Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Relatiegeweld

Hallo allemaal,

Ik ben net 1,5 maand weggegaan bij mijn vriend. We waren gek op elkaar en hielden allebei ontzettend veel van elkaar. De eerste 1,5 tot 2 jaar was het goed. Al wel met wat red flags. Maar de laatste 2 jaar werd ik verbaal en fysiek mishandeld. We wilden het zo graag oplossen en hij is een goed mens. Maar heeft door zn kindertijd en misschien wel door een stoornis wie weet, hele heftige emotionele problemen. Kon niet normaal conflict hebben en heeft een probleem met emoties reguleren en agressie. Ik heb het er ontzettend moeilijk mee te verwerken maar ben wel in therapie. Ik heb zo veel heftigs meegemaakt en heb ook veel liefde met hem gekend dat het heel ingewikkeld is om te plaatsen allemaal. Ik mis het goede aan hem en de connectie die we hadden. We wilden een leven samen en een gezin uiteindelijk. We waren maatjes voor een hele tijd. Tegelijk heeft hij me zo veel pijn gedaan. Fysiek, verbaal door pesterijen en het kapotmaken van mijn spullen. Het is alsof ik 2 mensen in 1 lichaam heb gekend. Ik mis onze connectie maar ben opgelucht dat ik nu voor mezelf heb gekozen. We waren samen van mijn 19e tot mijn 23e. Ik voel me erg alleen ondanks dat ik een lieve famillie en vriendengroep heb. Ik zou het zo fijn vinden contact te hebben met iemand die soortgelijke ervaringen heeft. 

Bedankt voor het lezen x 

Bezig met laden...

5 Reacties *

01 juli 2022
Hoi Peetje, ik herken mij ook heel erg in je verhaal. Ik heb lang in een soortgelijke situatie gezeten en ook zelfs twee kinderen gekregen. Ik zeg nu ook altijd dat het een man was met 2 gezichten. Ook zeer getraumatiseerd door zijn verleden en daardoor heb ik ook een eeuwigheid aan hoop en begrip gehad. Totdat ik intern steeds bozer werd vanwege zijn gedrag en merkte dat ik zelf compleet ben verdwenen en niet meer wist wie ik eigenlijk was. Mocht je keer meer willen uitwisselen stuur mij gerust een prive bericht. Ik herken ook zo dat het moeilijk is om hier over te delen met je omgeving. Ik merk dat ik het extra lastig vindt omdat hij ook de vader van mijn kinderen is en ik niet wil dat mensen hem als een slecht mens zien...
25 mei 2022
Fijn dat je opgelucht bent met dat je voor jezelf hebt gekozen, jijzelf bent immers het belangrijkst. Het is ook lastig te plaatsen als je twee gezichten / personen hebt gekend. Ik heb dan wel niet 'de mooiste' momenten met m'n ex beleeft maar kan die twee gezichten dan weer wel aan hem toeschrijven.. aangezien ik zeker óók mooie tijden met hem heb gekend. Inmiddels is mijn beeld wel bijgesteld. Nu de 'blinde' liefde weg is, besef ik beter dat ik hem vaak ook geromantiseerd heb. Ik verdien beter dan hoe hij me heeft behandeld. De eenzaamheid kwam bij mij ook, ik moest leren loslaten. Het was ook mijn gevoel en die van niemand anders, naarmate de tijd verstreek en veel praten kreeg ook dat een plekje. Wees gezegend met een lieve familie en vriendengroep ondanks het gevoel van eenzaamheid, want daar zul je misschien zodra het een plekje begint te krijgen enorm dankbaar voor zijn. Voor de rest wil ik je veel kracht toewensen. Je kunt dit. Je opluchting en je hulp in de vorm van therapie zijn stappen in de goede richting. Hopelijk zul je je snel minder eenzaam voelen.
17 mei 2022
Lieve Peetje, Ik herken je verhaal zo goed. Wat moet het moeilijk zijn om de stap te zetten om weg te gaan. Wat veel mensen niet zien is dat er ook die lieve, fijne kant is. Precies zoals je zegt, alsof er twee personen in één lichaam zitten. Ik kan je niet ondersteunen, want ik heb de stap om weg te gaan nooit durven maken. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van wat er allemaal gebeurt is. Goed dat je hier hulp in hebt in de vorm van therapie. Liefs, Marion
15 mei 2022
Hi Peetje, Ik kan mij heel goed voorstellen dat je je alleen voelt ondanks jouw geweldige support team. In gedachten ben je nog bezig met het verwerken van ook de mooie momenten, die zij niet (hebben) kunnen zien. Althans, zo was het voor mij... Ik heb 10 jaar in een relatie gezeten wat vooral uit mentale mishandeling bestond. Toen het kapot ging, bleef ik mij heel erg vasthouden aan de goede momenten. Mocht je mij meer willen vragen, mag dat altijd hier of in een privéberichtje. ?
14 mei 2022
Hi Peetje, Ik reageer eigenlijk nooit op verhalen maar ik herken heel veel van wat je schrijft. Ik was ook 19 toen ik mijn exvriend leerde kennen en 21 toen het uiteindelijk uitging, nu ben ik 24 en nog steeds wanneer ik het er met iemand over heb weet ik niet hoé ik moet uitleggen dat ik ook mijn mijn mooiste momenten met hem heb beleeft. Ik heb ervoor gekozen om het niet met iedereen te delen en maar een paar mensen in mijn omgeving weten ervan, maar ik merk dat ze het niet begrijpen. Niet hoe je intens van iemand kan houden en aan de andere kant ook pijn kan hebben. Anyhow, ik ken eigenlijk ook niemand met soortgelijke ervaringen en het lijkt me fijn om het er eens met iemand erover te hebben die weet hoe het is :) Ik weet alleen niet hoe je hier een privé bericht stuurt. Maar mocht je het leuk vinden, laat het maar weten! Liefs Katy