Phishing op Facebook Marketplace
Gisteren heb ik mijn item ( een tas ) geüpload om te verkopen op Facebook Marketplace 15 minuten later ongeveer 8 Facebook-accounts hebben me een bericht gestuurd willen mij tas kopen met een verschillende manier van betalen, met DPD-service, UPS-service, bedrijfsservice. Ik vertrouw deze niet, maar een ervan was echt goed gespeeld. Ze was erg aardig en ze vroeg om een link voor de betaling te sturen zoals tikkie of ideal en ze gaf ook haar naam en adres waar ik het pakket naartoe kan sturen. Ze heeft echt een goede profiel Facebook als ik zag. Nadat ik mijn ideal betaalverzoek had opgestuurd, vroeg ze ook om op haar link te klikken. Ze speelde alsof ze ook voorzichtig was met mij. En ik was dom, echt dom Ik klik gewoon op de link wat ze me stuurde en alles gebeurde ik heb alles mijn gegevens ingevuld :( slechts 1 uur hij of zij kan mijn geld op mijn rekening overal gebruiken. Ik weet het niet omdat ik het druk had met familie in de dierentuin. Maar gelukkig heeft de ING direct mijn ING rekening geblokkeerd. Dus ze konden niet alles mijn geld gebruiken. Ik realiseer me dat wanneer ik mijn boodschapen wil betalen mijn ing betaalpas werk niet meer, en daarna belde ik ing nummer speciaal voor fraude en ze legden uit waarom ze mijn account hebben geblokkeerd omdat ze een signaal hebben dat mijn account was geregistreerd voor een nieuwe mobiele telefoon en daarna betaalde deze mobiele telefoon vaak binnen 1 uur op verschillende winkels in andere stad en probeerden ze iets te betalen online met echt grote waarde dus ik was blij omdat ING heeft werk echt goed deed zo niet dan is misschien al mijn geld weg. Ik heb wel 180 euro kwijt. Ik heb al aangifte gedaan hopelijk dat ik mijn geld kan terug krijgen.
1 Reactie