Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Dating fraudee

Ook ik ben er helaas ingetuind, begin februari Via Tinder een leuke Zwitser leren kennen. Was voor zaken in Nederland en kreeg het contract om een booreiland voor de kust van Turkije te maken. Had hem al gegoocheld en inderdaad zijn naam stond onder het top management. Op Facebook gegoocheld maar daar was een andere persoon te zien. Had totaal geen argwaan. De eerste weken verbleef hij aan het vasteland van Turkije en hadden we veel telefonisch contact soms ook video contact. Dat veranderde toen hij op het eiland zat. Geen verbinding met het internet omdat het vertouwelijk was. 2 van zijn werknemers kregen een ongeluk en er moesten rekeningen betaald worden. Ik ben uiteindelijk third party geworden van de Corparate Trust Bank in London. Zodat ik de rekeningen kon overmaken. En toen was zijn rekening geblokkeerd, en moest de rekening van de ingenieur betaald worden. Ik heb uiteindelijk €4000,00 betaald, meer had ik niet. Ik heb ook nog bemiddeld bij een kennis van hem via SMS. Die hem voor €43.000,00 ging helpen. Nu weet ik dat ze samenwerkte. Daarna vroeg hij om nog eens €3.700 die ik overmaakte naar een Turks rekening nummer. En toen was daar de bank die mijn rekening blokkeerde. Ik voel me zo stom, ook al omdat ik zijn naam en foto’s opzocht op internet, en niets kon vinden. 
Nu weet ik wel dat al de foto’s die hij gebruikte van een Amerikaan zijn. 
Mijn €4000 ben ik kwijt maar het ergste vind ik dat mijn vertrouwen zo beschadigd is. 
Weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, het is nog zo kort geleden. Vorige week 

Bezig met laden...

37 Reacties *

30 mei 2022
Hallo allemaal, Ik heb in een aantal reacties van jullie prive gegevens weggehaald omdat we geen gegevens openbaar willen maken die kunnen leiden tot een persoon. Lees er meer over in onze huisregels: https://community.slachtofferhulp.nl/huisregels Als jullie hier vragen over hebben hoor ik het graag. Groetjes, Eva
23 mei 2022
Hi Tincay. O sorry-verkeerd mail adres gekopieerd !! Lieve groet terug
19 mei 2022
HI Tuncy. stuur mailtje en fotos naar Rick - de man waarvan de fotos gestolen zijn absoluut niet contacten!!.meestal weten ze het al (kunnen er niets aan doen of hebben hun account op insta al verwijderd )
23 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi Mottojee15, bedankt voor het mail adres, maar dit is een uitgever, die een boek publiceert! heb jij het juiste mail adres van Rick? Wil graag erachter komen wie de man op de foto is? alvast bedankt en fijne dag, lieve groet,
17 mei 2022
Nou het is voor mij nu 3,5 maand geleden. Het contact heeft 1 maand geduurd. Maar de intensiteit van het contact was behoorlijk. Dus voor mijn gevoel, viel ik in een gat. Woede en nu voornamelijk, twijfel aan mijn inschattingsvermogen. Was ik dan zo aan een nieuwe liefde toe. Ja, is het antwoord en dat maakt me zo ontzettend verdrietig. Ik weet nu, dat je dit voornamelijk alleen verwerkt. Omdat er ook een oordeel op ligt vanuit de buitenwacht. Want je hebt degene nooit in het echt ontmoet, dus hoe kan je je dan zo voelen. Ik praat er ook niet over, het enige wat ik daar nu over zeg, is dat ik er last van heb. Ik wil best delen maar nooit te lang. Word er behoorlijk verdrietig van, van de verrotte wereld, ook op dit vlak. Groetjes Marjon
17 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Ik begrijp je helemaal, we willen allemaal toch liefde!!! En ze hebben het weer afgenomen, het vertrouwen, wat je aan een ander geeft. Maar ik denk dat we eerst door het verdriet en woede en ongeloof heen moeten, voordat we verder kunnen. Maar zie ook in dat ik nog een lange weg te gaan hebt. Groetjes
19 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Lieve Marjon, en allen die dit lezen, ik had via tinder een match, precies een maand geleden. een goed uitziende Noor, zijn naam is ...., 46 jaar, met baardje, eerlijk gezicht, stuk of 4 foto's. ik dacht nog hmm wat moet ik met een Noor. nou hij was erg in mij geinteresseerd, en woonde sinds 1,5 jaar in rotterdam. zijn vader was jong overleden en was toen met zijn moeder van zijn 43 naar usa, ohio geemigreerd. en ook was hij engineer. nou 3 dagen na contact, moest hij naar istanbul voor een project. zag geen kwaad erin, en hij was lief, stuurde zoveel lieve berichten, muziek en ga zo maar door. af en toe bellen, en dat werd steeds meer. ik vond het wel raar dat hij het niet had over facetimen, en ging toch een beetje, twijfelen. Nou hij wilde wel skypen, want ik vond het to good to be true. hielp hem zelfs met het project en werd toen gevraagd om via zijn bank geld over te maken, met zijn wachtwoord ect naar een bank in china. na dat lukte 2x 200000 euro. ik dacht nog, jeeh hoe kan het dat mij dat wel lukt, en hem niet, want dat gaf hij aan, dat het niet vanuit istanbul was gelukt en hij daarom niet terug kon naar nederland. maar oke er moest nog 400000, euro naar china toe, en dat zou hij dan bij vrienden navragen of ze dat konden voorschieten, dacht nog nou die vrienden zijn dan best rijk. haha hoe dom en verliefd ben je dan!! nou daar kwam het de volgende ochtend en dat was gister (18-05) of ik ook een bijdrage kon leveren aan het project, en hij zou mij dan terugbetalen als de bank niet meer bevroren zou zijn in amerika. haha nou toen kreeg ik pijn in mijn buik en dacht, oh nee dit is niet goed. hij merkte aan mij dat ik het niet ging doen, en zij dat ik hem daar mee pijn doet. duh... klaar ermee. doet pijn. alle aandacht in 1 x weg, verdriet, voel me dom, naief. en inderdaar het skypen tot 2 aan toe, was ook zo raar, zag iemand maar die mond praatte en ging heen en weer, maar leek of iemand anders aan het praten was. nou je bent niet de enige en lees dat velen van ons hetzelfde hebben meegemaakt. gelukkig geen geld overgemaakt. de man op de foto is natuurlijk niet de persoon. ben wel benieuwd wie hij is, en waar hij woont. wil hem waarschuwen, dus dames en heren als jullie ideeen hebben, want kan er 400 euro voor betalen om daar achter te komen, maar dat heb ik er nou net niet voor over. iedereen heel veel sterkte. lieve groet, hij
17 mei 2022
Hoe gingen jullie om met de emoties en de woede toen jullie dit overkwam. Ik merk aan mezelf dat ik lichamelijk helemaal uitgeput bent, en dat ik het liefst wegkruip waar niemand me kan zien. Helaas gaat mijn werk door, en zeg ik dat ik me niet lekker voelt. Ik praat ook met niemand hierover. Misschien wil iemand uit deze groep zijn verhaal kwijt? Telefonisch of E-mail?
18 mei 2022

Als antwoord op door abbd84abb3db4f…

je mag rustig met mij praten , als je wilt
28 mei 2022

Als antwoord op door abbd84abb3db4f…

Hinderkien, Ik stuur je een privé berichtje. Groetjes Bianca
16 mei 2022
toch uitkijken want contracten kunnen ook vals zijn en rekeningen ook . mijn vader heeft vroeger bij de politie gewerkt en geloof me geef maar geencent want je bent al een keer opgelicht en die man gaat zeker het zelfde doen , je hebt te maken met schonenschijn . ik heb een vriendin in Nederland en zij verteld zelf ook dat oplichters op internet zit facebook en twitter en site waar je kan date . ik zelf geef niks meer aan iemand die ik niet ken
16 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja die contracten zijn zeker vals, jammer dat je vertrouwen zo beschadigd word.
16 mei 2022
Dat was bij mij ook namelijk een YouTube filmpje..ze had gezegd dat het geluid het vaak niet deed. Wat dus ook bleek. In mijn geval was het dubbelop...degene waar ze de foto's en filmpje van gebruikt hadden. Was dus een Braziliaans senior fotomodel. Tja...ze zijn gewiekst. Ik hoop dat je het niet teveel bij jezelf zoekt. En dat met de bank had ik ook. Heel veel gemeenschappelijke punten, in wat je omschreef, ander beroep, ook werkzaam in buitenland, moeilijk bereikbaar ect...bij mij weduwe en bij jou? Groetjes Marjon
16 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Nee bij mij geen weduwe, maar een sinds 5 jaar gescheiden man. Wilde nog 1x een groot project doen en dan wat rustiger gaan leven. Ja die filmpjes het is echt als je het ziet, ook contracten en rekeningen het is net allemaal echt. Zelfs gaan inloggen bij een bank, het is niet te bevatten. Ze gaan heel ver
16 mei 2022
Ze blijven je achtervolgen, is het niet op Fb dan op instagram en nu volgen ze je al op etsy. Ze kunnen je dan helpen, zeggen ze. En ook daar krijg je weer berichtjes van ze. En opeens vroeg me iemand geld, want ze moeder was ziek. Ik heb gemediteerd geblokkeerd. Het houd niet op en ze vinden je overal. Maar het is niet alleen Nigeria. Ze komen van heide en ver. Zelf in Nederland zitten er genoeg.
16 mei 2022

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

grote deels is uit Nigeria . er zijn zelfs filmpjes dat het in Nigeria wordt promoot
16 mei 2022
o mijn god dat is ook dom net als ik waar ik nu achter ben je krijg je niet terug nu naar 5 mnd weer een geld bedrag van 2,000 eur maar ik zei dat heb ik niet hij zei dat verkoop je toch je spullen en heb toen email verwijdert en banknm door gegeven nu weer op mijn facebook dit is gewoon gekke werk nu veel oplichters maar hij is een oplichter maar nu zit heel zijn fam er op want vrouwen doen dat ook vreselijk is dat hij zei dat hij in australlie zit en in havanna en in cuba en een ander zei uit azie
16 mei 2022
een dierentuin met oplichters in een kooi klink niet slecht , soms even een banaan gooi en ze worden ,,,, helemaal wilt . oplichter in Nigeria zijn er dol op
16 mei 2022
Sterkte allemaal! Van alle vormen van oplichting vind ik datingfraude de ergste, dat gaat zo diep. En die oplichters zijn zo goed dat je geen moment aan oplichting denkt. Wat ik zelf erg vind is dat zo weinig vrouwen openlijk of desnoods anoniem hun verhaal vertellen. Des te meer we waarschuwen, des te meer nieuwe slachtoffers we kunnen voorkomen. Ik heb nu een aanvraag van een landelijke krant over fraude, maar zelf ben ik geen slachtoffer van datingfraude. Mocht iemand haar verhaal met de krant willen delen, stuur me een berichtje naar, dan geef ik je de gegevens van de journaliste door. Je kunt me ook een Whatsapp sturen naar ...
16 mei 2022

Als antwoord op door bb8bd382480240…

Het is vaak de schaamte. Hoe is het mogelijk dat ik daar ik trap. Ze gaan zo ver in hun verhaal dat je echt geen twijfels heb. En daarbij spelen ook gevoelens mee. Het is heel pijnlijk
16 mei 2022
Wat vind ik dit weer erg om te lezen. Ik ben in januari bijna opgelicht. Maar ben op tijd uit de roes ontwaakt. Bij mij ging het om een vrouw op Lexa. Diamant taxateur. Mijn verhaal staat ook hier. Heb je hem echt ook gezien met telefoon. Ik heb namelijk het vermoeden dat deze man of vrouw dezelfde club is. Politie doet niets...Lexa blokkeert veel...Tot vandaag de dag, heb ik er last van. Ben boos voornamelijk en ben in en in gekwetst. Ik geloofde een beetje in de liefde weer. Na 6 jaar. Ik wens jou alle kracht toe en vertrouwen dat er toch ook goede mensen bestaan. Groetjes Marjon
16 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hi Marjon, ja ik heb hem echt gezien. Maar nu blijkt het een video opname te zijn geweest van de persoon waar hij de foto’s van gebruikte. Dan viel de verbinding weg, en belde hij opnieuw. Ja het ergste is het vertrouwen, en ook de schaamte. Want ik kan het aan niemand kwijt.
15 mei 2022
ik vind het erg maar je komt er wel overheen . zie het zo je heb nu een ervaring opgebouwd waardoor je ook straks ook die fout niet meer kan maken , ook maken liefde blind soms . vaak zijn het buitelanders want ik weet dat er in Amsterdam een café waar veel oplichters van Nigeria komen en met geld gooien en met broeken van G star met dure horloges , politie weet het maar doen geen fuck om de mensen te helpen . een gewoon niks overmaken als het een buitenlander is en ook niks overmaken naar een Nederlander want als ze zeggen ik heb niks dat is een leugen want ze hebben soms een uitkering . dan ben je op de hoogte , groetjes machiel
15 mei 2022
Ik ga daar eens op kijken. Dankjewel
15 mei 2022
Scambusters-Cuora..daar kan je veel verhalen op lezen
15 mei 2022
geef alles op wat je aan info hebt , hij heeft minimaal 4 fotos nodig..Rick reageert dezelfde dag nog ( even rekeninghouder dat deze detective in de US zit)
15 mei 2022
sorry -fotos op Instagram ( niet Tinder)..de scammers gebruiken by the way heel veel fotos van Gay Influencers deze dagen..de profielen staan open en de foto zijn makkelijk te stelen..en wij ( als hetero vrouw) komen niet op deze profielen .
15 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik ga die Rick contacten, moet ik de naam opgeven van de persoon die ik denk waar ik mee te maken heb?
15 mei 2022
Hi Hinderkien..nee ik had inlog voor een bank in Chicago waar 6 miljoen dollar op "stond". Rick doet het gratis, je mag een kleine donatie doen van 10 dollar-maar dat is vrijwillig. Ik heb ook aangifte gedaan en heb alles wat ik had aan Whastapp etc op stick gezet en deze aan politie gegeven. Ze kunnen er niets mee , maar toch..Ik was zelfs aangifte aan het doen toen mijn Scammer "Robert " mij belde .ze geven niet op. Ik heb na een paar weken geen contact op een ochtend weer een telefoontje gekregen , heb de scammer geconfronteerd met mijn gevonden fotos & profiel op Tinder ..hij was erg emtioneel en toonde berouw ..zou het geld terug betalen en hield echt van mij ( Duhhhhh) ..op het politie bureau was men heel begripvol en gaven mij geen naar gevoel..de agent vertelde zelfs dat er een collega agent voor heel veel geld was opgelicht door een vrouw ( gescammed) ..dus ook een agent overkomt het!
26 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi mottojee15, je scammer heette Robert? Toevallig z'n achternaam met een j?en son op t laatst? Ben benieuwd of je de zelfde oplichter had als mij.
26 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~3672] ., hij noemde zichzelf .. uit .... 50 jaar oud - foto’s gebruikt van een Spaanse gay influencer op Instagram en filmpjes aangepast voor gebruik van face time v d zelfde man . Had ook telefoon nummer uit Chicago waar hij “werkte “ , sprak perfect Engels zonder accent .
15 mei 2022
Het is niet stom. Er trappen zoveel mensen in. Mij is het ook gebeurd. Ik heb geld ? overgemaakt bij mijn bank en die waarschuwde me al, maar ik geloofde haar niet. Het ging dus niet vanaf mijn account te storten, dus kreeg ik een rekening nummer in Italië. Ik weet niet hoe dit gaat. Ik weet alleen dat ik ook veel geld kwijt was. Ja. Het was van mij ook stom. Maar wat doe je eraan als die je zo in de tang hebben, met hun lieve woordjes. Ik wens je heel veel sterkte.
15 mei 2022

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Wat verdrietig te horen, ik vind het zo erg allemaal. En diep in ons hart weten we het, maar we trappen er zo in. Het kost ons geld maar het belangrijkste is dat wij het vertrouwen helemaal kwijt raken. Verschrikkelijk
15 mei 2022
Geef jezelf alsjeblieft de tijd om dit te verwerken..ik heb bijna zo n zelfde verhaal..man ontmoet op Tinder...ook een tweede persoon in het scammen aanwezig en een overmaak gemaakt naar een Turkse bank In Istanboel ..de bank heeft mij Godzijdank geblokkeerd en contact met mij gezocht...je bent totaal van slag! alsof je tegen een glazen deur bent opgelopen...Ik heb degene de mij heeft gescammend daarna nog gesproken en hij toonde berouw ( per onzin natuurlijk) en zou het geld terug betalen... het is nu 4 maanden verder en eindelijk voel ik me weer een beetje okay..het is niet eens het geld..het is het vertrouwen dat je kwijt bent..Ook ik had videochat en elke dag bellen en appen..het zijn hele slimme criminelen..en idd..zoals iedereen al zegt,,nooit geld overmaken naar een vreemde..maar omdat je zijn bankrekening hebt gezien en de gesprekken echt intens en intelligent zijn..ga je toch overstag.. super waardeloos !! Ik ben heel lang boos op mezelf geweest..hoe kon ik zo stom zijn!!..maar we blijven mens. je kan de fotos die je hebt sturen naar een meneer die de fotos gratis voor je nakijkt op plekken waar wij in nL niet bij kunnen..de man die ze bij mij gebruikte bleek een Spaanse Gay Influencer te zijn ( die heb ik zelf gevonden na heeeeel veel uren spitten en op details gaan zoeken op de fotos die gestuurd zijn ) ..toen ik dat gevonden had kon ik het een plekje geven en aan mijn eigen herstel beginnen..want het is en blijft heftig!!Rick Cassano is de scam buster. ik mag zijn mail adres delen: invquery@protonmail.com. Veel sterkte , big hug
15 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Bedankt voor je lieve woorden, had jij soms ook toegang tot de Corporate Trust Banque? En Rick Cassano doet dit gratis? Misschien moet ik dit ook eens doen. Volgende week moet ik aangifte doen bij de politie. Hoe heb ik zo verschrikkelijk stom kunnen zijn.
18 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hallo, Ik wil je ontzettend bedanken voor het delen van het e-mail adres van Rick. Dankzij hem weet ik dat ik te maken heb met iemand die zich anders voordoet dan wie hij werkelijk is! Met foto’s van 5 a 6 jaar oud van iemand anders, al meerdere malen gepakt om mensen op te lichten. Mijn alarmbellen gingen af toen hij me vanochtend ineens om geld vroeg, terwijl hij me eerder vertelde dat hij een rijk man zou zijn. Hij heeft me heel snel ingepakt met zijn mooie praatjes, mooie toekomst plannen, wilde hierheen verhuizen. Ik schaam me zo!!!! Ik wilde zelfs mijn huwelijk verbreken voor hem. Gelukkig weet mijn man hier niks van en heb ik onze gesprekken geheim kunnen houden maar ik voel me zo ellendig :( Ik heb gezegd dat ik vrijdag pas geld krijg dus heb gelukkig niks gegeven. Nu wil ik hem het liefst voor de gek blijven houden.
18 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi Ik heb gebruik gemaakt van de diensten van Rick. Er is uitgekomen dat de naam van een Amerikaan is die inderdaad werkt bij het bedrijf waar ze het over hebben. En de foto’s hebben ze van instagram gehaald van een Nederlander die in Amerika woont. Ik heb hem ingelicht dat zijn foto’s gebruikt werden op Insta en Facebook. En zelfs ook onder andere namen. Hij ging gelijk actie ondernemen. Verliefd geworden op die foto’s, wat een mooi mens. Het verlies voelt nu nog zwaarder.