Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Mijn vriend heeft 2 kanten

Hoi,

Ik hou heel veel van mijn vriend en hij is een hele lieve goeie jongen! Maar hij heeft 2 persoonlijkheden. De lieve jongen en een stuk minder lieve, verslaafde jongen. een tijdje geleden ben ik door de minder lieve versie van mijn vriend aangerand in m’n slaap. Toen we erover praatte zei hij dat hij dit in zijn slaap deed en het niet meer zou doen. Nu een klein maandje geleden is het geëscaleerd en ben ik door hem ‘verkracht’. ( ik heb nog moeite met de term omdat hij me geen pijn wilde doen). We wonen nu niet meer samen, maar hebben nog een relatie. Hij is in therapie voor een seksverslaving, hier kwam het gedrag namelijk vandaan. Ik wil hem heel graag steunen in zijn therapie maar merk dat ik het moeilijk vind om de relatie te behouden maar ook om de relatie te verbreken en ik wilde deze worstelingen graag even delen. Ik merk ook dat ik niet meer toe ben aan fysiek contact buiten knuffelen om en zo voelt het eigenlijk naar heel de wereld toe. Ik wil eigenlijk ook graag in een  fysieke setting kunnen praten met lotgenoten. Weten jullie nog iets? 

Bezig met laden...

5 Reacties *

24 mei 2022
Hallo Anoniempje98, Wat vervelend dat je dit hebt moeten meemaken en ik begrijp je tweestrijd ook. Het is belangrijk om na te gaan wat jij wil en wat voor jou belangrijk is. Het siert je dat je hem wil helpen en ondersteunen, maar het is nog belangrijker hoe jij je voelt en wat het met jou doet. Vergeet hierin vooral je zelf niet! En je hoeft het ook niet alleen te doen! Via Slachtofferhulp zijn er ook fysieke lotgenotengroepen: https://www.slachtofferhulp.nl/emotionele-hulp/contact-met-lotgenoten/ Hou je taai!
23 mei 2022
Goede eerste stap denk ik, de praktijkondersteuner! En is goed, ik vind dat niet erg :).
23 mei 2022
Hoi Anoniempje98, Wat verschrikkelijk dat je dit nu mee maakt. Goed dat je hier komt om je verhaal te delen. Ik herken veel in je verhaal in wat mij is overkomen 3 jaar geleden. De positie waar je nu in zit is ook lastig, het heeft bij mij een tijdje geduurd voordat ik de relatie durfde te verbreken. Ik merkte dat ik voornamelijk bij mijn ex-vriend bleef vanuit het oogpunt dat ik bang was om alleen te zijn, maar eigenlijk was ik ook niet meer gelukkig in de relatie door angst en spanningen in mijn lichaam. Ik ben namelijk ook (o.a.) in mijn slaap verkracht door een ex-vriend. Ik ben in die periode geholpen door een vriendin, die objectief naar mijn verhalen kon luisteren. Zij gaf mij het inzicht dat wat er allemaal was gebeurd echt niet kan, en dat het altijd belangrijk is om voor jezelf te kiezen. Dus wat mij in die periode heel erg heeft geholpen is te praten met iemand die ik vertrouwde. Dit kan een vriendin zijn maar ook een psycholoog. Een psycholoog heeft mij ook heel erg geholpen om van een deel van mijn angsten, voor mannen en de wereld af te helpen. Het is nog niet helemaal weg, maar het gaat de betere kant op. Zelf ben ik ook nog opzoek naar een fysieke lotgenoten groep, maar ik heb deze nog niet gevonden. Maar mocht je in de tussentijd met iemand willen praten mag je me ook een privébericht sturen. Veel sterkte!
23 mei 2022

Als antwoord op door 72d0186d4d0741…

Wat een fijne tip, misschien dat iemand van buitenaf iets objectiever kijkt idd! Fijn dat het bij jou de betere kant opgaat! Ik zit te twijfelen om met de praktijkondersteuner een afspraak te maken. Maar als je het niet erg vindt praat ik graag met je !
23 mei 2022
Ik heb ongelofelijk met je te doen. Maar ik kan je zelf niet helpen