Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

mishandeling geestelijk en lichamelijk door partner

Dit zal niemand begeijpen. Zeker in mijn omgeving. Dus kan het met niemand delen. Daar ga ik bijna aan onder door! OK ben día mishandeld. Maar blijft met hem samen wonen, dus relator houden. Hij heeft DIT gedurende psychose gedaan. Weigerde medicatie. Zit in Spaanse gevangenis, IS wel ff anders dan un Nederland. In 6 maanden 3x gezien en wel intense briefwisseling, waarin hij alles verteldt en om vergiffenis vraagt. Iedere brief en heb ER al kleine 200.Hij moet nog 1jaar. IS flink depressief en EINDELIJK aan de pillen. Ik ha binnenkort naar een psycholoog.

Bezig met laden...

3 Reacties *

04 mei 2022
Hi Mariana, Bedankt voor het delen. Nu zijn er al twee mensen die je (proberen te) begrijpen, wie weet zijn het er meer en hoef je dit leed niet zo alleen te dragen. Ik kan me voorstellen dat je in conflict bent over deze nare situatie, zo klinkt het althans. Wellicht was je relatie stabiel voor dit alles gebeurde en had je voor je gevoel plotseling met een ander persoon te maken, iemand die je niet herkende, door die psychose. Wat een nare ervaring lijkt me dat! Ondanks dit alles is het inderdaad goed om stil te staan bij jouw gevoel. Want jij hebt dit meegemaakt in volledige helderheid van geest en moet dit nu allemaal zien te verwerken. Wat goed dat je een psycholoog hebt gezocht en ik hoop dat het je gaat helpen. Want dat is ook de voorwaarde voor een gezonde relatie. Groet, Henk
03 mei 2022
Hallo Mariana, Wat dapper dat je hier je verhaal wilt delen! Het is jammer dat je dit niet kan in je omgeving, want het is juist belangrijk dat je je veilig voelt en/of gesteund/opgevangen kan worden door je omgeving, juist wanneer het niet goed gaat. Ik begrijp dat je in een hele onveilige situatie en dat is vreselijk. Dit verdient je niet! Ik kan uit je verhaal niet opmaken wat je wil in deze relatie? Wil je eruit stappen, wil je werken aan de relatie? Wat zou jij willen? Het is belangrijk hoe jij je voelt en waar jij behoefte aan hebt. Jij staat op de eerste plaats! Niemand heeft het recht om jou zo te behandelen. Het is een goede stap om dit bespreekbaar maken met een psycholoog. Want dit hoeft je niet alleen te doen! Hou je taai en ik wens je veel sterkte en wijsheid toe. Je bent altijd welkom hier om je verhaal te delen.
03 mei 2022
Je kan hier alles delen,weet dat...Blijf sterk Mariana.Hoop dat de psycholoog je kan helpen...