Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van whatsapp-fraude

te mooi om waar te zijn .

Hallo,

 ik ben net als vele van jullie benaderd door een heer die werkzaam zou zijn als architect en aannemer . HIj had  hele mooie praatjes over liefde enz..  hij zou van america naar spanje gaan om daar te gaan werken en omdat we dan in de zelfde tijdzone zat kon hij mij bellen  .Dit deed hij dan ook  en hij was er charmant aan de telefoon maar de gesprekjes waren altijd kort. Toen vertelde hij dat hij wle wilde komen en we spraken een datum af .HIj belde elke avond en op een avond  niet dus ik hem devolgende ocht app gestuurd met waar hij was.En ja hoor daar kwam zijn verhaal hij had een ongeluk gehad en lag in het ziekenhuis en had geen geld of ik hem 700 euro wilde voorschieten hij zou dat terug betalen als hij bij me kwam. Gelukkig wist ik dat als hij dat zou doen het verkerd boel was  dus ik  bekeek met mijn vriendinnen de foto's die hij stuurde en zagen al gauw dat er dingen niet klopte toe nik hem verteld dat ik niet ging betalen werdt hij boos en verbrak alles  .gelukkig heb ik alles gearchiveerd .  Ik was zo boos heb ook meteen het gemeld bij alles waar ik hem op vond .  maar ik vas ook verdrietig want ik was bedrogen .Het is raar maar daardoor ben ik juist gaan letten op profile van mannen op internet.

 

Bijlagen

Bezig met laden...

4 Reacties *

21 februari 2022
hi ,Sylivia, Bedankt voor je mailtje n de hulp die je aanbied . En als i k deze nodig heb zal ik dar zeker gebruik van maken. Groetjes Lady Gerbera
20 februari 2022
Hi Lady Gerbera, Vervelend om.te horen dat jij ook contact hebt gehad met een scammer. Maar wat fijn dat je hebt geluisterd naar je gevoel en dat je geen geld hebt overgemaakt. Gelukkig wordt er steeds meer bekend over datingfraude waardoor mensen beginnen te twijfelen als er om geld wordt gevraagd. Mocht je, ondanks dat het goed is afgelopen toch nog behoefte hebben om te praten, weet dan dat je altijd een luisterend oor kan vinden op de community. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
20 februari 2022
Lieve Lady Gerbera, ja, het is goed dat je er niet bent ingetuind. Dat scheelt je weer €700 die je anders vast en zeker kwijt zou zijn geweest. En ja, alleen al het feit dat je je bedrogen voelt (wat ook zo is), maakt dat je je voelt zoals je beschrijft. Als man wordt ik ook vaak benaderd door niet geheel onaantrekkelijke dames met mooie praatjes. Omdat ik wel geld, zelfs veel geld ben kwijtgeraakt door een oplichting, ben ik 'wakker' en heel voorzichtig. Je ontwikkeld een zesde zintuig en dat voelt goed. Iedere keer dat zich weer eens zo'n dame aanmeldt, ga ik er even op in. En dan merk je de patronen die ze veel gebruiken. Dat maakt dat je je ineens veel sterker voelt. Het maakt het verloren geld niet goed, maar ik kan het nu zien als een kostbare les. Een les die me nu genoegen schept te weten dat ik niet meer kwetsbaar ben. Maar ja, het doet pijn. Veel sterkte bij de verwerking er van. Je zegt dat je nu let op profielen van mannen. Dat is de eerste stap maar alsjeblieft, blijf voorzichtig!
21 februari 2022

Als antwoord op door 2f86341e0e8247…

Hi,Gucky, Als eerste wat een ellende zeg. Ja er zijn veel haaien die op je geld uit zijn ze worden steeds slinkser, dit was nie mijn enige ervaring hoor . Ik zie nu meteen dat he niet klopt een weetje wat nog het gekste is dat ik ze steeds te grazen heb nu. Ze bellen en dan hoor je meteen dat ze een accent hebben.Ik heb er nu twe gehad dat africanen waren en omdat je oplettend bent hoor je ook dingen.zo hoorde ik bij een van de belletjes steeds de ping van een whatapp berichtje waardoor ik wist dat is er weer een en dan geef ik dit meteen weer aan bij meld.nl . Er is gewoon een callcentre waar ze zitten om geld uit mensen te trekken en de laatste was zo slim die dacht een pakketje bij me te kunnen laten bezorgen nou je snapt dat ws voor mij het teken kappen er mee en melden ze komen i alle vormen en dat vrouwen er ook tussen zitten weet ik van vriend van mij die had de zelfde als jij . Ik wens je veel sterkte toe en weet er zijn genoeg vrouwen die wel het goed met je voor hebben alleen moet je die nog tegen komen Liefs Lady Gerbera