Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Huwelijk heeft me onzeker gemaakt

Ik kom uit een huwelijk van 5 jaar. 4 jaar daarvoor een relatie. Tijdens me huwelijk ben ik geslagen, gekleineerd en was me ex de laatste jaren vreemd gegaan. Me ex was verlamd geweest een jaar voor ons huwelijk en was bijna overleden. Het was ons droom om een gezin te beginnen maar de rode vlaggen weerhield me ervan om eraan te beginnen. Ik had besloten om weg te gaan iets meer dan een anderhalf jaar gelden na dat ze me weer sloeg.

Na me huwelijk merk ik dat heel terug getrokken ben. Ik was een vroeger een open en spontaan persoon. Nu probeer mensen zoveel mogelijk te vermijden. Niemand in me directe omgeving weet er van wat er in me huwelijk is gebeurd want, me familie praat niet over gevoelens. Vrienden heb ik ook niet. Ik ben ze allemaal kwijt geraakt tijdens me huwelijk. Ik had gehoopt dat de tijd alle wonden zou genezen maar zo voelt het niet. Ik ben zo onzeker geworden van over mezelf. Ik wil hier echt uit komen.

Bezig met laden...

4 Reacties *

10 april 2022
Hi Rick, Ik herken mezelf wel een beetje in jouw verhaal. Ik heb een relatie van 10 jaar achter de rug. 10 jaar vol leugens en bedrog. Ik werd niet geslagen, maar werd uitgescholden enz. Nu ik in een nieuwe relatie zit, merk ik pas wat die 10 jaar met mij gedaan hebben. Ik ben ook niet meer wat ik was. Teruggetrokken en heel onzeker. Ik ben onlangs weer terug gegaan naar mijn psycholoog. Omdat ik merk behoefte te hebben aan hulp met mijn dagelijkse onzekerheden, hier gaan we beginnen aan schema-therapie. Of het wat is, weet ik nog niet, maar ik hou je graag op de hoogte mocht je dat willen. Mijn familie was ook nooit van het praten. Ik ook niet hoor. Maar ik heb mijn muurtje met behulp van therapie een stukje weten te breken. Heb jij zelf professionele hulp? ?
10 april 2022

Als antwoord op door 6ca4374978034b…

Hoi Revi. Bedankt voor je reactie en het delen van je verhaal. Na het lezen van je bericht heb ik ook besloten om profesionele hulp te gaan zoeken. Ik kan gelukkig via me werk snel worden doorverwezen. Ik zou het zeker fijn vinden om op de hoogte te blijven van de schema-therapie. Alvast bedankt. ?
10 april 2022
Hallo Rick90 20 jaar geleden heb ik hetzelfde meegemaakt, t voelde in eerste instantie als falen. Ik ben er veel door kwijt geraakt Uiteindelijk heeft het me sterker gemaakt! Ik stel beter mijn grenzen. Ik vond me toch waardevoller dan ik dacht want ik koos voor mezelf ( in begin voelde dat eenzaam ) je mag trots zijn op jezelf dat je voor jezelf hebt gekozen! Erover vertellen heeft me mijn schaamtegevoel weggehaald. Dit is de aangewezen plek ervoor. Heel veel sterkte met de verwerking! De eerste stap heb je gezet!
10 april 2022

Als antwoord op door 52a2c8bf0da948…

Dank je voor je reactie shully. Het voelt wel iets beter dat ik hier me hart kan luchten.