Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

M'n emmer zit vol...

Een tijdje terug deelde ik mijn verhaal over mijn zitting. Nu zou ik over 3 dagen mijn zitting hebben, maar heeft de dader opeens corona. Dat maakt mij zo boos. In mijn hoofd spookt rond dat hij corona gebruikt als smoes om het nog even uit te stellen. Ik heb geen idee hoelang ik nu moet wachten voor een nieuwe zitting. Ik voel me nu zo verslagen. De afgelopen 2 dagen (sinds ik weet dat het nu niet meer door gaat) staat ik alleen nog maar voor me uit, zeg ik niks meer en kan ik alleen maar huilen. Ik vind dit ook heel moeilijk voor m'n vriend omdat hij ook z'n eigen emoties heeft en niet weet hoe hij moet reageren op mij. Ik heb continu het gevoel dat ik hem teleur stel of dat ik niet gezellig genoeg ben. Ik weet dat ik hier geen zorgen over hoef te maken maar toch spookt er van alles door m'n hoofd. IK BEN ER ZO KLAAR MEE. ik dacht dat ik er bijna van af was van de slapeloze nachten het piekeren over de zaak. Maar helaas ik moet nog een tijdje overleven. Want dat is het he ik leef niet meer ik overleef. En dat ben ik nu zo zat.... De rek is op. M'n emmer zit vol. Ik trek het even niet meer....

Bezig met laden...

2 Reacties

06 maart 2022 (bewerkt)
Hallo Nicole-123, Wat vervelend dat de zitting is uitgesteld. Het wachten op een nieuwe datum is vreselijk. Ik snap heel goed dat dit heel wat emoties met zich mee brengt ook voor je vriend. Deze emoties zijn ook begrijpelijk en mogen er zijn. Hebben jullie wel ondersteuning van inderdaad slachtofferhulp of een andere instantie? Misschien dat zij je/jullie kunnen ondersteunen of helpen om het dragelijker te maken? Ik vind het wel erg dapper van je dat je al zover bent en dat er een zitting komt. Hou vol! Want je hebt al heel wat voor de kiezen gehad en je hebt je staande gehouden!
05 maart 2022
Hoi Nicole, knap vervelend dat de zaak uitgesteld is en je ook niet weet wanneer het op de rol komt. Begrijpelijk dat je daar even goed ziek van bent. Ik weet niet of je ondersteuning krijgt van uit Slachtofferhulp bij het doen van de aangifte en nu de zitting. Als dat niet zo is, is het misschien een tip hen te bellen en te vertellen dat je hier mee zit. Zij hebben veel ervaring en kunnen misschien achterhalen wanneer de zaak nu voor komt. Sterkte.