Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

ik weet het niet meer

beste lezers 

eerst moet ik beginen met te zeggen dat ik me rot schaam dat ik nu pas aan de bel heb getrokken maar ik zal bij het begin beginnen 

ik ben geboren in een grote stad  en ben op jonge leeftijd verhuist naar een dorp me ouders kregen vaker ruzie en ging slechter op school mijn ouder wisten niet meer wat liefde is en ook niet wat liefde voor je kind was dus we werden verwaarloost om het maar plat te zeggen mijn oudere broer dus ook ik was nog klein dus moest naar bed gebracht worden en dat was het probleem het begon met aan mijn piemeltje te zitten daarna aan die van hem daarna moets ik hem in mijn mond nemen het duurt niet lang het is maar eventjes heet ging al snel een stap veder door mij zijn urine te laten drinken ik durfde niets te zeggen tegen mijn ouders die geloven met toch niet later ben ik uit huis geplaatst en ben ik in een zorg instelling terecht gekomen en heb zelf ook een sexueelmisbruik gepleegt op de zelfde wijzen als bij mijn is gedaan ik heb hem alleen geen urine laten drinken toen dit aan het licht kwam ben ik naar een woon vorziening gebracht waar mannen\vrouwen zitten met het zelfde probleem toen is ook pas bij familie aan het licht gekomen wat er met mij gebeurt is dit is nu 20 jaar geleden en heb het nu pas allemaal een plekje kunnen geven en durf ik eindelijk aangiften te doen bij de politie 

Bezig met laden...

3 Reacties

21 april 2022 (bewerkt)
Hi Nouk, Wat goed van je dat je hier jouw verhaal deelt. Ik begrijp de schaamte goed, maar dit is absoluut niet nodig. Niet om wat jou is aangedaan en niet om het feit dat je nu aan de bel trekt. Voor mij is het ook 20 jaar geleden dat ik seksueel misbruikt ben. Bij mij heeft het ook jaren geduurd om überhaupt te praten erover, laat staan de aangifte. Dit heb ik een maand geleden in gang gezet. Goed te lezen dat je met behulp van professionele zorg het een plekje hebt kunnen geven en vooruit gaat. ?
20 april 2022 (bewerkt)
Hoi Philip Nee dat heb ik ook niet daar gedaan dat was alleen maar om mijn straf voor mijn delict uit te zitten daar na ben ik 15 jaar in therapie gegaan dit duurt zo lang omdat je eerst vertrouwen moet op bouwen en dan komt er nog meer los als alleen het misbruik bijvoorbeeld de ruzies tussen mijn ouders het uit huis geplaatst worden op 6jarige leeftijd maar de aangifte van weet ik dat het niet op lost maar wel een mooie afsluiting van de therapie die ik heb gevolgd
20 april 2022
Beste Nouk, Dapper van je om je verhaal te posten. Begrijpelijk dat je je rot schaamt. Je schamen voor iets wat jou aangedaan is, is herkenbaar voor menig lotgenoot. Je hoeft je niet schamen voor iets waar je geen schuld aan hebt. Het zou wel heel bijzonder zijn geweest als je je toen had verweerd. Je schrijft dat je in een woonvoorziening hebt gewoond met meer mensen die hetzelfde probleem hadden. Ik maak daar niet uit op dat het ook therapie hebt gehad om je ervaringen te verwerken. Je kunt wel aangifte doen, maar dat is maar een deeltje van het verwerken. Wil je daar nog iets over schrijven?