschillende keren verkracht. Nergens was het veilig voor mij. Ik was een vrolijke meid vroeger, en vond het heerlijk om onder de mensen te zijn. Vanaf de eerste verkrachting werd dit minder. Nu vind ik het heel moeilijk als er nog maar 4 of 5 mensen in de buurt zijn. Ik heb een aantal keren psychologische hulp gehad, 1 psycholoog wilde me laten opnemen. Ik wilde dit niet en ging maar liegen dat alles goed ging. Of in ieder geval stukken beter. Pas een paar jaar geleden kwam ik bij een psycholoog terecht waar ik EMDR heb gehad. Dat was een opluchting. Nu kan ik met wat er gebeurd is dealen. Ik kan er alleen echt niet tegen als er opeens iemand achter of naast me staat En groepen mensen vind ik helemaal niets. Ik probeer me eroverheen te zetten. Ik wordt soms nog overvallen door schuldgevoelens, wat als ik hem toch reden heb gegeven om dit te doen? Wat als hij door mij aan zijn eigen kinderen zit? Had ik er eerder wat van moeten zeggen? Ben ik zo slecht dat ik dit verdien(d) heb? Vragen die me nog steeds af en toe kwellen. Soms denk ik dat ik nergens goed voor ben, dat ik niets goeds kan doen. 

Sorry voor het lange bericht. 

Bezig met laden...

2 Reacties *

17 juli 2019
Hee Bloem03, wat fijn dat je de juiste mensen om je heen hebt kunnen krijgen. Wat jouw vraag over mijn moeder betreft, zij zegt het niet geweten te hebben, maar dat is onmogelijk, want ik was niet de enige. Mijn zussen, hun vriendinnen, hij had een druk leven, zeg maar. 1 zus heeft verteld wat hij deed. Mijn vader en moeder hebben haar uitgelachen en "niet geloofd". Hij heeft daarna nog drie jaar zijn ding kunnen doen. Mijn oom heeft uiteindelijk in de gevangenis gezeten voor misbruik van zijn kleindochter. En dat mijn vader zelfmoord heeft gepleegd is, gek gezegd, het mooiste wat hij ons heeft kunnen geven. Hij was zeer, zeer ziek in zijn hoofd. Als hij dat niet gedaan had, had ik nu niet geweest wie ik ben. Ik kan een "gewoon" leven leiden, met prachtige kinderen, geef genoeg om mezelf om te blijven leren en ontwikkelen. Het is OK. Veel liefs!!! Neeltje
14 juli 2019
Hoi bloem03, ten eerste zeker geen sorry voor je bericht. Verschrikkelijk dat je dit mee hebt moeten maken en wat goed dat je het kunt delen. De gedachten die jij ervaart ervaar ik ook nog altijd. Ik ben vanaf zo jong ik me kan herinneren tot mijn tiende, toen hij zelfmoord pleegde misbruikt door mijn vader. En verkracht door mijn vader en oom. Wel is het na vijf jaar therapie en EMDR wat rustiger geworden in mijn hoofd. Ik kom steeds dichter bij mezelf en sta steeds sterker in het leven. EMDR is heel helpend, ik hoop voor jou dat je daarnaast ook hulp hebt om met die gedachtes om te gaan. Ze kunnen weer groter worden. Leer ze (her) kennen!! Ook hoop ik voor je dat je ondertussen wat fijne mensen om je heen hebt die je steunen? Niets zo belangrijk als dat!! Heel veel sterkte en als je iets kwijt wil? Schroom niet!! Groetjes Neeltje