Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Voor het eerst weer naar de club

Zo ik ben vandaag naar een club geweest. Dit was voor de 2e keer in een half jaar geweest. 

Mijn ex nam mij vaak naar de club waar zij werkte en ik bleef daar dan een tijdje daar. Nu dat ik bij haar weg ben merk ik dat ik al zenuwachtig wordt van het idee. Vorige week ben ik met een groep vrienden een avond naar verschillende club geweest. In het begin  was ik nog nerveus maar na een tijdje ging het beter. 

Nou ben ik vanavond weer met vrienden naar een club geweest (een andere dan de vorige keer). Dit keer ging niet helemaal goed.  Ik weet niet wat, maar  iets  tricker mijn herinneringen en ik kreeg laatst van flashbacks. Ik bleef bij mijn vrienden in een poging om in het hier en nu te blijven. Ondanks dit heb ik het wel naar mijn zin gehad.  Ik wilde alleen dat ik gewoon vrije kan zijn en niet andere in mijn buurt moest houden om niet in paniek te raken. 

Bezig met laden...

2 Reacties *

24 mei 2022
Hoi Frederiek! Wat een dapper verhaal zeg! Zoiets kan met ups en downs gaan. Dat mag je jezelf vergeven! Ik vind de tip van een zuur snoepje een hele goeie! Zelf speel ik vaak een kort spelletje in m'n hoofd om mijn denken een andere kant op te sturen. Ik zeg tegen mij mijzelf Bijvoorbeeld wat ik zie of ruik. Bijvoorbeeld: 4 kleuren die ik zie. 3 voorwerpen die ik zie. 2 dingen die ik ruik. 1 ding wat ik kan voelen. Soms helpt het ook om even naar een foto of kort filmpje te kijken van mijn hond. Of iets waar je graag naar kijkt of een leuke herinnering aan hebt. Dat geeft mij gelijk weer een blij gevoel! Bedankt voor het delen van je verhaal! Ik hoop dat je nog veel leuke ervaringen op zal doen! Liefs, Ro
20 mei 2022
Hoi Frederiek, WoW wat stoer dat je dit gedaan hebt! Ook al ging het minder dan dat je had geïdealiseerd, je hebt het toch gedaan. Als ik dingen onder neem, wat mij zou kunnen trickeren dan neem ik een zuur snoepje. Door je smaakpapillen te prikkelen ga je minder snel discussiëren en door aan het zure te denken heb ik vaak minder last van triggers. Ik vindt de oplossing die je gevonden heb, om bij je vrienden te blijven. Een hele mooie, een teken van vertrouwen richting je vrienden. Groetjes, janine.