Moeite met emoties na trauma
5 jaar geleden was ik 15 en heeft op jongerenvakantie een jongen seks met mij gehad tegen mijn wil ik.
Ik heb dit jaren lang verdrongen en ben toen best een hard persoon geworden en ik was erg ongeïnteresseerd in alles, kwam wel zelfverzekerd over en was niet snel van m'n stuk te brengen. Nu ben ik ongeveer een jaar met mensen in mn omgeving aan het praten over het trauma en zoek ik naar hulp. Over ongeveer 6 weken kan ik eindelijk bij een psycholoog starten. Maar afgelopen tijd heb ik mijn emoties totaal niet meer onder controle, ik ben vaak verdrietig, onzeker, snel uit het veld geslagen en het ergste is dat ik erg overdreven en onnodig boos kan worden op mn vriend. Omdat ik last heb van verlatingsangst flip ik m compleet als hij in mijn ogen iets fout doet. Ik kan niet accepteren dat ik door het trauma nu onzeker en minder mezelf wordt (ik wil de spontane en vrolijke meid zijn die ik ook heel lang was) en dat dit dan mijn relatie kan kosten. Hij steunt me ook heel erg alleen het is gewoon zwaar voor hem en aangezien ik nog even moet wachten op de hulp wil ik heel graag tips om mn emoties wat meer onder controle te krijgen en mn zelfbeeld wat minder negatief te zien.
3 Reacties