beroofd met geweld
een paar maanden geleden ben ik met geweld beroofd. hier bij ben ik geslagen en gewurgd. ik heb inmiddels all trauma sesies gehad en die hebben geholpen met de herbelevingen. alleen nog steeds na all deze tijd voelt het als of ik er alleen voor staat omdat niemand om me heen het kan begrijpen/inzien hoe ik me voel en wat ik heb mee gemaakt.
Bezig met laden...
5 Reacties
Ook ik heb zelf mishandeling meegemaakt En bij mij heeft het ongeveer een jaar geduurd voordat ik weer een beetje kon functioneren of zoals ik het zelf omschrijf dat het voelde alsof ik weer ging leven in plaats van overleven. Ik kon weer een beetje normaal over straat lopen zonder constant angstig te zijn en overal dingen te zien die er niet waren. Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik de deur weer uit durfde. Ik herken heel erg het stukje van het vertrouwen in mensen kwijt zijn en als iemand het zelf niet meegemaakt heeft dat het dan erg lastig te begrijpen is. Ik heb zelf ervaren dat mensen na een paar maanden wel verwachten dat je er over heen bent en dat het nu wel klaar zou moeten zijn. Zo werkt het niet. Ik ben blij dat je in ieder geval trauma behandeling krijgt. Ik heb zelf ook heel veel aan EMDR gehad. Weet dat iedereen dingen op zijn of haar eigen manier verwerkt en neem hier ook a.u.b. de tijd voor die jij nodig hebt laat je niet door anderen wijsmaken dat er een tijd verbonden zit aan jouw verwerkingsproces.
Ik wens je heel veel kracht voor de komende periode.
Groetjes Moon_adamanta
Zelf ben ik ook mishandeld en heb er zeker 6 maanden over gedaan voor ik weer een beetje normaal in mijn vel zat. Wat jij beschrijft is heel herkenbaar.
De impact is groot en ik heb daar hulp bij gehad domweg omdat het mijzelf niet lukte. Angst en herbeleving is pittig en voor anderen die zoiets niet meegemaakt hebben moeilijk te begrijpen of in te voelen.
De traumasessies hebben je geholpen, maar daar zou het niet moeten stoppen.
Zelf heb ik cognitieve therapie en EMDR van een psycholoog gehad wat mij goed geholpen heeft.
Heel veel sterkte.
Met vriendelijke groet,
Thijs
Ik kan je alleen nog meegeven, probeer je vertrouwen in de mens terug te krijgen, er zijn nog lieve mensen op deze wereld.
Heel veel sterkte en ik hoop dat de dader gepakt is en zijn straf krijgt