Misbruikt door opa
Hoi. Ik ben Mandy. Ben 32jaar oud. Heb een lieve vriend die me in allss steunt. En woon in Arnhem.
Ik ben misbruikt door mijn opa, ik moest handelingen doen bij hem. En mijn zusje (6jaar) moest toekijken. Waarschijnlijk heeft zij het niet moeten doen. Ik heb alles verdrongen. Mijn zusje wist wel nog beetje bij beetje alles te vertellen, zij heeft ook emdr gevolgd. Hoe vaak het gebeurd is wist zij helaas ook niet meer, we denken 1keer) mijn ouders gingen toen naar Praag) die avond dat het gebeurde, was ik nartuurlijk erg van streek, huilen, en veel last van mijn astma, we zijn toen naar vrienden van mijn vader gegaan( geen idee hoe we daar zijn gekomen)
Mijn zusje kon zich een blauw lampje herrinderen op een vriezer. Zij keek daar naar, om niet te zien wat ik aan het doen was.
Lange tijd hebben ik en mijn zusje niet durven zeggen dat 't opa was. Veel mensen dachten dat het mijn vader was die het deed. Tot die ene dag we met zijn alle bij elkaar waren en mijn zusje het vertelde. Wat zij nog wist. Dat was nartuurlijk erg emotioneel voor ons allemaal. Mijn opa was toen al overleden. Dus we hebben nooit de confrontatie kunnen aangaan en vragen waarom die het heeft gedaan. Dat is echt heel erg pijnlijk. Wij hebben als gezin die tijd in een blijf van mijn lijf huis gezeten. Een paar maanden. En is toen die tijd een maatschappelijk werker bij ons thuis geweest. Dat weet ik me nog te herrinderen. Mijn zusje heeft inmiddels een kleine. Door omstandigheden wil ze niet dat mijn ouders op haar passen, dit omdat het thuis ook niet altijd makkelijk was, mijn vader had last van woede uitbarstingen en vloog mijn moeder in ons bijzijn weleens naar de keel. Moet wel zeggen dat hij op de dag van vandaag erg veranderd is. Mijn moeder heeft nog altijd een schuldgevoel. Dit omdat ze dacht dat het bij mij gebeurde en me zusje toen een beetje links heeft laten liggen.
2 Reacties