Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Is er iets mis

Misschien is alles ok. Zondag merkte ik dat ik mijn rijbewijs kwijt was. Misschien al enkele dagen. Meteen via digid op site van  rwd gemeld. En iKCheck geactiveerd. Ben verder niets kwijt. Geen naam, adresgegevens. De vragen die ik nu heb, wat kan een oneerlijke vinder. Hoe lang duurt t voordat ik kan merken dat er idfraude is. Tot hoe lang kan dit doorgaan ( rijbewijs geldig tot 2029). Wat kan ik nu al doen om schade te beperken. Als eerlijke vinder het rijbewijs bij politie of gemeente afgeeft krijg ik dan bericht. Kan ik zelf bij politie navraag doen of rijbewijs is gevonden? Dank voor reacties

Bezig met laden...

6 Reacties *

12 mei 2022
Nu, na aantal dagen Drenthe, thuis en daar ligt mijn rijbewijs in een kast? Veel geleerd deze dagen. Dank voor de reacties en voor iedereen die het nodig heeft STERKTE
12 mei 2022
Zie min vorige reactie op Berg22 niet staan. Ik heb de politie gebeld. Aangifte is nu niet mogelijk(nog geen fraude) mijn verhaal is wel genoteerd. Vraag die ik blijf houden is dat nu rijbewijs bij RDW als ongeldig staat, particulieren dat snel kunnen zien. Als iemand mij een (kopie)rijbewijs zou sturen, zou ik niet denken aan controle bij RDW ( vanaf nu wel natuurlijk)
11 mei 2022
Ik zou wel even online of persoonlijk aangifte doen bij de politie. Met alleen een rijbewijs kan je op zich niet veel doen. Dus na de aangifte zou ik mij niet al teveel zorgen over maken
12 mei 2022

Als antwoord op door a92f3d3652a940…

Nogmaals dank. Ik ga morgen als ik weer thuis ben ook het bkr register raadplegen. Mocht daar geen lening of zo staan, ben ik wel geruster. Verbaas me wel over t gemak waarmee blijkbaar leningen (bezocht wat sites) zijn af te sluiten. Foto wordt blijkbaar niet gecontroleerd? Maak me inmiddels minder zorgen
10 mei 2022
Ik heb het ook meegemaakt met id fraudes. Je merkt ca een halfjaar over de post mits diegene misbruikt met je naam en wat gekocht . Ze komen met je naam en geboorte datum adres achter en dan krijgt je deurwaarders op de stoep of per post. Fat je kosten moet betallen. Zodra je een hebt moet je dit ook bij politieburo aangifte toen . Ik heb voor die tijd aangifte gedaan zodat ik niets van die fraude koste kan maken . Ja na half jaar kreeg ik deurwaarder aan de deur en met dit heb ik met formulier van hun bij politieburo afgeven . Nu is het zaak bezig en wordt opgepakt Id fraude is strafbaar. Wat ook is om die laten vernieuwen ook heb je tot 2029. Ik heb het ook laten veranderen gelijk SUC6
10 mei 2022
Ook aangifte doen bij de politie