Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Engelse verpleegster uit Chelmsford UK

Ondanks dat ik voortijdig het contact beëindigt ben wil ik toch mijn verhaal hier delen.  Vanaf 20 maart  tot 2 dagen geleden heb ik contact gehad met een vrouw die ik heb leren kennen via Lexa. Zij beweerde me via match.com gevonden te hebben. Ze stelde voor het contact voortzetten via WhatsApp.  Aangezien ik voor het eerst op een datingsite was zocht ik er niets achter. Wel vond ik het vreemd dat kort daarna Lexa haar profiel blokkeerde. Later op de dag nam zij contact op met me via WhatsApp, haar naam was een andere dan op de datingsite maar ze verklaarde dat ze daar een bijnaam gebruikte. Ze vertelde me dat ze een geregistreerde verpleegster uit Chelmsford in de UK was.  Haar verhaal leek oprecht dus ging ik er in mee. In die periode hebben we intensief en intiem WhatsApp chat verkeer gehad, wisselde foto's uit en hebben zelfs een aantal keer een video call gehad, ben hierdoor wel overtuigt dat het persoon echt bestaat..  Ondanks dit alles kreeg op een bepaald moment het gevoel dat het te goed was om waar te zijn wat zich leek te ontwikkelen.  Na wat onderzoek op het internet las ik over datingfraude en herkende veel van wat men vermelde in de relatie met de vrouw die ik had.  Nadat ze beweerde deze week op bezoek te komen kwam ze met het verhaal dat haar vader in Ghana op sterven lag, ze had hem al 10 jaar niet gezien en zijn laatste verzoek was om haar te spreken voor zijn dood. Ze vroeg mij advies wat te doen en ik zei haar te gaan. Totdat moment had ze nog niets aan mij gevraagd, ze zei een week naar haar vader toe tegaan en vervolgens een week naar mij toe te komen. 24 later nam ze weer contact op met me dat ze gearriveerd was en stuurde een foto van een zieke man bewerende dat dit haar vader was. Ik vertrouwde dit niet en heb een google image search gedaan en vond de foto op diverse websites als een CIA Agent die Merlyn  Monroe had vermoord. Ik heb haar geconfronteerd met dat. Ze werd kwaad en beweerde dat ze dit expres had gedaan om mij te testen. Ze vond ik niet het recht had om in haar leven te spitten. Ter meer omdat ze mij wel volkomen vertrouwde. Ik heb het toe enigzins gesust om te kijken wat ze nog meer te vertellen had. En daar kwam het ze wilde geld van me lenen en later terugbetalen.  Ik heb dit geweigerd en het contact verbroken, later heeft ze nog eenmaal mij benaderd. Ik heb haar nogmaal duidelijk gemaakt waarom ik het contact heb verbroken. Ze heeft mijn relaas wel gelezen maar verder niet op gereageerd. Ze heeft haar profiel foto verwijderd in WhatsApp en me waarschijnlijk geblokkeerd. Ondanks dat het met een sisser is afgelopen en ik denk goed gehandeld te hebben, heb ik een rot gevoel want het contact de afgelopen 2 weken was fijn, is het normaal dat me dan toch enigzins down voel?

 

 

Bezig met laden...

12 Reacties *

12 april 2022
Je kunt een oproep van onbekend nummer wegdrukken maar het meest effectief is natuurlijk om zelf nieuw nummer aan te schaffen. Succes.
12 april 2022
Opnieuw ben ik door diegene benaderd heb haar nu geblokkeerd, uit WhatsApp en mijn contactlijst verwijderd. Ze heeft echter een ander mobiel nummer waarmee ze video calls pleegt via WhatsApp,, het is een nummer wat niet in mijn contactlijst staat en ook niet heb toegevoegd in WhatsApp en dus niet kan blokkeren. Enige suggesties?
12 april 2022

Als antwoord op door a1cdfd71216541…

Hi Ritmeester, Je kan het nummer opslaan nadat ze heeft gebeld en dan opnieuw blokkeren. Zelf een nieuw nummer nemen lijkt me een stap te ver. Als je niet reageert zal ze zeker afhaken want dan valt er niets bij jou te halen. Laat je in ieder geval niet overhalen om geld over te maken. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
10 april 2022
Hi Ritmeester, Twijfel er niet aan of je goed hebt gehandeld of niet. Want dat heb je zeker. Ondanks dat je hebt gebeld e.d. is dit echt datingfraude. Zoals door anderen ook al is gezegd winnen ze je vertrouwen en gaan uiteindelijk om geld vragen. Als jij kritische vragen stelt worden ze min of meer boos en zeggen ze dat je ze niet vertrouwd. Als je haar foto niet meer ziet op whatsapp ben je meestal geblokkeerd. Dat je je een beetje down voelt is logisch. Voor jou was het namelijk wel een echte relatie waar je gevoel in hent gestopt. Dus logisch dat je dat moet verwerken. Praten of schrijven werkt hier goed voor. Mocht je de behoefte hebben om te 'praten' weet dat je hier altijd wel een luisterend oor kan vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
10 april 2022

Als antwoord op door abbaf802786142…

Hallo Sylvia, Bedankt voor je reactie. Ik zelf heb een achtergrond in de IT. Wat WhatsApp betreft had ik al enige dagen het idee dat ze me blokkeerd en dan weer deblokkeerd Ook heeft ze haar instellimgen binnen WhatsApp veranderd dat ik haar voor het laatst gezien status niet kan zien.
10 april 2022
Bedankt voor jullie reacties Betreffende de foto's van haar zelf en de video calls heb ik geen teijfel dat het echt om dit perspon ging. Ze ging bij de fout in met de foto van haar zieke vader. Alsof de duvel er mee speelt heeft ze me na het plaatsen van mijn verhasl me toch al weer benaderd. Opnieuw heb ik haar verteld haar niet meer te vertrouwen.
Profielafbeelding voor CAS
CAS
10 april 2022
Ook ik trapte in de mooie praatjes, maar ben net als jij er niet ingetrapt. Maar er blijft een rot gevoel achter. Waardoor mijn vertrouwen een flinke deuk op liep. Sterkte.
10 april 2022
Hoi hoi, je hebt super goed gehandeld. Goed dat je zo oplettend was. Ze zijn zo gehaaid. Ze spelen op je gevoel in. Dit kan zo overtuigend over komen, dat je er in mee gaat, ondanks dat je van je zelf weet, dit gebeurt mij niet, ontzettend knap van je, dat je toch je onderbuik gevoel, gebruikt hebt, want die had je zeker wel. Het lege, vervelender gevoel is normaal, we hebben dit als slachtoffer allemaal. Ook ik toendertijd. Ik wist, en het was ook bevestigd, mede door fraude desk hulp, dat t om een oplichter ging.,had dat rot gevoel, je mist die persoon, en de liefde aandacht, die er volgens je gevoel toch was. Het heeft tijd nodig, nogmaals top, dat je zo alert was. Praat er over, desnoods de hulp desk. Ik heb er veel aan gehad. Sterkte met alles
10 april 2022
Beste Ritmeester, wat goed dat je geen geld hebt gegeven en dat je je eigen onderbuikgevoel hebt gevolgd en onderzoek hebt gedaan. Het is ook te begrijpen dat je je down voelt. Je vertrouwen is beschadigd, jij dacht dat iemand oprecht in jou geïnteresseerd was en niet in je geld. Hoop dat je gauw een beter gevoel krijgt al is het alleen maar dat je sterk en slim bent om uit handen van een oplichter te blijven. Ik weet zeker dat je het waard bent dat iemand oprecht van je houdt. Helaas is onze zoon nog steeds in de ban van een jonge vrouw die hem financieel uitkleedt. Wens je veel sterkte, een kus en een knuffel van mij. Gebroken moeder.
10 april 2022
hoi Ritmeester2021 gelukkig heb je geen geld overgemaakt, ik was er wel ingestonken. En ja het doet zeker pijn. Bij mij is het nu 6 maanden geleden dat ik er achter kwam en het doet nog steeds pijn. Gelukkig heb ik mijn leven weer opgepakt en krijgt alles langzaam aan een plekje. Heel veel sterkte en succes! groetje Stier1973
10 april 2022
Gelukkig heeft ze je geen geld afhandig kunnen maken en je hebt verstandig gehandeld. Het is een bekend verhaal en ze werken volgens een vast patroon. Ze gebruiken gestolen foto's en kunnen deep fake videocalls maken.
10 april 2022
Je hebt goed gehandeld. Helaas weet ik uit ervaring dat men zeer geslepen te werk gaat en ja het doet pijn , is mij ook overkomen.