Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Ontlopen

Hallo allemaal,

Ik heb last van PTSS en ontloop echt alles. Ik kan niet alleen naar de winkel of supermarkt ik kan niet alleen op het station staan. Mijn leven is zo klein geworden ik kan niks meer alleen. Of ja ik kan het natuurlijk wel, maar ik durf het niet. Zoals gister ging ik met mijn beste vriendin naar de supermarkt en zei ging even naar een andere gang en ik stond 1 gang verder en ik kreeg een paniek aanval.  Mijn vriendin heeft me meteen mee de winkel uit genomen en me gerust gesteld. 

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Wat doe jij dan in zo’n situatie? Ik durf echt niets...

Bezig met laden...

2 Reacties

13 juli 2019 (bewerkt)

Hoi sapje, las je bericht en er zijn meer lotgenoten die zo heftig angst hebben. Mensen om hé geen die je kan vertrouwen en je kunnen helpen zijn dan geel belangrijk. Gun jezelf de tijd en probeer met stapjes hiermee verder te gaan. Zoals een keer alleen in de tuin, of wat nu heel erg schrikken was uiteindelijk met overleg een vriendin die een gangpad ernaast staat..... Het heeft miss tijd nodig maar op die manier kan je verder komen ♥ hou je taai

14 juli 2019 (bewerkt)

Hoi Sapje, ik kan alleen maar zeggen, wat knap dat je met je vriendin naar de supermarkt bent gegaan!! Blijf dat zeker doen!! En wat fijn dat je een vriendin hebt die je zo steunt!
Echt dapper van je, niets is zo moeilijk dan die drempels over te gaan, maar als je dat blijft proberen kunnen ze kleiner worden. Als je het opgeeft worden ze alleen maar groter!! Dus je bent super goed bezig!!!
Heel veel sterkte!!!