Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Amerikaanse bouw aannemer

Amerikaanse bouwaannemer 

 

Via Instagram kreeg ik uitnodiging van Brien Greenhoff. Een Amerikaanse bouwaannemer uit San Diego. We raakten aan de praat en er was veel wederzijdse interesse. Al snel wilde hij communiceren via Hangouts omdat hij dan makkelijker kon chatten als hij op z’n werk was. We vertelden over ons verleden als snel voelde het vertrouwd. Hij was weduwnaar en had een moeilijke jeugd gehad. Zijn ouders waren jong overleden en hij werd opgevangen door een oom en tante in Brazilië. Op zijn 36e was hij teruggegaan naar de USA. We praatten op vaste tijden. In zijn pauzes en na zijn werk. Zodra ik tijd had, wilde ik met hem praten. Als snel was ik stapelverliefd. Hij was erg meelevend en stuurde me romantische liedjes en teksten. Hij onthield alles in detail wat ik hem verteld had. Eén keer heb ik met beeld gebeld maar zag hem maar even en het beeld liep niet synchroon. Hij was bezig om een contract te krijgen voor een groot project in Singapore. Vrij snel had ik hem heel veel toevertrouwd. Het contact was heel intensief en al snel vroeg hij mij ten huwelijk. Als hij het contract in Singapore zou krijgen, zou hij daarna naar Nederland emigreren om samen een leven op te bouwen. Hij kreeg het contract en stuurde een foto door naar mij. Zeven miljoen dollar zou het ermee verdienen. Hij stuurde foto’s van verlovingsringen, liet me zoeken naar een appartement met zicht op het water en beloofde dat al mijn geldzorgen opgelost werden zodra hij hier was. Hij stuurde foto’s van de reis, zijn hotelkamer en het bouwterrein. Lang verhaal kort: na een tijdje werd hij overvallen nadat hij een verlovingsring voor mij gekocht. De ring gestolen, zijn creditcard en zijn telefoon verwoest. Hij was bont en blauw geslagen. Grote paniek bij mij. Na het herstellen van zijn kneuzingen biechtte hij op dat hij geen geld had om te eten en om naar het bouwterrein te gaan. Ondertussen was ik verslaafd aan het contact. Hij wist mij te troosten op moeilijke momenten en wist altijd de juiste woorden te zeggen. Ik heb geld overgemaakt door Bitcoins te kopen en door te sturen. Het plan wat we hadden werd steeds duidelijker. Ik had al een appartement uitgezocht, was op zoek naar een trouwjurk en trouwlocatie en dacht bij alles wat ik deed alleen maar aan hem en hoe de toekomst er uitzag voor ons samen. Zijn bankrekening was bevroren door de overval en dat bleef maar duren. Hij vroeg weer om geld en ik stuurde weer Bitcoins door. Hij stuurde foto’s door van mailverkeer met de bank en met één van de opdrachtgevers. Hij was er mee bezig en het zou snel goedkomen. Op een gegeven moment ging ik twijfelen aan hem. Ik heb een bericht gestuurd naar een Amerikaanse dame die hem volgde op Instagram. Wat bleek? Hij deed met haar precies hetzelfde. Stuurde dezelfde foto’s van zijn contract en verlovingsringen. Ik kon het niet geloven. Ik confronteerde hem ermee en hij beweerde dat zijn Facebook account en zijn e-mail gehackt waren en dat die vrouw onze band wilde verbreken. Ik twijfelde enorm maar was er wel kapot van. In paniek heb ik naar anderen geluisterd en heb hem geblokkeerd. Ondertussen werd er een zware depressie bij mijn geconstateerd. Na ongeveer 5 dagen mistte ik de aandacht zo erg dat ik hem weer toegevoegd heb. Hij was zeer teleurgesteld dat ik naar een vreemde vrouw had geluisterd en niet naar hem. Maar na wat gepraat, vergaf hij me. Ik nam mezelf wel voor om geen geld meer te geven. Hij begreep dat omdat ik al schulden had. Het contact was weer als vanouds hij probeerde me op te beuren maar de twijfel bleef. Na een paar dagen begon hij toch weer om geld te vragen. Hij vroeg niet maar smeekte. Hij zei dat hij langzaam doodging en dat ik hem niet wilde helpen. Opeens was de maat vol en heb ik hem geblokkeerd, al zijn foto’s verwijderd. Wat is het moeilijk zonder hem….. Ik blijf maar wachten op berichten van hem. Ik heb het erg zwaar, loop bij een psycholoog en krijg een verwijzing naar een psychiater. Ben mezelf compleet kwijt. Zie geen toekomst meer. Als klap op de vuurpijl krijg ik dagelijks zo’n tien uitnodigingen op Instagram. Bijna allemaal gescheiden mannen met een kind. Ik verwijder ze gelijk. Ik sta waarschijnlijk op een prooienlijst. Ik ga proberen hier uit te komen maar het zal een hele zware dobber zijn. Ongelooflijk wat zo’n man kan veroorzaken…… 

Bezig met laden...

13 Reacties *

30 mei 2022
Dankjewel Tilly, jij ook. Het zal wel even duren om dit alles te verwerken maar het moet zeker goed komen met ons!♥️
26 mei 2022
Hallo Tilly, Bedankt voor je reactie. Ja, het is ziekelijk wat die hufters ons aan hebben gedaan. Ik heb door dit ook hulp bij de GGZ gehad, maar het enige wat ze tegen mij kon zeggen is 'laat het los, ga verder met je leven, sluit het af' Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
27 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Zo makkelijk is dat zeker niet! Ik wens je heel veel sterkte!
24 mei 2022
Hallo Tilly, Bedankt voor het delen van je verhaal. Onbegrijpelijk dat er van die gewetenloze en harteloze monsters rondlopen die zo ontzettend misbruik van vrouwen maken. Ook ik heb hetzelfde ondervonden. Ik kwam in contact met iemand die zei een Amerikaanse neurochirurg te zijn en hij heeft mij opgelicht voor véél geld. Ik was super verliefd en blind. Ik ben daardoor erg emotioneel en financieel beschadigd en ben daarvoor zélfs bij een psycholoog geweest. Nu moet ik het achter mij laten en verder gaan met mijn leven. Ik wens je veel succes toe.
24 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoi Marlies, wat naar voor je dat je er zo'n last van hebt. Hier hetzelfde, ik ben in behandeling bij de GGZ. Het heeft mij ook best veel geld gekost. Door dit alles zit ik in de ziektewet en mijn werkgever werkt ook nog eens tegen. Heb sinds eind maart al geen inkomen meer.... Komt nog eens bij dat ik nog steeds veel uitnodigingen krijg via Instagram van scammers. Ik wens je veel sterkte met het verwerken van alles. Sowieso goed dat je hier ook je verhaal doet!
15 mei 2022
Tilly 12, fijn dat je je verhaal met ons deelt. Het lucht op om het van je af te schrijven. Het is zo zuur dat deze lui zo op je gevoel inspelen en je laten geloven dat het allemaal echt is. In principe moeten er direct alarmbellen afgaan op het moment dat je benaderd wordt door een man met kind, gescheiden en/of weduwnaar en waarvan de familie allemaal dood is. Het is gewoon allemaal fake. Op het moment dat er over trouwen en zo wordt gesproken, terwijl je iemand nog nooit ontmoet hebt, is een volgende alarmbel, als er om geld/bitcoins etc gevraagd wordt, dan moet er een volgende alarmbel af gaan. Oftewel ga nooit met deze lui in zee en kap het zo snel mogelijk af. Ze zijn jouw aandacht niet waard!
15 mei 2022

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Klopt. Ik heb er echt wel van geleerd. Het gaat gelukkig een stuk beter met me. Maar je wilt niet weten hoeveel uitnodigingen ik dagelijks krijg op Instagram. Bijna allemaal chirurgen, aannemers of militairen. Ik verwijder ze allemaal. Ook dagelijks zogenaamde persoonlijke berichten van een countryzanger die ik volg.... Ik sta volgens mij nog steeds op een 'prooienlijst' voor scanners. Maar aan mij gaan ze geen plezier meer beleven!
15 april 2022
Hee tilly 12, Dankjewel voor het delen van je verhaal! Mijn hart breekt als ik lees wat jou is aangedaan. En tegelijkertijd bewonder ik mij om jouw kracht. Helaas zijn dit soort type mensen vaak heel erg goed in wat ze doen. Ze zoeken mensen die heel veel liefde bij zich dragen, en maken daar graag misbruik van. Slachtoffer worden van dating fraude is nooit jouw fout! Het laat zien hoe liefdevol en respectvol jij bent. Het type mens dat graag iets over heeft voor een ander. Ontzettend dapper dat je hulp hebt gezocht. Dat zal misschien niet makkelijk voor je zijn geweest. Je vertrouwen is tenslotte net aangetast. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!
13 april 2022
Ooow meid ik begrijp je hier heel goed en ik leef echt met je mee. Hier hetzelfde alleen dan met een Amerikaanse engineer. Hij heet Jason Nicolas heel veel gemeen de twee weken dat hij thuis zat, daarna voor hij op de boot ging 1x kort beeld bellen. Hij had Google play cards and apple store cards nodig on internet re krijgen. Maar het werd steeds meer en ik vond het vreemd na zo veel geld uitgegeven te hebben heb ik contact gehad met Shell Nederland en die zeiden er is gewoon internet op onze boten en platforms zou raar zijn mensen laten werken voor hun salaris maar wel internet laten betalen voor de 4 weken dat ze hun gezin moeten missen. Al snel had ik hem hier mee geconfronteerd want ja hè hij ging een transfer aanvragen naar Nederland want hij wilde de droom relatie met mij en trouwen. Maar hij beweerde geen oplichter te zijn, ik heb me inmiddels ingelezen en het gaat precies zoals ik gelezen heb. Hij beweerd nu dat hij papieren voor de transfer heeft getekend dus ik verwacht over enkele weer een rare actie dat het om wen bepaalde reden niet door kan gaan.
13 april 2022
Hi Tilly, Wat een herkenbaar, maar ook vreselijk verhaal. Zoals je al hebt kunnen lezen ben je zeker niet de enige die dit is overkomen. Ze winnen je vertrouwen, palmen je helemaal in. Maak jezelf geen verwijten, jij bent slachtoffer in dit verhaal. Ze weten precies wat ze vertelt hebben omdat er een script is en er aantekeningen worden gemaakt. De kans is groot dat je met verschillende mannen hebt gechat. Ze beloven je de wereld maar laten je achter met een gebroken hart en als je pech hebt ook met een flinke schuld. Hoe het precies zit met de hoeveelheid reacties die ineens volgen op jouw social media kanalen weet ik niet. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Scammers zijn helaas overal. Zelfs op platforms als LinkedIn. Als je de mogelijkheid hebt rapporteer ze en blokkeer ze. Ik vind het heel moedig van je dat je bent gaan praten met een psycholoog. Ervaring leert dat praten helpt. Naast deze community heeft slachtofferhulp ook praatgroepen. Je kan misschien met de psycholoog bespreken of dit je kan helpen. Natuurlijk kan je hier ook altijd je verhaal kwijt. Ik wens je heel veel sterkte en geloof in je eigen kracht: je gaat hier veel sterker uitkomen! Lieve groet, Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
13 april 2022
Ach Tilly12, wat een herkenbaar verhaal. Bij mij was het een succesvolle ondernemer uit Engeland. Ik zat in een hele slechte periode in mijn leven en het lijkt wel of ze daar een neus voor hebben. Ook ik heb professionele hulp. Mijn vertrouwen in mannen is compleet weg. Ik wens je heel veel sterkte. Het gaat goed komen ?
13 april 2022
Ach arme Tilly 12, Het verhaal komt mij heel bekend voor, een klassieker onder gewetenloze scammers. Ik heb er zelf helaas ook mee te maken, bijna zelfde verhaal, mijn vrouw is inmiddels een ex vrouw geworden na maanden lang stiekem communicatie in de nachten achter mijn rug om. Gouden beloftes van een miljonair. Nog even zijn projekt afmaken in het buitenland en dan begint hun glorieuze toekomst. Ze is volledig in de ban van hem, een grote roze wolk, Appen en nog eens Appen, meneer zou half januari naar Nederland komen maar hij moet, vanwege plotseling tussentijdse problemen met zijn projekt, nog steeds arriveren op Schiphol. Ons gezin is totaal in verwarring gebracht door zo'n idioot en leugenaar. Men windt de vrouwtjes om hun vingers met emotionele praatjes en verlokken op die manier onstandvastige zielen. Nooit meer via social media met zulke oplichters contacten want de wereld zit vol met boeven. Het zijn geldwolven en jouw gevoelens interesseert hen eigenlijk helemaal niet. Alleen met echt 'face to face' contact heb je een idee met wie je te maken hebt in deze tijd en zelfs dan moet je nog oppassen. Verderf slaat overal om zich heen. Criminelen zijn het, met nepaccounts op facebook, LinkedIn, Instagram. Ga er nooit meer op in, neem geen enkel risico, zoek een echte lieverd om de hoek. Ik wens jou een snel herstel toe en kop op want er zijn ook zeer aantrekkelijke en liefdevolle partners in ons kleine landje hoor. Komt vast goed met je !!!
13 april 2022
Weer een verhaal zoals van andere slachtoffers van love scammers. Je wil zo graag liefde vinden en dan val je ten prooi aan zo'n harteloze oplichter. Heel veel sterkte en bedankt dat je je verhaal hier hebt gedeeld!