Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Engineer uit Amerika

Goedemorgen,

 

Sinds een paar weken ben ik er achter gekomen dat ik er in getrapt ben. Mijn huidige relatie was niet meer wat het moest zijn maar ik was niet echt opzoek naar iets ander. Toen via instagram werd ik benaderd door Jason, hij is/was 43 jaar woont in Amerika en heeft een dochter van 14. Hij zou bij de Shell werken als engineer en hij zou 4 weken lang op een platform of boot zitten. Ik kreeg argwaan toen hij om geld begon te vragen zodat hij contact kon houden met mij en zijn dochter, ik vond dit raar want welk bedrijf laat nu iemand een maand lang geen contact houden met zijn familie zonder dat het geld kost. Dus ik ben op onderzoek uitgegaan en heb Shell Nederland gebeld, hun konden mij vertellen dat op hun platformen en schepen degelijk wifi aanwezig is want het zou toch raar zijn iemand voor een maand van huis te houden en dan moeten betalen om contact te blijven houden met familie. Ook vroeg hij mij om geld over te maken naar een bankrekening ik wil deze eigenlijk graag delen om te weten of er meer mensen zijn hier die dit rekening nummer kennen, maar ik weet niet of het mag. Maar al met al ik ben er flink ingetrapt helaas.

Bezig met laden...

10 Reacties *

18 mei 2022
Via een Facebook site Scamhaters united kan je veel personen vinden als je ze een bericht stuurt kunnen ze als je ze de foto geeft een backtrace doen. Zo hebben ze de bovenstaande persoon gevonden waar ze de foto’s van gebruiken evenals dat hij op meer dan 300 sites bezig was met gebruik van deze foto
18 mei 2022
hoi, Nee dat is hem niet, meteen even gekeken. maar mijn god, dat is eng zeg.. nee dat heeft hij nog niet gedaan. is net geblokkeerd, en zij als laatste dat zijn vertrouwen was geschaad. nou zeg.. ik moet het ook gaan afsluiten en weer doorgaan. heel veel sterkte voor jou
18 mei 2022
hoi Vlinder, nou mijn verhaal komt erg overheen met dat van jou. ik had een match via tinder 4 weken geleden. zijn naam is Josh Forbush, komt uit noorwegen maar heeft vanaf zijn 4e in amerika gewoond. is nu 1,5 jaar werkzaam als engineer in rotterdam. na 2 dagen begonnen wij te appen.v ontving nog een foto, leuke vent met baard, vertrouwelijk gezicht, zou je dan denken. veel lieve dingen kon ie schrijven, zoals queen, sunshine en youtube liedjes ect. het was te mooi om waar te zijn. na 5 dagen, moest hij onverhoopt naar istanbul voor een project, ik zag er geen problemen in enhij melde zich weer na 6 uur toen hij in het hotel zat. zei hij . vervolgens veel contact, had ook het gevoel dat hij aan het werk was, stuurde veel lieve dingen, luisterde naar me, we belden maar nooit face timen. na 1,5 week kreeg ik het een beetje benauwd en dacht het is te mooi om waar te zijn. hij voelde als mijn soulmate, en ik dacht nog, nou nou meid, ben jij niet iets te nuchter voor dit soort dingen? hij belde om mij duidelijk te maken dat hij echt was, dus iam real zei die... verbinding was trouwens nooit echt perfect. tot aan deze week wilde ik toch echt hem in het echt zien, ipv af en toe een foto. nou we gingen skypen. daar zat ie op het balkon voor zijn laptop denk ik en binnen 20 seconden, floep was ie weg. nou dacht wat raar. en meteen ging ie berichten sturen, van zie je dat ik echt ben.. nou ik was niet helemaal over, maar trapte er toch in. vervolgens was ie druk bezig met een tril machine te kopen vanuit china, ik dacht nog die zijn toch ook in europa te verkrijgen, het ging om een bedrag van 850.000 euro. zo nou vond dat erg veel. 2 dagen verder, was ie gestresst want de betalingen lukte niet naar de chinese bank. ik zeg nog hoe gaat dat dan? nou gaf ie aan, misschien lukt het jou wel, stuurde mij de link, met zijn wachtwoorden ect. en ik kreeg het voor elkaar om 2x 200000 over te maken naar de bank van china. stond een half miljoen op zijn rekening, en vond het best wel apart. maar de 3e betaling van 200000 lukte niet. en hij zou kijken of ze al akkoord gingen met de helft. nou dus niet. bij vrienden ect zou hij dan de rest vragen, want anders moest hij naar amerika omdat de bank zijn account had bevroren. huh dacht ik, nou daar kwam het 2 dagen later, of ik ook nog mogelijk wat geld had??? oke nou alle bellen gingen af,, dacht nee, wat verwacht jij van een vrouw met 3 kinderen enzovoort. nou de strijd begon, en we waren het oneens, en daarna zou het allemaal wel zelf oplossen. nou dames, het doet nog pijn, het is nog erg vers, maar zet me er door heen. succes allemaal
18 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ooow ja klinkt bekend ik ben alleen benieuwd of hij dezelfde foto’s heeft gebruikt als dat ze bij mij gebruikt hebben. De foto’s die bij mij gebruikt zijn haalde hij van de instagram pagina van Christian Bøving een leuke man met een baardje maar hij valt totaal niet op vrouwen ?De mijne is deze week met van alles aan het dreigen en heeft in mijn telefoon gezeten en foto’s van mijn telefoon afgehaald. Hij heeft een insta pagina aangemaakt onder mijn naam en bewerkt nu foto’s en video’s mijn man en ik zijn geblokkeerd en sinds 2 dagen is hij eindelijk gestopt met dreigende mailtjes te sturen. Ik heb er een hardt hoofd in en verwacht elk moment weer een dreig mailtje maar als het een week stil blijft juich ik pas
10 april 2022
Hi Vlinder, Dit is typisch datingfraude. Zelf ben ik slachtoffer geworden van iemand die op een booreiland werkte. Doordat een bekende ook op een booreiland werkte heb ik alles kunnen verifiëren. Alles klopte. Het is niet altijd een eenling die je geld probeert afhandig te maken. Vaak zitten er grotere organisaties achter. De rekeningnummers hebben een hoge omloopsnelheid. Het risico dat er een melding van fraude is groot dus ze gebruiken steeds nieuwe nummer. Het is niet toegestaan om dit soort informatie hier te delen. De cards waar om gevraagd wordt is voor eigen gebruik. Hiermee kunnen ze zelf muziek luisteren, internetten en weet ik veel wat. Als ze denken dat er iets te halen valt blijven ze volhouden. Maak in ieder geval geen geld over. De verhalen worden steeds zieliger. Zeker als ze meer van jou af weten. Hij gaat niet naar Nederland komen en ondanks alle beloftes krijg je het geld niet terug. Het beste wat je kunt doen is blokkeren. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
10 april 2022
Ja, en ze vallen nooit uit hun rol zodat jij weer gaat twijfelen. Ze bespelen je en proberen je in hun macht te krijgen!
10 april 2022
Dit is allemaal voor mij nog heel recent hij vraagt nog steeds om geld of die kaarten maar hij krijgt niks. En nog steeds zoekt hij contact, ik reageer hier niet meer op maar het houdt al 2 weken aan, dus het zijn wel aanhouders
10 april 2022
Ja, de vuillakken hebben altijd een antwoord klaar. Wat ik verteld heb, ze hebben een heel script liggen!
10 april 2022
Heel begrijpelijk dat je hem in eerste instantie hebt geloofd. Maar ik lees dat je geen geld hebt overgemaakt? Het zijn vaste scripts waar scammers mee werken. In jouw geval een engineer. Maar ze gebruiken ook militairen, dokters, piloten etc. Altijd zijn ze weduwnaar of gescheiden en hebben ze een jong kind. De foto's stelen ze van bestaande accounts op Instagram of Facebook. Het banknummer zou ik graag willen zien. Ik heb veelvuldig contact met anti scammer accounts op Instagram en zelf sinds januari 2021 ook een account om informatie te plaatsen. Zelf ben ik er ook ingetrapt en vreselijk verliefd geworden. Gelukkig geen geld kwijt maar een gebroken hart overgehouden. Iedereen is op zoek naar liefde en daar maken die scammers heel veel misbruik van. En altijd smoesjes dat ze geen keuze hebben want ze zijn arm en kunnen geen werk vinden. Natuurlijk is het geen pretje om in Nigeria te leven maar ik heb ondervonden dat deze scammers harteloze schurken zijn en geen medelijden met hun slachtoffers hebben!
10 april 2022

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Hij vroeg om Google play cards en apple store cards. In eerste instantie kocht ik die voor hem maar op een gegeven moment werd ik wakker, net wat je zegt je word verliefd. Hij wilde toen komen maar omdat hij mij zo graag wilde zien was hij die thuis vergeten. Op een geven moment begon ik hem te vertellen over mijn thuis situatie en wilde hij na zijn 4 weken werken hier heen komen maar dan moest ik geld over maken hij zei dat dit zijn advocaat was en in eerste instantie kwam ik daar ook op uit op een immigratie advocaat Marietta Yarayuka. Uiteindelijk kreeg ik bericht van de bank dat hun hier een onderzoek over open hadden staan en toen werd ik wakker. Ik ben gaan vragen en kreeg geen antwoord. Als alleen dat zijn dochter in het zieken huis ligt, hij alles gaat terug betalen en nog steeds naar Nederland wilt komen.