Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Waarschuwing

Mocht je benaderd worden door ene Johan Vanneste uit de UK? Meteen blokken die man en alle contact verbreken. Ik ben erin getuind en dat heeft me ongelooflijk veel geld gekost.

Bezig met laden...

9 Reacties *

13 april 2022
Hoi Nassau, zo herkenbaar. Maar ook wordt er zo makkelijk gezegd: hoe kan je in de val lopen? Ik weet het helaas maar al te goed. Je wordt zo meegesleurd in het hele plaatje wat je voor wordt gesteld. De druk wordt zo hoog opgevoerd dat je gewoon geen nee kan zeggen tegen je 'geliefde'. Bij mij duurde het 2 maanden voordat hij geld ging vragen. Je bent dan al compleet verslaafd aan de aandacht en liefde. Heel veel sterkte met het verwerken.
13 april 2022
beste mensen, NOOIT geld geven aan een onbekende, en zeker niet als je die nooit in levende lijve hebt gezien. Verliefdheid is 1 ding je hoofd koel houden is een ander ding. Iemand graag zien heeft niets met je portemonnee te maken! Wanneer je verliefd wordt en die zogenaamde geliefde je al meteen om geld vraagt, moet er een belletje gaan rinkelen, ik hoop van harte dat dit belletje op tijd rinkelt... Geld is vervangbaar maar de psychologische schade is onvergoedbaar. Fijne dag, hou het hoofd koel en laat je niet verleiden...
13 april 2022

Als antwoord op door 7059bf5568aa49…

Caravaggio, Geen geld geven... Je hebt helemaal gelijk! Maar het is zo gemakkelijk gezegd. Helaas haalt de techniek ons zo af en toe in. Veel bewijsmateriaal is vals maar lijkt zo ongelovelijk echt. Daarnaast zijn de scripts waar vaak mee wordt gewerkt heel strak in elkaar gezet. Ze winnen je vertrouwen en gaan pas later om geld vragen. Dat gebeurt vaak pas na enige tijd. Het gaat niet om 'domme' mensen die hierin trappen. Het zijn vaak goed opgeleide dames en heren die soms in een kwetsbare periode zitten. Daar maken de scammers gebruik van. Daarom is het zo belangrijk om zoveel mogelijk bekendheid te geven aan dit probleem. Gelukkig zijn er een aantal partijen die hier hard aan werken. Voor degene die helaas toch slachtoffer worden is de community om ze te ondersteunen. Groetjes, Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
12 april 2022
Ik wens je heel veel sterkte. Vele zijn je voor gegaan en vele zullen je nog volgen. Ik ben er zelf 2 jaar geleden ook ingetrapt en veel geld verloren.
12 april 2022
dit is zijn linkedin profiel
13 april 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~4610] ik heb de link even weggehaald omdat dit in strijd is met onze huisregels. Alles wat kan wijzen naar een persoon kunnen we niet accepteren omdat met deze informatie wellicht ook gefraudeerd wordt.
12 april 2022
Beste Ingrid, Sterkte met het verwerken van wat je aangedaan is? Het zijn schoften en jij was ter goede trouw!
12 april 2022
Sterkte! Jammer dat je geen foto kan plaatsten hier, voor jou heet hij Johan en voor een ander heeft hij een andere naam. Heel veel sterkte!
12 april 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Demi, De fotos die de scammers gebruiken zijn niet van zichzelf maar van andere onschuldige slachtoffers. Het zou niet zo netjes zijn om deze aan de schandpaal te nagelen. Er zijn wel sites waar je fotos kan uplaoden om anderen te waarschuwen dat deze foto wordt gebruikt door scammers. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur