Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Verleid en afgeperst

Door mijn hartoperatie 2 jaar geleden geen zin meer in sex. Als wij het wel deden lukte het niet. Via instagram een ( vrouw) leren kennen en op den duur foto's en 1 video uitgewisseld. 3 weken geleden hiermee afgeperst en gechanteerd. Ze hadden het telefoonnummer van mijn vrouw en de gegevens van mijn kinderen. Hiermee gedreigd dat ze de foto's en filmpjes zouden sturen als ik niet betaalde. 1 keer 400€ overgemaakt via giftcard en nu willen ze 3000€. Zat helemaal klem en mijn vrouw alles verteld. Ze blijven berichten sturen via WhatsApp met telkens een ander nummer. Ook de foto's en video's naar mijn vrouw gestuurd. Alle nummers zijn nu geblokkeerd. Ben helemaal de weg kwijt en ga morgen naar huisarts om te vragen of die mij door kan sturen naar de juiste hulp.  Zijn er meer mensen met hetzelfde verhaal en hoe gaan jullie hiermee om.

Bezig met laden...

10 Reacties *

30 mei 2022
Jij ook veel sterkte gewenst.
29 mei 2022
Hoi René, wat verschrikkelijk om dit te lezen. Ik heb een paar weken geleden mijn verhaal gedaan op deze site, en had gehoopt om dit achter me te laten. Maar helaas. Word nu gechanteerd met een foto van mij met ontblote borsten. Moet meer dan 7000 euro overmaken in bitcoins. Anders word mijn werk en iedereen hier in mijn omgeving ingelicht. Ze telefoneren uit Het Verenigd koninkrijk en de verenigde Staten. Ze geven niet op. Ze weten alles van me. Waar ik woon, waar ik werk, noem maar op. Heb al contact gehad met de politie en die nemen weer contact met me op of ik mijn aangifte moet aanpassen. Het is verschrikkelijk hoe ver mensen gaan om andere mensen te schaden en veel stress te bezorgen. En wanneer houdt dit op??
30 mei 2022

Als antwoord op door abbd84abb3db4f…

Wat verschrikkelijk zeg. Ongeveer hetzelfde verhaal. Bij mij waren het nummers uit America. Alleen ik kan geen aangifte doen daardoor omdat het buitenlandse nummers zijn. Heb alleen een melding kunnen doen. Mijn werk is al op de hoogte heb het allemaal verteld. Ze houden de mails in de gaten. Mijn vrouw heb ik ook alles verteld. Facebook en instagram verwijderd. Het enigste wat je kan doen is het vertellen tegen je naaste en ook je baas van het werk. Dat was voor mij de enigste oplossing. Het was een klote gesprek maar er komt meer rust voor terug. Ga nu via huisarts en pshygoloog aan de gang om het te verwerken. Ik hoop dat ze stoppen maar iederen is nu op de hoogte. Dat is voor mij al een stuk rust. Nergens meer op reageren en de nummers blijven blokkeren. Hou je sterk. X
27 mei 2022
Beste Rileen. Dankjewel voor je begrip. Ben al bij Politie geweest maar kan alleen een melding maken geen aangifte. Dit komt omdat het buitenlandse nummers zijn. Had wel al een bedrijf gevonden dat data weg kon halen maar dat mag niet . Anders had ik daar aangifte van moeten doen. Had ze 1400€ betaald om de data te verwijderen. Dat bedrag hebben ze onmiddelijk terug gestort gelukkig. Vandaag bij huisarts geweest gevraagd om hulp. Krijg dat zo snel mogelijk. In tussentijd gesprekken met praktijkondersteuner en huisarts samen met mijn vrouw. Dit is vast een begin hopelijk van een goed einde.
27 mei 2022
Hoi Rene62, Bedankt voor je openheid! Daar help je jezelf en anderen mee. Ik zag dat je al een paar reacties hebt gehad. Wat kan ik daar als lotgenoot nog aan toevoegen?Ik leef vanzelfsprekend met je mee. Seen it, been there...Het is gewoon ontzettend klote allemaal!! Wat me opvalt in je verhaal zijn een paar dingen, zoals (heel positief): jij en je vrouw gaan er samen voor! Hoe mooi is dat? Echt fijn, anders was de ellende nog veel groter geweest. Daarnaast vind ik dat je wel erg hard bent voor jezelf. Dat mag best een beetje minder. Jij bent niet stom geweest, je bent door uiterst sluwe criminelen misleid! Het is goed dat je de verantwoordelijkheid neemt voor je eigen gedrag, maar je hoeft jezelf niet zo onder de grond te stampen. Die misdadigers moeten opgepakt en veroordeeld voor misleiding en afpersing. Okay, je had misschien niet op Instagram moeten gaan... Maar ja, dat is nu eenmaal gebeurd. We hebben allemaal wel ergens spijt van/ fouten gemaakt, maar vergeef jezelf en leer ervan. Oh ja en doe aangifte! De politie moet je verhaal serieus nemen, ook al doen ze dat vaak niet. Je bent slachtoffer van een misdrijf. Hoe je het ook wendt of keert. Veel sterkte voor jou en je familie
27 mei 2022
Bekend verhaal hier iets anders. Ik kwam er achter dat mijn vrouw contact had met iemand. Na inloggen merkte ik dat de gesprekken ver gingen. Na lezen merkte ik op dat het nogal stapsgewijs ging waardoor ik vermoedde oplichters. Na onderzoek gestart te zijn heb ik samen met de politie in overleg al het geld weggehaald en mijn vrouw geconfronteerd. We hebben besloten er samen aan te werken. Laatst probeerde hij haar af te persen met de foto’s en filmpjes online te zetten hij had onze zoon geprobeerd te bellen en had al een account gemaakt met foto’s haar en mijn vrienden en collega’s uitgenodigd. Maar ik sta achter mijn vrouw. Zeker in het begin vond ik het wel echt zwaar maar het gaat nu beter dan voor het gebeuren. Alleen jammer van de 8000€ die we daardoor kwijt zijn.
26 mei 2022
Hoi Rene, als eerste wil ik zeggen dat ik het ontzettend erg vind wat je overkomen is. En kan er boos om worden dat er zulke gemene en geslepen mensen zijn die dit een ander aandoen. Hoe hebben ze in godsnaam de gegevens van je vrouw en kinderen kunnen achter halen? Het is heel goed dat je hulp zoekt, dit is niet niks wat er allemaal gebeurd. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je alles weer op een rij krijgt!
26 mei 2022

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

Bedankt voor je begrip. Maar het is gewoon mijn domme fout. Had hulp moeten zoeken bij een professionele instantie . De gegevens hebben ze via Facebook maar dat heb ik allemaal verwijderd. Heb geen account meer en mujn vrouw ook niet. De kinderen blokkeren nu elk verzoek. Morgen ga ik hulp zoeken die ik nodig heb voor mijn achterlijk gedrag. Ben gelukkig nog getrouwd. We gaan er aan werken samen.
26 mei 2022
Rene, Mijn verhaal is anders, maar ik herken het verhaal van klem zitten heel goed. Ik ben een jaar geleden gescheiden en zit sinds een aantal maanden op een christelijke dating site. Half spril werd ik benaderd door een vrouw uit Overijssel. Leuk. Meestal zoek ik...maar nu werd ik gevonden.....?! De vrouw? bleek niet uit Overijssel te komen maar een Amerikaanse te zijn die voir de erfenis van haar vader in Nigeria zit? Ik kreeg foto's van haar en van haar vaders overlijdens akte en omdat ze moest wachten tot een bepaalde keeftijd voir het loskomen van de erfenis van haar vader..werd mij gevraagd met 2000 euro garant te staan voor haar. Geld bij mijn broer geleend en het (lekker naief) overgemaakt....moest op heel ingewikkelde manier....er zelfs voor naar Amsterdam gereden naar zo'n speciaal kantoor enz... Ze was bestolen van haar persoonlijke bezitingen en kon alleen maar mailen met mij. Was af en toe echt leuk en spannend, maar gaf me ook een gevoel van onbehagen, en ik ging steeds minder met anderen om, omdat ik hoopte dat ze echt was en naar me toe zou komen en ik niet een domme alleenwonende man was die in internet fraude was gestonken. Toch ging het nog verder... zo iets werkt dsn toch verslavrnd blijkbaar...al was er niets van sex bij. We houden het al 7 weken heel gezellig over de mail....behalve als het over geld gaat. Ik heb bewijs gekregen van mijn betaling via een advocaat van haar die de erfeniszaak van haar vader behartigd. Maar die zegt een SAN= Senior Advocate of Nigeria te zijn. Barrister Babs Cole....maar komt niet in overzichten voor als ik dat napluis op Google. Mijn Rabobank heeft zich inmiddels met de zaak bemoeid...en royeert me als klant als ik met dit contact doorga. Ik zou namelijk meerdere bedragen koeten gaan betaken voir administratie kosten aan de Nigeriaanse regering en ovemaak kosten van de erfenis naar mijn bankrekening....voor haar. Oei oei. Wat kan ik ook naief zijn.....
16 juni 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik herken het en mij overkwam dit ook ,Al doende leert men ! Niet erg hoor om naief te zijn, Gewoon goed van vertrouwen, Daar is misbruik van gemaakt. Maar nu weet je dat je eerst een en ander met nagaan