Seksueel misbruikt op jonge leeftijd
Ik was 13 jaar oud en mijn broer was 15 jaar oud. Mijn broer is vanaf jongs af aan gediagnosticeerd met het autistisch spectrum. Mijn ouders zijn vanaf mijn geboorte al gescheiden en mijn broer en ik woonde bijna fulltime bij mijn moeder. Aangezien mijn moeder vaak uit huis was zat ik vaak met mijn broer alleen thuis. Dit leidde tot sexueel misbruik iedere keer dat mijn moeder van huis weg was. Ik durfde niet meer alleen thuis te zijn en wilde altijd met mijn moeder mee. Zij dacht echter dat het kwam door de menige ruzies die mijn broer en ik hadden die vaak leidde tot een nieuwe blauwe plek. Dit is ongeveer 1,5 jaar zo doorgegaan. Al zei ik nee dan deed hij het toch en ik durfde mij niet te verzetten want ik was bang voor nieuwe blauwe plekken. Ik heb nooit iemand in vertrouwen genomen toen om het te vertellen. Mijn broer zag na 1,5 jaar zelf in dat hij fout bezig was en heeft het toen gestopt. Aangezien mijn moeder toendertijd met borstkanker stadium 4 zat en ik het huishouden over moest nemen heb ik het haar nooit verteld onder "ze heeft al genoeg te voorduren en dit breekt haar". Dit weet ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Ik woon nu tegenwoordig op mezelf met mijn vriend. Mijn beste vriendinnen en mijn partner zijn van het hele gebeuren op de hoogte en heb ook EMDR gehad omdat ik er tot op de dag van vandaag nogsteeds last van heb. Dit uit zich in paniek aanvallen, nachtmerries en flashbacks. Ik wil mijn verhaal hier delen in de hoop dat ik het hier met mensen over kan hebben die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
3 Reacties