Is er een lijst met namen onder scammers?
Niet normaal… hoe dan. Na een scammer aan m’n broek te hebben gehad ( UN chirurg uit Syrië ) via Telegram een bericht. Nu vorige week een volgverzoek en persoonlijk bericht via Twitter en gisteren weer. Zo blij met Google reverse image! Lijkt wel of je naam dan rond gaat onder scammers. Is dit herkenbaar? Je vertrouwt niemand meer
Bezig met laden...
10 Reacties
Je kan ook scammers aangeven bij de site Male-scammers.com, is helaas niet gratis, maar je scammer wordt wel gedocumenteerd.
Mijn scammer staat er ook op, die heb ik daar aangegeven.
Foto's delen mag hier inderdaad niet volgens het beleid van Slachtofferhulp.
Dat kan je wel in de besloten groep van bijvoorbeeld scamhatersunited.com doen op Facebook.
Als slachtoffer kun je hierin worden toegelaten.
Het klopt inderdaad dat er gehandeld wordt in gegevens. Ik heb er kort na mijn eerste ervaring met een scammer ook een tijdje last van gehad. Nadat ik de scammer had geblokkeerd overal, werd ik gestalkd met nieuwe accounts. Getreiterd zelfs. Ook degene van wie de foto's waren gebruikt, een zanger uit de UK, werd belaagd op zijn accounts. Na een tijdje werd het weer stil. Maar vandaag, zelfs na een jaar, zag ik zojuist op één van zijn fanpages in de stories op insta weer een fake account staan, zelfs met de echte naam van deze artiest. Het blijft dus maar door gaan. Ik blijf rapporteren en blokkeren als ik ze tegenkom. En ik meld ze bij www.scamhatersunited.com op hun Insta of Facebook.
Ik heb al mijn social media accounts goed beveiligd. Men kan mij ook geen bericht meer sturen. Stranger = danger.
Sommige gedupeerden die veel geld hebben verloren komen op een 'sucker' list en dit wordt verhandeld onder de oplichters, begreep ik.
Klopt, valt mij ook op dat er ineens een hele rits aan scammers zich aanmelden, als je er zelf 1 (per ongeluk) oppikt... Zal mij dus niets verbazen, dat er onder deze scammers lijsten bestaan...