Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Tinder swindler?

Dag iedereen,

Nederlands is niet mijn moedertaal, dus sorry voor wat fouten.

Ik heb een depressie en ik zou geen dating-apps moeten gebruiken. Het was een ongelukkige gebeurtenis. Ik gebruik tinder niet meer, maar mijn tinder-account is gehackt en de hacker heeft mijn tinder gebruikt. De hacker achtervolgde een buurman op minder dan 1 km afstand en we matchten. Ik was zo blij omdat ik altijd een probleem heb om een ​​man om me heen te vinden, aangezien ik in een klein dorp woon.

Ik bladerde hem op google voordat hij ontmoette. Ik heb dat zijn vader een bedrijf heeft en zijn moeder een visagiste. Ik dacht dat hij een solide achtergrond had. Ik wil hem niet stalken, maar ik ben altijd nieuwsgierig om mensen online te ontmoeten.

Ik dacht dat hij een meerval was omdat hij een model is. Nadat we elkaar hebben ontmoet, ziet hij er precies hetzelfde uit als op zijn Instagram en tinder.

We hadden wat afspraakjes in het park wanneer we maar konden. Op een dag verdween zijn Instagram. Mijn tinder-account is volledig verbannen door hackers, dus ik kan geen contact met hem opnemen. Ik zag hem verschillende keren op andere dating-apps, maar hij antwoordt nooit. We deelden nummers, maar spreken daar nooit. Maar na een tijdje nam hij contact met me op via whats-app.

Het stormde, Eunice, hij vroeg me om hem wat geld te lenen omdat hij gestrand was. Het was vrijdag en hij beloofde maandag terug te komen als hij zijn salaris zou ontvangen.
Ik stelde hem veel vragen over lenen van zijn familie, maar hij vertelde me dat zijn vader niet antwoordde en dat zijn moeder stervende is aan kanker. Dat komt overeen met mijn eerdere Google-zoekopdracht. Ik vroeg om zijn huisnummer voor het geval hij zou weglopen, maar hij beloofde dat hij dat niet zou doen.
Hij vertelde me dat hij altijd bij me zou zijn en me nooit zou verlaten. In die tijd kreeg ik een zenuwinzinking omdat ik wees ben en mijn ouders me dumpten toen ik 17 was. Ik ben een internationale student die zich eenzaam voelt in het buitenland. Dus ik was bewolkt en besloot hem een ​​bedrag te sturen.

De volgende dag vroeg hij me om hem wat meer geld te sturen omdat hij zijn salaris niet kreeg. Ik heb hem een ​​bedrag gestuurd. En hij komt nooit meer opdagen. Hij antwoordt maar gebruikt altijd excuses.
Ik ben nieuwsgierig en probeer het te onderzoeken. Hij maakt een nieuwe Instagram en de grootste van zijn volgers zijn allemaal. Ik ontmoette ze vroeg en de meeste van hen zijn buitenlanders die buiten Nederland wonen. Ze leerden elkaar online kennen via een datingapp en hij vroeg altijd om naaktfoto's van hen. Ik herinner me een verhaal dat ik hoorde van een romantische oplichter dat ze naakten gebruikten voor chantage.
Ik weet dat het niet veel geld is, maar er zijn honderden meisjes op zijn Instagram. Als hij 50 euro van mij kan krijgen en waarschijnlijk meer met 100, kan hij 5000 euro bereiken.

Ik zou mijn gevoel moeten volgen, want toen ik zijn naam googelde, waren alles alleen maar advertenties over hem. Hij maakt beroemd. Ik denk dat het zelfs voor een publiek figuur te nep is. Er is geen natuurlijke informatie over hem.

Om eerlijk te zijn weet ik nog niet of hij een oplichter is of niet, maar zijn patroon is vergelijkbaar met oplichters.

Bezig met laden...

2 Reacties *

05 april 2022
Hi Cecil, This really sounds like dating fraud even though you have seen this person in real life. Dating fraud today is more than just over the internet. They dont have family they can turn to. You are the only one who can help them. They promise that you, they will pay you back. Unfortunately, the truth is different. It is all about the money. Exactly as you told: if everyone gives 50 or 100 euros, it is a whole amount. I understand you don't have an address or anything for him. Otherwise, it would certainly be a good idea to file a report. They may be able to help you with that at Victim Support. Please don't give any more money. You won't get it back. If you come across a profile of him somewhere: please report it. Above all, think about yourself. When dating online, please be very careful. Scammers are every where on social media platforms. Sylvia
05 april 2022
Hi Cecil, Dit klinkt als datingfraude ondanks dat je deze persoon wel al eens hebt gezien. Datingfraude is tegenwoordig meer dan alleen via internet. Er is niemand bij wie ze kunnen aankloppen, behalve bij jou. Ze beloven fat je het geld echt terugkrijgt. Helaas is de waarheid anders. Het gaat hem alleen om geld. Precies zoals je redeneert: als iedereen 50 of 100 euro geeft is het een heel bedrag. Ik begrijp dat je geen adres of zo van hem hebt. Anders zou het zeker goed zijn om aangifte te doen. Mogelijk kunnen ze je daar bij Slachtofferhulp bij helpen. Geef alsjeblief geen geld meer. Je krijgt het niet meer terug. Mocht je ergens een profiel tegenkomen van hem: rapporteer dit dat. Denk vooral goed aan jezelf. Als je online gaat daten pas dan heel goed op. Scammers kom je op allerlei social media platforms tegen. Weet dat je hier altijd een luisterend oor kan vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur